Volvo 340 1.4 Vario 1987
- V300 register
- Verbannen
-
SanderAchterhoek;225913 schreef : het is een witte met blauwe tekst erop, ik vervang hem door een MANN 917/1.
De enige echte originele Volvo filter heeft die kleuren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Sprekend de auto van mijn pa vroeger, was alleen een 4 bakje, verder identiek!
Edit ik reageerde voor ik de foto zag
- V300 register
- Verbannen
-
vaulvau;225917 schreef : Gezien bouwjaar, en maand, kan ik uit ervaring spreken dat dit wel een 14.4E is.....
Lijkt me niet als er op het typeplaatje van de motor B14.4S staat :S
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het filter is achteraf gemonteerd, het maakt geen standaard onderdeel uit van de 340's met B14 motor.
De enige standaard vorm van filtering bestaat van fabriekswege uit een gaasfilter om de aanzuigbuis en een iets fijnmaziger soort gaasfilter in de aanvoer van de carburateur
(ook wel gekscherend keienvangers genoemd)
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
SanderAchterhoek;225913 schreef : Ik heb zonet even gekeken, kei-hard! Mijn plan is de lepels van de heftruck eronder te steken vanaf de zijkant, ik leg een paar klossen hout tussen de draagpunten en de lepels omdat ik anders bij het optillen de bladveren en CVT raak.
Die blokken hout is een goed idee. Van de krikpunten moet je zeker weten of die nog betrouwbaar zijn, anders loop je kans op scheuren in het metaal waaraan de kriksteunen bevestigd zitten. Ik geef de voorkeur aan (brede) blokken onder de verstevigde delen van de balken. Daarbij is de balk die waaraan de bevestigingspunt van de bladveren zit een goede optie. Aan de voorzijde gebruik ik meestal het punt daar waar het dwarsbalkje achter de wielkuip bevestigd zit aan de langsbalk.
- V300 register
- Verbannen
-
De bougies, als iemand er nog iets over kan vertellen, graag! Ze liggen op volgorde, links de voorste en rechts de achterste.
De tellerklok, en ja, de meterstand klopt. Heb geprobeerd hem los te halen en wat kruipolie in de tellerkabel te gieten maar kwam niet verder dan de 2 schroefjes bovenin, het lukt me niet de tellerklok voor-of achterover te kantelen! Als ik binnenkort de remolie ga vervangen ga ik proberen de kabel vanaf het linkervoorwiel te smeren zoals Joost ergens in Garagescene al opperde.
Het interieur. Het ziet er allemaal nog netjes uit, alleen jammer van de hendel om de bestuurdersstoel naar voren te kantelen. Deze werkt ook niet dus achterpassagiers moeten via de bijrijder instappen. Weet iemand of dit een veelvoorkomend kwaaltje is? Ergens een stangetje los oid? Had vandaag geen tijd om me erin te verdiepen.
Remolie en V-snaar vervangen staan nog op de nominatie.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
je kunt het beste eerst de tellerkabel losklikken en dan pas de tellerset naar voren kantelen. Anders wordt 'ie tegengehouden door de kabel.
Soms moet je de tellerbak even een duwtje geven vanaf de achterkant (maar dus pas als de tellerkabel los is)
bougies zien er prima uit trouwens, netjes koffiebruin
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-