show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-11-2015 14:10 #959337
door Erick Janssen (GAST)
en dat zou eigenlijk ook niet mogen
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Wouter;238618 schreef :
jawel... al is het maar voor het verweren door de zon.Bart Manders;238616 schreef : Zou niet nodig MOETEN zijn
en dat zou eigenlijk ook niet mogen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
11-11-2015 14:34 #959339
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Metallic lak verweerd (bijna) niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-11-2015 17:23 #959344
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
O jawel hoor, verweert wel degelijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
11-11-2015 17:54 #959346
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Nooit echt gezien dan, wel vaak gezien dat alleen de blanke lak laag loslaat, soort exeem plekken op de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2015 09:55 #959349
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ik had voor mijn blauwe 360 vervangend plaatwerk gevonden met dezelfde kleurcode, maar helaas was het verschil aanzienlijk. Kennelijk verweert ook metallic lak behoorlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2015 17:42 #959353
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Jean-Luc,
Als je dat vervangende plaatwerk had behandeld met een cleaner / paint renovator, was de oorspronkelijke kleur weer teruggekomen. Oude metallic lak kan op het oog dusdanig mat en stroef worden, maar zal niet zo hard achteruit gaan als bijvoorbeeld een rode lak zonder blanke lak. De blanke lak laat op den duur wel los (weersomstandigheden, verkeerde poetsmiddelen e.d.).
Het enige dat ik kan bedenken, is dat je oorspronkelijk plaatwerk hebt vergeleken met recent gespoten (metallic) lak. Dan kan er inderdaad kleurverschil zijn, ondanks de juiste kleurcode. De kleurpigmenten in de oude oliebasis lak verkleuren, maar dat is geen verwering. Verwering of vuil / matheid kun je verwijderen (liggen bovenop de lak), verkleuring onder de lak niet.
Als je dat vervangende plaatwerk had behandeld met een cleaner / paint renovator, was de oorspronkelijke kleur weer teruggekomen. Oude metallic lak kan op het oog dusdanig mat en stroef worden, maar zal niet zo hard achteruit gaan als bijvoorbeeld een rode lak zonder blanke lak. De blanke lak laat op den duur wel los (weersomstandigheden, verkeerde poetsmiddelen e.d.).
Het enige dat ik kan bedenken, is dat je oorspronkelijk plaatwerk hebt vergeleken met recent gespoten (metallic) lak. Dan kan er inderdaad kleurverschil zijn, ondanks de juiste kleurcode. De kleurpigmenten in de oude oliebasis lak verkleuren, maar dat is geen verwering. Verwering of vuil / matheid kun je verwijderen (liggen bovenop de lak), verkleuring onder de lak niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
13-12-2015 21:28 #959666
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Afgelopen weken druk bezig met de 340
Eerst het linker koplamp glas vervangen, zat namelijk een ster in, en meteen op de rubbers een dun laagje vloeibare pakking rondom gesmeerd wegens dat ik altijd vocht in de lampen had. Bij beide gedaan.
Toen begonnen met het interieur eruit te halen, komen originele speakers achterin, uiteraard in combinatie met een originele radio. Daarvoor draden getrokken en meteen bezig geweest om de deuk in het dak eruit te halen.
Achterzij ramen er ook maar uitgehaald, kon ik het rondom de rubbers meteen eens goed schoonmaken, was aardig begroeit met mos en andere shit.
Daarna het hemeltje tot na de deuk los gehaald, en zag dat de middelste balk was ingedeukt.
Deze zat gelukkig met schroeven vast i.p.v. gelast, en na heel veel moeite en inspanning de schroeven los gekregen. Mijn god wat zaten deze vast. En natuurlijk daarbij m'n schouder verrekt, ach ja, je moet er wat voor over hebben
De balk zat ook nog eens aardig vast gekleeft met kit, toen dat eenmaal los was popte de deuk er zo uit.
Misschien een beetje moeilijk te zien maar er zit een kleine golf in de balk.
En het dak is weer enigzins hersteld, bij het vooraam zit nog een kleine flauwe deuk, deze valt niet echt op. Krijg hier ook geen beweging in en laat deze maar voor wat het is. De ergste is er in ieder geval uit.
Zoals de auto er nu bijstaat:
En het vooraam moet er uiteindelijk ook nog uit om de roest in het linker hoekje aan te pakken. Het lekt inmiddels ook daar naar binnen.
Maar dat staat voor volgende maand op de planning.
Dashboard en alles is er in ieder geval al vast uit.
To do:
- bak / diff pakking vervangen + keerring linker as
- roest aanpakken bij voorraam plus rand onder rubber achterklep
- draden verder aanleggen en speakers achterin plaatsen
- machine kamer een soppie geven.
- kriksteun lassen komt een andere keer wel als ik meer ruimte heb. Kan me kont bijna niet keren in dat krappe hok. Komt voornamelijk door de bende van m'n pa :no_comment:
Eerst het linker koplamp glas vervangen, zat namelijk een ster in, en meteen op de rubbers een dun laagje vloeibare pakking rondom gesmeerd wegens dat ik altijd vocht in de lampen had. Bij beide gedaan.
Toen begonnen met het interieur eruit te halen, komen originele speakers achterin, uiteraard in combinatie met een originele radio. Daarvoor draden getrokken en meteen bezig geweest om de deuk in het dak eruit te halen.
Achterzij ramen er ook maar uitgehaald, kon ik het rondom de rubbers meteen eens goed schoonmaken, was aardig begroeit met mos en andere shit.
Daarna het hemeltje tot na de deuk los gehaald, en zag dat de middelste balk was ingedeukt.
Deze zat gelukkig met schroeven vast i.p.v. gelast, en na heel veel moeite en inspanning de schroeven los gekregen. Mijn god wat zaten deze vast. En natuurlijk daarbij m'n schouder verrekt, ach ja, je moet er wat voor over hebben
De balk zat ook nog eens aardig vast gekleeft met kit, toen dat eenmaal los was popte de deuk er zo uit.
Misschien een beetje moeilijk te zien maar er zit een kleine golf in de balk.
En het dak is weer enigzins hersteld, bij het vooraam zit nog een kleine flauwe deuk, deze valt niet echt op. Krijg hier ook geen beweging in en laat deze maar voor wat het is. De ergste is er in ieder geval uit.
Zoals de auto er nu bijstaat:
En het vooraam moet er uiteindelijk ook nog uit om de roest in het linker hoekje aan te pakken. Het lekt inmiddels ook daar naar binnen.
Maar dat staat voor volgende maand op de planning.
Dashboard en alles is er in ieder geval al vast uit.
To do:
- bak / diff pakking vervangen + keerring linker as
- roest aanpakken bij voorraam plus rand onder rubber achterklep
- draden verder aanleggen en speakers achterin plaatsen
- machine kamer een soppie geven.
- kriksteun lassen komt een andere keer wel als ik meer ruimte heb. Kan me kont bijna niet keren in dat krappe hok. Komt voornamelijk door de bende van m'n pa :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
13-12-2015 21:47 #959667
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Mocht je hem niet recht kunnen maken, dan heb ik voor jou rechte liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-12-2015 09:25 #959670
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Lekker bezig zo Steven!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-12-2015 10:20 #959671
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Wow, respect voor deze aanpak! Dat hemeltje weer goed terugplaatsen is ook nog een leuke klus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets