Volvo 340 DL van Esther
- V300 register
- Verbannen
Is het een B14.4E? Zo ja, dan heb ik een carburateur die het bij mij altijd 100% goed heeft gedaan. Die mag eventueel wel weg als ik je daarmee kan helpen. Of je mag hem lenen om te kijken of hik dan beter werkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Er rust een vloek op dat blok, ik snapte er ook helemaal niets van.
Toen al 2 109's geprobeerd waarvan er eentje ook helemaal gereinigd en gereviseerd, en ligt nog altijd bij Erik. Dat was overgens ook de originele.
Valse lucht en alles uitgesloten, toen al nieuwe bougies, verdeler + rotor etc...
maar niets hielp. Zelfs de spruitstukpakking toen vervangen.
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Stelt bijna niets voor, gaat er om dat deze contact maakt wanneer je het gas los laat.
- V300 register
- Verbannen
Uiteindelijk moet dit toch wel op te lossen zijn? Ik heb er te weinig verstand van, maar misschien heb je er wat aan: geeft de benzinepomp voldoende? Die was ook niet meer helemaal fris. Dat 'probleem' met de carburateur is ineens ontstaan, dus niet dat ie geleidelijk slechter is gaan lopen. Misschien een keer Gerard Mulder laten kijken?
- V300 register
- Verbannen
Ken niet die combinaties precies, die weet iemand anders wel hier in een overzicht te zetten?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
hengel;248274 schreef : ...
Ken niet die combinaties precies, die weet iemand anders wel hier in een overzicht te zetten?
Zo'n overzicht staat in Volvoice #38, pagina 11. Deze kun je downloaden via het ledenmenu... :yesyes:
- Steven340
- Nieuw lid
Zijn dus technisch identiek.
Renix nummers willen door de jaren nog wel eens wat verschillen op hetzelfde type carburateur, heeft meer te maken met wat verbeter puntjes.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;248270 schreef : Uiteindelijk moet dit toch wel op te lossen zijn? Ik heb er te weinig verstand van, maar misschien heb je er wat aan: geeft de benzinepomp voldoende? Die was ook niet meer helemaal fris. Dat 'probleem' met de carburateur is ineens ontstaan, dus niet dat ie geleidelijk slechter is gaan lopen.
Het filter staat continu nokkie-vol benzine. Met rijden merk ik niets. Met de vorige carb. wisselde het stationair toerental wel eens iets. Tussen de 700 en 900 toeren.
Nieuw revisie-setje besteld, dus zaterdag weer verder. Fuel cut-off zet ik over denk ik. Ik hou jullie op de hoogte!
Iedereen bedankt voor het meedenken! :y: