show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2015 15:29 #957714 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Heel vervelend. Goed dat de chauffeur het gezien en gemeld heeft. Dat weet je immers maar nooit... de Toyota van m'n vader is ook al eens op een zelfde manier geraakt, maar die chauffeur had niks door/reed stug verder.

Hopelijk kan het weer netjes hersteld worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2015 17:10 #957717 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Volgende week vrijdag ga ik hem naar het autoschade herstel bedrijf brengen. En dan maar verder kijken hoe het loopt. Hij is al een keer tot onder de striping gespoten dus het scherm moet alweer kaal geschuurd worden en weer tot onder de striping. Hopelijk lukt dat zonder dat er een lelijke lakrand ontstaat.
Wellicht dat ze het onderste streepje weghalen en namaken. Dat is nog eenvoudig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2015 19:43 #957794 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Chapeau mijnheer de chauffeur! Van een vrachtautochauffeur die achter het stuur van een voertuig zit waarop de tekst 'Convoi Exceptional' prijkt, zou je zo een briljante man?uvre niet verwachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2015 19:50 #957795 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Iedereen kan fouten maken... stap zelf maar eens achter het stuur van zo'n combinatie ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2015 20:06 #957796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Uiteraard. Maar een 'Convoi Exceptional' chauffeur heeft doorgaans meer in zijn (haar) mars dan een doorsnee chauffeur. Van hem (haar) zou je zoiets daarom niet gauw verwachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-06-2015 19:34 #957804 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Verwachtingen scheppen vaak een hoop problemen...ook deze chauffeur is vast een mens die soms fouten maakt, en dan had hij die fout nog aardig snel in de smiezen ook vind ik, het had wel iets anders af kunnen lopen.

Natuurlijk is dit heel vervelend voor Steven, uiteindelijk is blik een heel stuk minder waard dan een mensen leven, waarvan de chauffeur hopelijk wel kan zeggen dat ie er nog nooit ??n geschaad heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 13:22 #957809 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Idd credits voor de chauffeur!
Ook voor de afhandeling.
Als je meer dan 8 uur p.d. op de weg zit met zo'n combinatie en dit is de 'schade van de week', dan heb je het goed gedaan.
Er zijn chauffeurs die elke dag maar een half uurtje op de weg zijn en zich als compleet gestoorde 'koning des wegens' gedragen met alle gevolgen van dien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 17:29 #957810 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Momenteel nog een crisis week dus de auto nog hard nodig. Volgende week maar kijken of ik hem weg kan brengen naar de schade hersteller.


En inmiddels nog een leuke volvo radio binnen gekregen met speakers en een losse balans regelaar die je tussen de radio stekker en de auto stekker in prikt voor radio's die van origine geen 4 speakers ondersteunen. Ik heb er nu een CR-102 in zitten, kan ik nu dus uitbereiden met speakers achter :groovy:
Had altijd een CR-107 die dat wel ondersteunde maar zonder externe eindversterker is de loudness op dat ding vrij waardeloos. Daarom toch maar weer terug naar een CR-102

Regelaar komt dan op de plek waar bij cvt's de bergrem schakelaar zit.
Al hoewel dit eigenlijk voor een 245 bedoeld is durf ik nog niet te zeggen of de bedrading daar voor lang genoeg is. En anders maar wat draad er tussen solderen met krimpkous o.i.d.

Wordt vervolgd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 20:22 #957812 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Leuk!
Ik heb een losse fader voor mijn 345, zo'n mooi draaiknopje. Die komt net voor de versnellingspook te zitten, maar de (latere) 340 heeft daar natuurlijk geen plek meer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2015 17:36 #957829 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Vandaag de "fader" knop geinstalleerd en alle bedrading al getrokken naar achteren voor de speakers.
De bekabeling uit een 740 op de sloop getrokken, zo heb ik ook meteen de originele stekker eraan.

Speakers moet ik er nog in zetten, maar wil eerst de panelen vervangen waar ze in komen. Bij de achterramen net bij de sluiting van de pop-out ramen zitten scheuren, beetje zonde om er dan originele speakers in te zetten.

Maar ga volgende week op vakantie dus dat komt dan over 4 weken wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD