Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2013 09:56 #922731 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

setsunakaede;210488 schreef :
Echt waar, onze V40 op winterbanden in de sneeuw is heel veilig, maar saaaaaaaai.....

Met m'n 740 merk ik geen verschil tussen winterbanden en zomerbanden... als ik gas geef :p
Bij 'normaal' rijden is het wel goed te merken idd, ik kan nu tenminste fatsoenlijk de bocht door en wegrijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-01-2013 16:34 #922743 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

Bart Manders;210436 schreef : ghegheghe....ik heb ook zo'n vriendin !

like :p

setsunakaede;210488 schreef : Echt waar, onze V40 op winterbanden in de sneeuw is heel veilig, maar saaaaaaaai.....

Dan toch maar een 850 halen ;) Ik deed helemaal niet lomp, reed ook niet extra hard de bocht in. Het enige wat ik deed was heel even de handrem erop bij het insturen en hij ging! Maar het kan toch niet tippen aan RWD ;)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2013 10:40 #922765 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D
Gister wat opmerkelijks met de 360 GLT gehad. Ik stap in met sneeuwschoenen, lekker verwarming aan. Na een tijdje rijden en de motor goed warm merk ik ineens dat de vloermat stijfbevroren en glad is. Het smeltwater van mijn schoenen was daar opnieuw bevroren door de kou van onder.

nog niet eerder meegemaakt. voetverwarming deed er weinig tegen, dus maar een pauze genomen en een mat van achter gepakt.

Het was ook bizar glad. platgereden ijs van de afgelopen 3 dagen met daarop een vers laagje sneeuw. wow, toch een paar onbedoelde schuifmomentjes..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2013 11:30 #922767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Nou, gisteren ging het regenen. De regen op de voorruit vroor direct vast. Ruitenwissers en anti-vries hielpen amper. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2013 11:35 #922768 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D

Lucluc;210530 schreef : Nou, gisteren ging het regenen. De regen op de voorruit vroor direct vast. Ruitenwissers en anti-vries hielpen amper. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt!

ohja, dat ook! ook nog nooit eerder gezien, en erg vervelend.

Toen ik wegreed alleen de sneeuw eraf geveegd, ruit gewoon schoon. Maar de regendruppels vroren bij aanraking met de ruit direct vast. Op een gegeven moment zat er een serieuze ijslaag op de ruit en heb ik hem maar aan de kant gezet tot de motor op temperatuur was om de ruit warm te houden.

Ik vraag me af of het gister echt niet kouder dan -5 was zoals buienradar zegt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2013 12:30 #922771 door V300 register

Lucluc;210530 schreef : Nou, gisteren ging het regenen. De regen op de voorruit vroor direct vast. Ruitenwissers en anti-vries hielpen amper. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt!

Heb ik gelukkig niks van gemerkt toen ik gisteravond vanuit Beuningen terug naar Arnhem reed, ruit bleef redelijk goed te wissen zowel met als zonder antivries.
Alleen mijn aanjager ging niet aan, pas na een paar minuten begon die te blazen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2013 13:12 #922773 door 16673-dummy
haha, ik reed pal achter de (Duitse) strooiwagen aan.
Auto helemaal wit, voorruit ook. De ruitenwissers konden het niet weg krijgen, dus ik heb maar even een flinke afstand gehouden ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2013 19:31 #922774 door V300 register
ik hou met dit weer zowieso wat extra afstand, hoe dichter je op je voorligger zit hoe vaker je moet wissen. met dat opgespatte water krijg je gelijk van die zoutvegen, dus als je te dicht op je voorligger zit moet je om de haverklap sproeien om de ruit weer schoon te krijgen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2013 19:33 #922775 door 16673-dummy
klopt, maar ik was eigenlijk van plan om die wagen in te halen.
ik ben dus maar voor het alternatief gegaan (afstand houden tot de eerste afslag en binnendoor verder gereden)

de koplampwiswas heeft z'n nut iig bewezen! :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2013 16:07 #922795 door V300 register
ja, goed te begrijpen dat dat in scandinavi? verplicht is. Op de dagelijkse 340 zit het niet, en gisteren heb ik ze een keer met wat papier gereinigd; gelijk de lichtopbrengst 2x zo hoog :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC