show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
12-11-2013 23:04 #939635
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Das sund Bart, succes met de reparatie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2013 14:33 #939712
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
En weer gemaakt!
Vanmorgen even de auto van haar neus ontdaan: (nieuw record: 10 minuten )
Omdat de zaak toch los moest heb ik namelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koplampen van binnen en buiten goed af te soppen, en tevens koplampwissers te installeren voor het echte Volvo-gevoel :groovy:
De koplampen op tafel:
Het glas er af gehaald, hoewel dat nog niet meeviel. Er is altijd wel ergens een klemmetje dat je niet los krijgt zonder dat er een stukje glas afspringt. Ik had 5 plaatsen, verdeeld over 2 koplampen...
Reflectors schoongeveegd met tissues:
En in elkaar gecrosst:
Ook heb ik alles wat op rubber leek ingesmeerd met vaseline voor een goede afdichting. Op de plaatsen waar stukjes glas waren weggesprongen heb ik een beetje vloeibare pakking gesmeerd om de scherpe kantjes te bedekken:
En toen mocht alles weer in elkaar, maar nu m?t koplampwissers!
Dag dag schade
Verder kwam ik laatst op de sloop een wat oudere 340 tegen (nog met Smith-tellerset voor wie er een mocht zoeken). Dat was een simpele uitvoering, maar met asbakjes in de binnenpanelen langs de achterbank. In een GL Special kun je dat natuurlijk z?ker niet missen dan :yeah:
Vanmorgen even de auto van haar neus ontdaan: (nieuw record: 10 minuten )
Omdat de zaak toch los moest heb ik namelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koplampen van binnen en buiten goed af te soppen, en tevens koplampwissers te installeren voor het echte Volvo-gevoel :groovy:
De koplampen op tafel:
Het glas er af gehaald, hoewel dat nog niet meeviel. Er is altijd wel ergens een klemmetje dat je niet los krijgt zonder dat er een stukje glas afspringt. Ik had 5 plaatsen, verdeeld over 2 koplampen...
Reflectors schoongeveegd met tissues:
En in elkaar gecrosst:
Ook heb ik alles wat op rubber leek ingesmeerd met vaseline voor een goede afdichting. Op de plaatsen waar stukjes glas waren weggesprongen heb ik een beetje vloeibare pakking gesmeerd om de scherpe kantjes te bedekken:
En toen mocht alles weer in elkaar, maar nu m?t koplampwissers!
Dag dag schade
Verder kwam ik laatst op de sloop een wat oudere 340 tegen (nog met Smith-tellerset voor wie er een mocht zoeken). Dat was een simpele uitvoering, maar met asbakjes in de binnenpanelen langs de achterbank. In een GL Special kun je dat natuurlijk z?ker niet missen dan :yeah:
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
14-11-2013 17:12 #939714
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Netjes zeg, mooi gedaan!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2013 14:37 #940542
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
De Fauto
Vandaag de auto nog eens gewassen. Het was nodig, omdat hij de dag ervoor was gebruikt als Jeep over zandpaden
(Het wordt weer tijd voor de zomer, dat de wintergrill er weer af kan en de zilvere grill terug gemonteerd kan worden)
Verder in een lollige bui nog een paar fauto elementen toegevoegd :humor:
Deze een paar weken geleden al...
...en deze vandaag
Uiteraard zou ik mezelf niet zijn als dit alles niet heel eenvoudig weer in originele staat teruggebracht kan worden
Vandaag de auto nog eens gewassen. Het was nodig, omdat hij de dag ervoor was gebruikt als Jeep over zandpaden
(Het wordt weer tijd voor de zomer, dat de wintergrill er weer af kan en de zilvere grill terug gemonteerd kan worden)
Verder in een lollige bui nog een paar fauto elementen toegevoegd :humor:
Deze een paar weken geleden al...
...en deze vandaag
Uiteraard zou ik mezelf niet zijn als dit alles niet heel eenvoudig weer in originele staat teruggebracht kan worden
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2013 16:54 #940547
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
ach man, die auto was nog schoon!
zonde van het water
zonde van het water
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2013 17:02 #940548
door V300 register
Vanaf welke temperatuur is zo'n wintergrille eigenlijk nodig?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2013 17:16 #940550
door V300 register
Echt nodig pas bij -30 of zo denk ik Ygis, maar het helpt zeker bij temperaturen onder de 10 graden vooral heel goed om de auto sneller warm te laten worden
Qua maximum temperatuur heb ik 15 graden in mijn hoofd hangen, maar of dat precies klopt kan ik niet met zekerheid zeggen... Vooral je verstand gebruiken denk ik, met 30 graden een wintergrill gaat de auto waarschijnlijk niet echt waarderen, maar bi temperaturen waar je de verwarming bij aanzet gaat het prima.
Qua maximum temperatuur heb ik 15 graden in mijn hoofd hangen, maar of dat precies klopt kan ik niet met zekerheid zeggen... Vooral je verstand gebruiken denk ik, met 30 graden een wintergrill gaat de auto waarschijnlijk niet echt waarderen, maar bi temperaturen waar je de verwarming bij aanzet gaat het prima.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2013 17:18 #940551
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Als je vooral korte ritjes in de stad maakt is het een goed idee; de motor is sneller op temperatuur en slijt dus minder in de winter. Hoe het zit met slepen en file-rijden weet ik niet.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2013 17:37 #940553
door V300 register
Snelwegrijden gaat ook prima, nog nooit gehad dat de ventilator aansprong
Voor filerijden denk ik dat het niet veel uitmaakt, als je stilstaat is er natuurlijk helemaal geen verschil, en als je langzaam rijdt heb je natuurlijk ook altijd de ventilator nog...
Voor filerijden denk ik dat het niet veel uitmaakt, als je stilstaat is er natuurlijk helemaal geen verschil, en als je langzaam rijdt heb je natuurlijk ook altijd de ventilator nog...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-12-2013 17:44 #940555
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
nouja, juist bij stilstaan kan de ventilator minder lucht naar binnen trekken. ik wil namelijk ook zo'n ding voor de gril gaan zoeken, maar als ik dan mensen moet uitleggen dat ze in bepaalde situaties (binnen de winter) het er weer moeten afhalen wordt het wel lastig.
Moderators: Mark Smeets