Volvo 340 1.4 Vario 1987
- V300 register
- Verbannen
Erik;225869 schreef : Als je de lepels op de verkeerde plek onder de balken zet, dan heb je heel grote kans dat deze een andere vorm krijgen...
De heftruck op het werk heeft in breedte verstelbare lepels, geen enkel probleem dus om de krikpunten te halen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een Mann W917/1, of precies dezelfde maar dan van Bosch (nummer weet ik zo niet) is veel beter omdat die een terugslagklep hebben.
Bougies van Bosch weet ik niet, ik heb altijd NGK, en mij proberen ze telkens weer BPR6ES aan te smeren, terwijl er toch echt ZGR5B in moet.
Om die rede moet ik ook niks van Bosch bougies hebben. Bosch heeft de juiste bougies niet in zijn assortiment, NGK wel.
Ik vermoed dat jou Volvo-specialist dus alles gewoon via het computersyteem heeft opgezocht, en niet uit een Volvo boek of op ervaring of zo.
En terecht van de garage, want 9 van de 10 keer heeft de computer ook gelijk, en dan ga je het opzoekwerk niet onnodig moeilijk maken. Hier op het forum zitten echter de ?chte specialisten die zich puur en alleen met ??n type auto bezighouden, en door de kennis van deze mensen rijden mijn auto's tegenwoordig veel beter dan toen ik nog naar de garage ging
Als je de auto met de heftruck oppakt, kijk dan eerst of er iets van roest bij de kriksteunen zit. Als dat het geval is, daar niet oppakken, want dan breken ze af. Als het er daar allemaal hard en goed uitziet dan kan het wel, maar zorg dan dat je ze zo dicht mogelijk onder de dorpel ondersteunt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;225876 schreef : Dat Bosch filter vooral NIET nemen!
Een Mann W917/1, of precies dezelfde maar dan van Bosch (nummer weet ik zo niet) is veel beter omdat die een terugslagklep hebben.
Oei, dan is het maar goed dat ik heb even navraag via dit forum. 10W40 halfsynthetische olie is wel goed?
Hoe achterhaal ik trouwens het motortype van mijn 340?
Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het motortype staat op een plaatje als je langs je verdelerkap naar beneden kijkt. Er staat dan B14.4E of B14.4S (of misschien nog B14.3 met een letter, ik weet niet precies uit mijn hoofd wanneer ze over zijn gegaan)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Dit kan van belang zijn bij sommige technische vragen over bijvoorbeeld de carburateur of ontstekings unit (Renix)
Als je even wat tijd over hebt struin dan ook eens lekker wat rond op het forum, in de garagescene en techniek gedeeltes staat een hele hoop informatie en how-to's waar je een hoop van op kan steken en toe kan passen op jouw 340.
En verder qua onderhoud wat Jean-Luc hierboven al aanhaalt:
- Kleppen stellen
- Staat van de brandstofslangen controleren (vooral rondom de benzinetank)
En als je toch bezig gaat met het vervangen van de ontstekingsdelen kun je net zo goed de vier bougiekabels en bobinekabel mee vervangen, heb je alles weer mooi 'fris' op dat gebied, veel benzine motor gerelateerde problemen komen uit de ontstekings of brandstof toedienings hoek (carburateur)
EDIT; was wat lang aan het typen waardoor jouw vraag al beantwoord blijkt, ik laat het voor de vorm maar zo staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;225881 schreef : En als je toch bezig gaat met het vervangen van de ontstekingsdelen kun je net zo goed de vier bougiekabels en bobinekabel mee vervangen, heb je alles weer mooi 'fris' op dat gebied, veel benzine motor gerelateerde problemen komen uit de ontstekings of brandstof toedienings hoek (carburateur)
Hier wil ik even op inhaken, want bougiekabels zijn vrij prijzig. Voor de 1.7 betaalde ik ?50 voor een Beru-setje. Als deze dus nog goed zijn zou ik ze niet vervangen, maar heb je het idee dat ze er al 5 jaar opzitten, dan zou ik het wel doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;225882 schreef : Hier wil ik even op inhaken, want bougiekabels zijn vrij prijzig. Voor de 1.7 betaalde ik ?50 voor een Beru-setje. Als deze dus nog goed zijn zou ik ze niet vervangen, maar heb je het idee dat ze er al 5 jaar opzitten, dan zou ik het wel doen.
Ik vind via internet een BERU-setje voor 17,70 euro een Bosch-setje kost 28,65 euro, ik heb het gevoel dat ze er al meer dan 5 jaar opzitten dus denk dat ik deze meteen mee pak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
zoals gezegd, let met de bougies even op het modeljaar van je auto. ZGR5B hoeft niet per se de goede te zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;225876 schreef : Als je de auto met de heftruck oppakt, kijk dan eerst of er iets van roest bij de kriksteunen zit. Als dat het geval is, daar niet oppakken, want dan breken ze af. Als het er daar allemaal hard en goed uitziet dan kan het wel, maar zorg dan dat je ze zo dicht mogelijk onder de dorpel ondersteunt.
Ik heb zonet even gekeken, kei-hard! Mijn plan is de lepels van de heftruck eronder te steken vanaf de zijkant, ik leg een paar klossen hout tussen de draagpunten en de lepels omdat ik anders bij het optillen de bladveren en CVT raak.
Ik heb zostraks voor het donker worden nog even een blik op onder de motorkap geworpen en een paar kiekjes gemaakt.
Een B14.4S
Een oud brandstoffilter, word vervangen, als iemand nog suggesties heeft voor een bepaald type houd ik me aanbevolen! PS Hij lijkt op een BOSCH 0 450 904 159 (kort F4159).
shop2.hbase.nl/DbImage.aspx?mediaID=1343...dth=400&locale=nl-NL
Een Purflux A445 luchtfilter, word vervangen door een MANN C3501/1 luchtfilter.
De verdelerkap, bougiekabels en bobinekabel zijn vorig jaar vervangen, zoals jullie kunnen zien is de kabel van BERU, de verdelerkap heb ik geen idee van. De rotor is niet vervangen. Als ik op rotors zoek zie ik verschillende systemen, Ducellier en Delco Remy, wat is hier het verschil tussen? Ik neem trouwens aan dat het verstandig is om de rotor en verdelingskap van dezelfde fabrikant te gebruiken?
Je kunt nog een glimp zien zitten van het oliefilter, ik kan geen merknaam ontdekken, de tekst was te klein om te lezen en keek op de achterzijde, het is een witte met blauwe tekst erop, ik vervang hem door een MANN 917/1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.