show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 Vario 1987

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-04-2014 12:51 #944200 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Ik kan me wel voorstellen dat je jezelf even figuurlijk voor je hoofd kon slaan, het gebruik van de choke is tegenwoordig geen gemeengoed goed meer en het gebruik ervan is bij veel mensen niet meer zo bekend.

Doordat de elektronica tegenwoordig alles regelt raken mensen denk ik de feeling ook wat kwijt met de techniek, bij onze auto's moet je nog veel echt zelf doen, en kan je gelukkig ook aan de techniek nog veel zelf doen.

Bij elke V300 met handchoke zal het gebruik er van ook wel iets verschillen, zoals Wouter ook al aangeeft kan ook ik na het starten de choke al een heel stuk terugdrukken, en dan onder het rijden steeds een stukje verder, afhankelijk van de buitenlucht tempereratuur kan de choke na een paar kilometer helemaal dicht.

Dit doe ik puur op gevoel, de motor geeft als je goed op let wel aan wat hij nog nodig heeft aan verrijking.

Het positieve aan deze ontdekking is in ieder geval voor jou dat er geen technisch probleem is, dat scheelt al weer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2014 13:19 #944202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Normaal is mijn feeling qua techniek juist heel goed haha, trekkerrijden op de boerderij vroeger, bootje varen, motorrijbewijs in de pocket maar het uitvogelen van de handchoke vergde toch nog wat meer oefening ;) Rij er nu al een hele week mee aangezien het wisselvallig weer is en niet op de fiets kan/aandurf en starten/choken gaat nu prima! In ieder geval goed om te weten dat er technisch niks mis mee is, nu kan ik me weer even focussen op de roestplekjes :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
17-04-2014 16:35 #944206 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Moet ook nog aan de choke wennen, soms.
In de 245 zit ie ook, maar op LPG is het feitelijk meer een hand-gas. En das toch anders...

Te vroeg in wil ie niet lekker, te lang aan, vind ie ook niet leuk, vooral bij lagere toeren.

Zodra de koelvloeiwijzer zich begint te roeren kan ie volledig uit. Daarvoor op gevoel doseren. Of als ik al door kan rijden (toeren houden), eerder uit...
Kan dus beamen dat het wel weer even wennen is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2014 15:22 #949700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 17:48 #949708 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Ah.. dakdragers gescoord?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2014 12:03 #949758 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Jup, en mijn antenne gestroomlijnd :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2014 20:50 #949773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Zit er nou een knik in idd :S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2014 11:58 #950639 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
https://lh6.googleusercontent.com/3QgLK8YT23kFlZWgluhtVyR2gTYvaRgfHl4uXokr6E4=w958-h719-no

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2014 16:11 #951549 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
Voor volgende week toch maar een afspraak gemaakt bij de Volvo-specialist, voor de volgende dingen:

- Kleppen stellen
- Carburateur afstellen
- Gasmechanisme afstellen/doorsmeren (bleef halfgas soms hangen)
- Choke afstellen (lampje gaat vaak branden als hij is ingedrukt, drukt zichzelf weer naar buiten)
- Schijfafstanden afstellen (zelf al keer gedaan maar hij kroop weer terug naar oude positie)
- Benzineleiding tpv tank controleren/repareren (bij het tanken lekt deze de laatste paar liter)

Allemaal dingen die ik graag in orde wil hebben maar zelf niet kan/aan toekom.

Iemand nog aanvullingen?

Verbuik olie: 1 liter op 5000 km
Verbruik benzine: 1:10,5

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2014 17:01 #951554 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1.4 Vario 1987
de spleet van de koppeling checken en indien nodig afstellen

zijn wel vulplaatjes voor nodig.... Harrie Arendsen heeft ze nog, Paashuis denk ik niet! Ik vraag me ook af of Paashuis de kennis in huis heeft, mocht je daar heen gaan

v.w.b. het olieverbruik; vul je altijd bij tot maximum? Hou hem eens op max. de helft. Kan al een hoop schelen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD