show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-06-2015 18:09 #957830 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Stoerrrrrrrrrrr. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2015 09:55 #957836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Mooi!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2015 17:28 #957854 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Vandaag de auto weg gebracht naar de plaatwerker, zal mij benieuwen :hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2015 18:17 #957878 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Hij is weer thuis, en staat er weer strak bij.

Als je goed kijk zie je wel een randje zitten net onder de striping, dit ook omdat hij daarvoor ook al een keer tot onder de striping is gespoten. Wellicht dat ik in de toekomst de striping laat namaken, en als ik daar dan tevreden mee ben de hele auto volledig opnieuw laat spuiten. En dat wil ik zoiezo alleen doen als het in ieder geval niet meer m'n dagelijkse auto is.

Maar dan praat ik over 10 jaar verder. Kortom, dat zie ik dan wel weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-07-2015 18:24 #957879 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Kijk, weer helemaal strak, vast een goed gevoel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2015 12:40 #957889 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Dat ziet er goed uit, ik zie ook geen verschil in tint t.o.v. de oude lak, maar dat komt vast doordat er al eerder is overgespoten tot aan de striping.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2015 16:35 #958219 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Laatste tijd liep de motor steeds wat lager stationair en schommelde ook in het toerental, kan nu wel steeds de stationair schroef wat bijstellen maar dan klopt er ook iets niet.
Dus luchtfilterhuis eraf, alle moeren van de carb. even nagekeken zaten allemaal nog vast evenals de vlotterdeksel, maar toen even naar de spruitstukken gekeken.
Hiervan miste 3 moeren, of die hebben er nooit opgezeten of ze waren losgetrilt. Nooit echt eerder op gelet of nooit opgevallen. Afijn de boel weer vast gezet, en liep weer prachtig stationair. Dus was toch weer een heel klein beetje valse lucht :barf:

Dan was er nog iets, als je plots plank gas gaf moest de motor eerst even nadenken, bedacht zich dan even en besluit dan pas ook daadwerkelijk te versnellen. Eens kijken of een andere renix daarin helpt. Zat altijd een modernernere renix in van bj. '89 dus nu eentje erin gezet met het originele nummer (was wel even zoeken voor ik die had gevonden) deze waren ook maar ??n jaar gemaakt en specefiek voor modeljaar '85. (voor zover dat uitmaakt natuurlijk)
Afijn de motor pakt nu ook weer perfect en direct op, dat heeft dus aardig geholpen. Zal wel iets met vervroeging te maken hebben denk ik.

Kortom alles is nu op en top en loopt werkelijk als nieuw, alleen hij dieselt nog af en toe na, bougies zijn prima, niets op aan te merken. Na wat op het forum gezocht te hebben duidt dat op de stationair sproeier. Heb er ergens nog wel eentje liggen dus ook maar eens vervangen dan.

Ach houd je bezig :f vooral als je het perfect wil houden natuurlijk ;)


Sinds de aankoop eigenlijk nog nooit naar de remmen gekeken, remt verder perfect en een noodstop maken is ook geen probleem, trekt ook niet naar ??n kan ofzo, maar een garage kijkt voor een APK alleen maar of hij wel of niet remt, niet hoeveel voering er nog op de blokken zit o.i.d.
ook maar eens een keer checken dan.

Wat ik me dan nog afvroeg, hoe dun mag de remschijf maximaal zijn voor dat deze vervangen moet worden? Zijn daar standaard waarden voor? Evenals voering op de blokken etc... :S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2015 18:05 #958220 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Minstens zo belangrijk is de remvloeistof! Dat trekt water aan en dat gaat ten koste van je remkracht. Bovendien gaan je wielremcilinders en remklauwen ervan roesten. Advies is remvloeistof elke drie jaar vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-08-2015 18:07 #958221 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Mooi werk weer Steven, geeft ook een hoop voldoening als je het allemaal zelf kunt oplossen!

De minimale dikte van de remschijven staat volgens mij o.a. in de Haynes, misschien ook in de Olving of hier op de site in de als lid voor jou beschikbare groene boekjes van Volvo, ik heb er een paar jaar geleden ettelijke ingescand, zit er wellicht ook ??n bij van de remmerij.

Remblokjes geldt naar mijn beste weten geen minimale maat voor, vooral vervangen voordat je op het metaal van de remblokken zit zou ik zo zeggen ;)
En de remschijven zijn gelukkig niet zo duur, mocht je er toch al mee bezig gaan....
Bij het vervangen van de schijven altijd meteen de blokken ook meepakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2015 19:06 #958222 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Voor remblokjes geldt zeker wel een minimale dikte, als ze te ver afslijten kan de voering loslaten. Met alle gevolgen van dien...
Zo uit mijn hoofd weet ik de minimale diktes niet. Staat wel in de vraagbaak. De dikte van remschijven meten gaat niet zomaar, daar heb je een speciaal tooltje voor nodig. Je moet om de slijtrand heen namelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD