Volvo 340 DL van Esther
- V300 register
- Verbannen
Hallo allemaal,
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de 340 DL van Esther en Jean-Luc. Sinds 2002 in het bezit geweest van vier verschillende 340's. Dit is dus m'n vijfde. Ik heb ze nu bijna in alle uitvoeringen gehad: Het begon een driedeurs 340L 1984 met vier-bak. Wegens de komst van de eerste spruit een vijfdeurs 340 GL 1.7 van Jack v/d Berg, destijds voorzitter van de V3C. Een paar jaartjes vreemd gegaan met een VW T3 dubbelcabine en daarna weer terug naar een 340, weer een 1700. Die heb ik weggedaan om de 340 van Arjen850 te redden. Omdat het variorijden totaal niet beviel, die weer verkocht. Helaas aan iemand die ik verkeerd inschatte en binnen een week de vario aan stront reed. Gelukkig via een omweg bij Floris terecht gekomen. Na 3 jaar een V40 gereden te hebben, weer teug naar de vertrouwde 300 serie.
Ik ben van plan om een paar kleine dingen te verbeteren, maar niet veel. Eerst eens lekker wassen, poetsen etc. Daar nog geen tijd voor gehad. Econometer en temperatuurmeter aansluiten, originele carburateur plaatsen. (Ik moet een afspraak maken met Erik want daar ligt ie) Contactslotverlichting en dat soort geneuzel. Echt kleine dingen.
Voor de rest rijd de auto heerlijk. Er 'kloenkt' nog iets rechtsvoor, maar daar moet ik nog naar kijken. Ben er echt enorm blij mee. Ook leuk om Jean-Luc en Esther te leren kennen. (Nog even staan gapen bij de 360 van J-L..:wtf::droom:....Prachtig).
Ik ben niet iemand die uitgebreide foto-verslagen post en veel updates, maar lees elke dag even de nieuwe posts op het forum. Ik zal zo nu en dan even een kleine update plaatsen.
Zo, en nu ga ik me (voor de 3e keer) weer inschrijven als lid....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Daarvoor zelfs het spruitstuk pakking vervangen.
Enkel op de carburateur die er nu opzit (32DIR 104) loopt de auto prachtig, welliswaar ongereviseerd maar als het werkt, werkt het.
Geen idee wat de oorzaak kan zijn, zit kennelijk ergens intern niet goed, gekke is ook dat het bij beide het geval was. Beide een 32DIR 109.
Enkel op de 104 mist een aansluiting voor de fuel cut-off.
Verder wens ik je heel veel plezier met deze 340 alleen al de striping op die auto vond ik al erg bijzonder. Dat type nog nooit eerder op een 340 gezien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ook de 'kloenk' in het voortrein wil ik aan pakken. Binnenkort maar eens op de krik zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ik kon ook niets meer bedenken, kwam er samen met Erik in ieder geval niet meer uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik rij nog steeds met veel plezier in de auto. Op naar de volgende stap: de carburateur. Zojuist van iemand van de Daf-club een carburateur overgenomen, die ik rustig ga reviseren met een setje van BBB. Het is een Dir 109, dus hopelijk lukt het allemaal en kan ik het fuel cut-off systeem weer aansluiten. We gaan het zien.
Daarna wil ik wat luxe klusjes gaan uitvoeren. De audio laat te wensen over (vinden de kinderen), dus wil ik achter speakers gaan plaatsen originele plek tussen de C en D stijl in het paneel.
Verder nog wat neuzeldingetjes die gedaan moeten worden. De buitentemperatuurmeter werkt nog niet bijvoorbeeld.
Wordt vervolgd....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Janusz;246866 schreef : Op naar de volgende stap: de carburateur. Zojuist van iemand van de Daf-club een carburateur overgenomen, die ik rustig ga reviseren met een setje van BBB. Het is een Dir 109, dus hopelijk lukt het allemaal en kan ik het fuel cut-off systeem weer aansluiten. We gaan het zien.
Wat is het nummer van de Renix? Heb zelf een Daf 55 met 1400 340 motor die ook steeds beroerd draaide op meerdere carburateurs. Bleek dat op de 109 een 208A renix moest. Bepaalde nummer carburateurs horen dus te corresponderen met bepaalde nummers renix.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Net even terug gelezen in dit topic: de 402 zijn vanaf 1985 geleverd en vanaf 1987 de 412. Het verschil lijkt te zitten in het octaangehalte van de benzine en het toevoegen van de C-stekker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ondanks de grondige revisie en vlakken van de voet etc. blijft het blok schudden en krijg ik het stationaire toerental niet onder de 900 rpm. (Anders slaat ie af).Ook blijft het stationaire toerental iets schommelen. Bij de vorige carburateur dieselde ie iets na, wat hij nu ook doet. Verder rijdt ie goed, pakt goed op etc. Maar stationair ben ik nog niet tevreden. Co heb ik afgesteld met de Anjo test, (rem intrappen) uit de How to carburateur afstellen.
Kan iemand me nog tips geven? Wellicht zie ik iets over het hoofd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.