Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ygis67;224955 schreef : Heel leuk! Maar je kijkt wel heel ernstig, haha
Bedankt
Het zal de snelheid zijn :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mooi filmpje Bart:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De eerste apk-keuring voor de GL Special sinds ze in mijn bezit is. Vandaag heb ik een paar kleine mogelijke afkeurpuntjes aangepakt, zodat ze weer echt in topstaat komt. Ook een oude auto kan perfect zijn
Eerst ff met mijn broer de auto verzetten, want het relais wat zorgt dat je enkel in P en N kan starten zat al op zijn laatste eindje (haperen), maar was nu dan toch ?cht overleden...
Toch handig zo'n handvat achterop (met dank aan mijn broertje)
Eerste punt, vocht in de koplamp... Ik ben niet echt de meest geduldige persoon, en ik denk dat ik dat ding niet lang genoeg heb laten drogen toen ik de koplampen een half jaar geleden heb uitgewassen :wtf2:
Geduld is een schone zaak, maar dat heb ik niet dus demonteren die hap en 5 minuten de verffohn er op
Nu ik toch bezig was heb ik mijn eigen how-to hier op de site ook maar eens uitgeprobeerd. Nu is het ?cht een echte Volvo, de koplampwiswas is nu aangesloten yeehaa!
Vervolgens ben ik verder gegaag met de knipperlicht/grootlicht schakelaar. Deze was ooit afgebroken en weer vastgebeund, met als gevolg dat het knipperlicht niet meer automatisch afsloeg en de grootlichtschakelaar niet meer functioneerde doordat je heel de schakelaar mee naar je toe trok...
Ik hou niet van broddelwerk, dus maar even 2 messing plaatjes geknipt, en op de goede plaats gelijmd en schroefd. Dat gaat n??it meer kapot :yeah: (ik denk dat ik de andere kant en in de andere auto ook een keer preventief doe)
Als laatste heb ik nog de voorruitontwaseming. De kachel kan namelijk niet meer op de stand om enkel de voorruit te ontwasemen. Nu is dit een stand die ik nog nooit heb gebruikt, en die ik ook niet mis, maar misschien wel afkeur? Als hij helemaal niet werkt is het sowieso afkeur, maar mag de combinatie met binnenverwarming?
Anyway, ik heb de oplossing gehaald bij Action:
De oorlog zul je er niet mee winnen, maar als we weer een jaar apk kunnen roggelen door zo'n ding op het dash te tapen, waarom niet? Naderhand kan ik hem alsnog in het kachelhuis klussen voor zeer snelle verwarming
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
je kunt je lampen ook drogen door een tijdje de dop van de achterkant te halen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Joris;225670 schreef : mm.. je houdt niet van broddelwerk, maar wil wel je auto met een heater van de action door de apk helpen.. dat spreekt elkaar een beetje tegen!
je kunt je lampen ook drogen door een tijdje de dop van de achterkant te halen
Klopt, maar die voorruitontwaseming is een ''probleem'' waar ik nooit last van heb. Ik heb wel gekeken om het probleem echt op te lossen, maar ergens zit er een klep of zo vast in de kachelunit. Omdat dat al met al best een flinke klus lijkt te worden, wacht ik liever tot de Millionaire deze zomer uit elkaar gaat zodat ik kan zien hoe het w?l hoort.
Nu het dash er uit slopen, apk afspraak missen, en vervolgens nog niks opgelost hebben, daar heb je ook niks aan :nono:
Het is dus sowieso een tijdelijke oplossing.
Met deze temperaturen werkt het niet om de dop er af te halen (heb ik geprobeerd), en bovendien blijft de damp toch in de koplampunit hangen als je het gat niet boven legt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Je kunt er zelfs je hand in het kachelhuis steken en zo de klep meehelpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;225672 schreef : Met deze temperaturen werkt het niet om de dop er af te halen (heb ik geprobeerd), en bovendien blijft de damp toch in de koplampunit hangen als je het gat niet boven legt.
Wat Joris zegt werkt prima, weet ik ook uit ervaring. De motor geeft warmte af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.