show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 23:07 #941431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Heel leuk! Maar je kijkt wel heel ernstig, haha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 23:08 #941432 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Ygis67;224955 schreef : Heel leuk! Maar je kijkt wel heel ernstig, haha

Bedankt :)
Het zal de snelheid zijn :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 00:28 #941434 door V300 register
In Bladel steken fietsers nog arm uit!
Mooi filmpje Bart:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2014 08:35 #941441 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
verklaart een hoop, ik hoorde laatst dat het aantal losse armen langs de wegen in Brabant hoger ligt dan in de rest van Nederland

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 08:58 #941443 door V300 register
Unieke beelden noemen ze dat :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2014 00:03 #942101 door V300 register
Operatie ''Help mij de apk door''

De eerste apk-keuring voor de GL Special sinds ze in mijn bezit is. Vandaag heb ik een paar kleine mogelijke afkeurpuntjes aangepakt, zodat ze weer echt in topstaat komt. Ook een oude auto kan perfect zijn :)

Eerst ff met mijn broer de auto verzetten, want het relais wat zorgt dat je enkel in P en N kan starten zat al op zijn laatste eindje (haperen), maar was nu dan toch ?cht overleden...
Toch handig zo'n handvat achterop :D (met dank aan mijn broertje)

Eerste punt, vocht in de koplamp... Ik ben niet echt de meest geduldige persoon, en ik denk dat ik dat ding niet lang genoeg heb laten drogen toen ik de koplampen een half jaar geleden heb uitgewassen :wtf2:
Geduld is een schone zaak, maar dat heb ik niet dus demonteren die hap en 5 minuten de verffohn er op :D

Nu ik toch bezig was heb ik mijn eigen how-to hier op de site ook maar eens uitgeprobeerd. Nu is het ?cht een echte Volvo, de koplampwiswas is nu aangesloten yeehaa!

Vervolgens ben ik verder gegaag met de knipperlicht/grootlicht schakelaar. Deze was ooit afgebroken en weer vastgebeund, met als gevolg dat het knipperlicht niet meer automatisch afsloeg en de grootlichtschakelaar niet meer functioneerde doordat je heel de schakelaar mee naar je toe trok...

Ik hou niet van broddelwerk, dus maar even 2 messing plaatjes geknipt, en op de goede plaats gelijmd en schroefd. Dat gaat n??it meer kapot :yeah: (ik denk dat ik de andere kant en in de andere auto ook een keer preventief doe)

Als laatste heb ik nog de voorruitontwaseming. De kachel kan namelijk niet meer op de stand om enkel de voorruit te ontwasemen. Nu is dit een stand die ik nog nooit heb gebruikt, en die ik ook niet mis, maar misschien wel afkeur? Als hij helemaal niet werkt is het sowieso afkeur, maar mag de combinatie met binnenverwarming?

Anyway, ik heb de oplossing gehaald bij Action:

De oorlog zul je er niet mee winnen, maar als we weer een jaar apk kunnen roggelen door zo'n ding op het dash te tapen, waarom niet? Naderhand kan ik hem alsnog in het kachelhuis klussen voor zeer snelle verwarming :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2014 11:36 #942108 door V300 register
mm.. je houdt niet van broddelwerk, maar wil wel je auto met een heater van de action door de apk helpen.. dat spreekt elkaar een beetje tegen!

je kunt je lampen ook drogen door een tijdje de dop van de achterkant te halen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2014 12:07 #942110 door V300 register

Joris;225670 schreef : mm.. je houdt niet van broddelwerk, maar wil wel je auto met een heater van de action door de apk helpen.. dat spreekt elkaar een beetje tegen!

je kunt je lampen ook drogen door een tijdje de dop van de achterkant te halen

Klopt, maar die voorruitontwaseming is een ''probleem'' waar ik nooit last van heb. Ik heb wel gekeken om het probleem echt op te lossen, maar ergens zit er een klep of zo vast in de kachelunit. Omdat dat al met al best een flinke klus lijkt te worden, wacht ik liever tot de Millionaire deze zomer uit elkaar gaat zodat ik kan zien hoe het w?l hoort.
Nu het dash er uit slopen, apk afspraak missen, en vervolgens nog niks opgelost hebben, daar heb je ook niks aan :nono:
Het is dus sowieso een tijdelijke oplossing.

Met deze temperaturen werkt het niet om de dop er af te halen (heb ik geprobeerd), en bovendien blijft de damp toch in de koplampunit hangen als je het gat niet boven legt.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2014 12:25 #942112 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
die klep kun je vanuit de voetenruimte van de bestuurder bedienen, het hendeltje is daar vrij eenvoudig te vinden en weer los te werken :)
Je kunt er zelfs je hand in het kachelhuis steken en zo de klep meehelpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2014 12:29 #942113 door V300 register

General Custom;225672 schreef : Met deze temperaturen werkt het niet om de dop er af te halen (heb ik geprobeerd), en bovendien blijft de damp toch in de koplampunit hangen als je het gat niet boven legt.

Wat Joris zegt werkt prima, weet ik ook uit ervaring. De motor geeft warmte af.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC