show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 340Turbo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2017 11:01 #973230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
is die kabelboom onderdeel van een "kant en klaar" product wat door een "serieuze" toko aan je verkocht is???

ik heb er wel eens over zitten te denken om zelf een groupbuy van een open source megasquirt + spark PCM op te zetten met assemblage service.. maar dat zou toch niet zo afgeleverd kunnen worden :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2017 15:37 #973385 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
Heb de KMS ECU 2ehands bij een particulier gekocht incl kabelboom, was inderdaad door een professioneel bedrijf geïnstalleerd, mja de volledige achtergrond weet ik niet; het moest misschien wel snel en goedkoop, dan krijg je dit soort fratsen.

Moet zeggen dat mijn normen wat betreft voertuig elektronica wel bizar hoog liggen hoor, maar dat komt voornamelijk door de dagelijkse bezigheden :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2017 11:00 #973407 door V300 register

AvdAkker;248115 schreef : Heb de KMS ECU 2ehands bij een particulier gekocht incl kabelboom, was inderdaad door een professioneel bedrijf geïnstalleerd, mja de volledige achtergrond weet ik niet; het moest misschien wel snel en goedkoop, dan krijg je dit soort fratsen.

Moet zeggen dat mijn normen wat betreft voertuig elektronica wel bizar hoog liggen hoor, maar dat komt voornamelijk door de dagelijkse bezigheden :+

ken jij www.efignition.nl al?

Wat ik zie op de site (en div. berichten van de eigenaar op andere fora) wekt dit bij mij behoorlijk wat vertrouwen dat het een goed bruikbaar systeem is, waarschijnlijk nog wel beter qua hardware dan KMS.

Grootste punt blijft natuurlijk het bouwen van een fatsoenlijk inlaatspruitstuk. Ik zou graag een B14 willen bouwen met maximaal koppel rond de 3000-4000rpm en dan heb je toch wel enige lengte van inlaatbuizen nodig.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2017 11:39 #973410 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Anjo's 340Turbo

Wouter;248137 schreef : .......Ik zou graag een B14 willen bouwen met maximaal koppel rond de 3000-4000rpm en dan heb je toch wel enige lengte van inlaatbuizen nodig.

met het hoger plaatsen van de carb met dikkere warmteisolatie plaatjes krijg je het zelfde effect.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2017 12:52 #973411 door V300 register

2 Fast 4 U;248140 schreef : met het hoger plaatsen van de carb met dikkere warmteisolatie plaatjes krijg je het zelfde effect.

áls ik iets aan de setup ga veranderen wil ik er een sequentiële multipoint injectie + programmeerbare ontsteking van maken.

- mogelijk tot bereiken van correcte afstelling over het gehele vermogensbereik met huidige brandstoffen zoals E10 (met lambda correctie)
- veel betere start
- automatische regeling stationair toerental
- (iets)meer vermogen door wegvallen van venturi en eventueel optimalisatie van inlaattraject
- (een stuk) zuiniger doordat alle cilinders hetzelfde mengsel krijgen.

- eventueel bij goede ervaringen mogelijkheid tot ombouw naar turbo, zoals de auto waar dit topic over gaat.. (hint)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2017 16:37 #973414 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Anjo's 340Turbo
Succes ermee, wel een topic er over maken :yesyes:

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2017 17:03 #973415 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Anjo's 340Turbo

Wouter;248141 schreef : áls ik iets aan de setup ga veranderen wil ik er een sequentiële multipoint injectie + programmeerbare ontsteking van maken.

- mogelijk tot bereiken van correcte afstelling over het gehele vermogensbereik met huidige brandstoffen zoals E10 (met lambda correctie)
- veel betere start
- automatische regeling stationair toerental
- (iets)meer vermogen door wegvallen van venturi en eventueel optimalisatie van inlaattraject
- (een stuk) zuiniger doordat alle cilinders hetzelfde mengsel krijgen.

- eventueel bij goede ervaringen mogelijkheid tot ombouw naar turbo, zoals de auto waar dit topic over gaat.. (hint)

Als je toch een andere motor in je Black Beauty wilde leggen, mooi project :+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2019 19:45 #982863 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
weer ff 2 jaar stof eraf..

Afgelopen zomervakantie eindelijk weer eens wat uurtjes gespendeerd aan de auto, waar het in het dagelijks leven inmiddels over de nieuwste generaties dieselmotoren, elektrisch en waterstofaangedreven voertuigen gaat blijf ik voor de hobby dat oude vertrouwde B14 blokje verder opvoeren.

Wat is de huidige status? Stug doorploeteren en ik zie wel wanneer hij klaar is. Wel weer zat gedaan, koeling bijvoorbeeld; een onderwerp waar ik inmiddels wel wat meer kaas van gegeten heb als toen ik bijna 10 jaar geleden de intercooler lukraak achter de grille plaatste, hij liep eigenlijk altijd al redelijk warm. Heb de radiateur de motorruimte uit verhuist en de oliekoeler en 2 12" koelvinnen hier weggehaald

dit had wel tot gevolg dat de siliconen slangbochten niet meer pasten, ben ik ff blij dat ik inmiddels ook aardig aluminium kan lassen :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-08-2019 20:01 #982864 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 340Turbo
Goed te zien dat je er nog steeds mee bezig bent, en inderdaad, inzichten veranderen van tijd tot tijd.

En sommige skills dus gelukkig ook ten positieve!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2019 21:03 #982865 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 340Turbo
Nice!
Ik zie dat je tijdens die warme zomerdagen ook aan je eigen koeling hebt gedacht (3e foto, links). En ook nog eens het goede merk, top update dit! :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC