Anjo's 340Turbo
- V300 register
- Verbannen
ik heb er wel eens over zitten te denken om zelf een groupbuy van een open source megasquirt + spark PCM op te zetten met assemblage service.. maar dat zou toch niet zo afgeleverd kunnen worden :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Moet zeggen dat mijn normen wat betreft voertuig elektronica wel bizar hoog liggen hoor, maar dat komt voornamelijk door de dagelijkse bezigheden :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;248115 schreef : Heb de KMS ECU 2ehands bij een particulier gekocht incl kabelboom, was inderdaad door een professioneel bedrijf geïnstalleerd, mja de volledige achtergrond weet ik niet; het moest misschien wel snel en goedkoop, dan krijg je dit soort fratsen.
Moet zeggen dat mijn normen wat betreft voertuig elektronica wel bizar hoog liggen hoor, maar dat komt voornamelijk door de dagelijkse bezigheden :+
ken jij www.efignition.nl al?
Wat ik zie op de site (en div. berichten van de eigenaar op andere fora) wekt dit bij mij behoorlijk wat vertrouwen dat het een goed bruikbaar systeem is, waarschijnlijk nog wel beter qua hardware dan KMS.
Grootste punt blijft natuurlijk het bouwen van een fatsoenlijk inlaatspruitstuk. Ik zou graag een B14 willen bouwen met maximaal koppel rond de 3000-4000rpm en dan heb je toch wel enige lengte van inlaatbuizen nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Wouter;248137 schreef : .......Ik zou graag een B14 willen bouwen met maximaal koppel rond de 3000-4000rpm en dan heb je toch wel enige lengte van inlaatbuizen nodig.
met het hoger plaatsen van de carb met dikkere warmteisolatie plaatjes krijg je het zelfde effect.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;248140 schreef : met het hoger plaatsen van de carb met dikkere warmteisolatie plaatjes krijg je het zelfde effect.
áls ik iets aan de setup ga veranderen wil ik er een sequentiële multipoint injectie + programmeerbare ontsteking van maken.
- mogelijk tot bereiken van correcte afstelling over het gehele vermogensbereik met huidige brandstoffen zoals E10 (met lambda correctie)
- veel betere start
- automatische regeling stationair toerental
- (iets)meer vermogen door wegvallen van venturi en eventueel optimalisatie van inlaattraject
- (een stuk) zuiniger doordat alle cilinders hetzelfde mengsel krijgen.
- eventueel bij goede ervaringen mogelijkheid tot ombouw naar turbo, zoals de auto waar dit topic over gaat.. (hint)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Wouter;248141 schreef : áls ik iets aan de setup ga veranderen wil ik er een sequentiële multipoint injectie + programmeerbare ontsteking van maken.
- mogelijk tot bereiken van correcte afstelling over het gehele vermogensbereik met huidige brandstoffen zoals E10 (met lambda correctie)
- veel betere start
- automatische regeling stationair toerental
- (iets)meer vermogen door wegvallen van venturi en eventueel optimalisatie van inlaattraject
- (een stuk) zuiniger doordat alle cilinders hetzelfde mengsel krijgen.
- eventueel bij goede ervaringen mogelijkheid tot ombouw naar turbo, zoals de auto waar dit topic over gaat.. (hint)
Als je toch een andere motor in je Black Beauty wilde leggen, mooi project :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Afgelopen zomervakantie eindelijk weer eens wat uurtjes gespendeerd aan de auto, waar het in het dagelijks leven inmiddels over de nieuwste generaties dieselmotoren, elektrisch en waterstofaangedreven voertuigen gaat blijf ik voor de hobby dat oude vertrouwde B14 blokje verder opvoeren.
Wat is de huidige status? Stug doorploeteren en ik zie wel wanneer hij klaar is. Wel weer zat gedaan, koeling bijvoorbeeld; een onderwerp waar ik inmiddels wel wat meer kaas van gegeten heb als toen ik bijna 10 jaar geleden de intercooler lukraak achter de grille plaatste, hij liep eigenlijk altijd al redelijk warm. Heb de radiateur de motorruimte uit verhuist en de oliekoeler en 2 12" koelvinnen hier weggehaald
dit had wel tot gevolg dat de siliconen slangbochten niet meer pasten, ben ik ff blij dat ik inmiddels ook aardig aluminium kan lassen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
En sommige skills dus gelukkig ook ten positieve!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik zie dat je tijdens die warme zomerdagen ook aan je eigen koeling hebt gedacht (3e foto, links). En ook nog eens het goede merk, top update dit!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.