show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2015 21:25 #957005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Leuk :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2015 12:44 #957078 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Nu nog completer uitgerust met portierwindschermen :D





Nu ook op de snelweg lekker met de ramen open zonder dat het hard naar binnen waait :)


Ja, en verder nog de rechter ruitesproeier gefixt, kon kiezen of over het dak heen sproeien of aan de onderkant van het rooster, dus gat wat verder omhoog uitgevijlt zodat de complete sproeier wat dichter bij het gat in het rooster komt. Hopeloos systeem, maar ook dat weer opgelost.

Volgende week de bedrading van de boordcomputer nalopen *zucht* :sad:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 14:28 #957404 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
yeehaa! YESSS de boordcomputer doet het weer yeehaa!

Vanochtend het hele middenconsole eruit gehaald om goed bij alle bedrading te kunnen, en wat zien we dan:



Juist, een kapotgetrokken kabel, en de massa vergeten aan te sluiten :no_comment::crazy1::f

Dus de rode kabel weer gefixt, massa aangesloten en dan...





...kunnen we weer voort. Nu eerst weer een hele tank leegrijden om hem goed te kunnen kalibreren. :)
Dit is overgens de originele computer, de Zemco weer netjes in z'n doos gedaan en opgeborgen. Wellicht komt die in m'n toekomstige bordeux rood metallic Volvo 345 GLS van 1982 met schuifdak ;)

MIJN GOD wat ben ik blij :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2015 17:08 #957425 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Bij m'n opa in de garage vond ik nog wat Volvo dingetjes, o.a. wat naafdopjes (beker model) maar ook een fles met koelvloeistof antivries en zit nog voor 3/4 vol, als er maar "Volvo" op staat toch? ;)



Verder ook nog een fles motorolie 10W40, en nou staat er op "met syntetishe componenten".
Kan ik dit ook zo in mijn motor gooien waar op dit moment dus "Semi syntetische" 10W40 in zit? Staat verder niets op of het nou vol syntetisch is of iets anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2015 17:38 #957427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Leuke vondst!
Garages van opa's zijn altijd leuk om uit te kammen, daar liggen vaak spullen van zo lang als ze er wonen.
Mijn opa heeft zo bijvoorbeeld een hoop sturen van auto's uit de jaren 60, 70 en 80 liggen, en nummerplaten van alle auto's die hij heeft gehad.

Ik zou wel opletten met vloeistoffen van tig jaar geleden. Als ze al niet verslechterd zijn gedurende de decennia dat ze liggen, zijn de producten van tegenwoordig vaak ook dusdanig beter van kwaliteit dat je het oude spul het best weg kunt gooien (of in de vitrine zetten natuurlijk :D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2015 17:47 #957428 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
die olie zou ik niet meer in de motor gooien, eerder in de kachel :D

of gebruiken om je ketting mee te smeren, motoronderdelen mee in te vetten (klepstelplaatjes, maar die heb jij niet) etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2015 17:55 #957430 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

General Custom;236549 schreef : Leuke vondst!
Garages van opa's zijn altijd leuk om uit te kammen, daar liggen vaak spullen van zo lang als ze er wonen.
Mijn opa heeft zo bijvoorbeeld een hoop sturen van auto's uit de jaren 60, 70 en 80 liggen, en nummerplaten van alle auto's die hij heeft gehad.

Ik zou wel opletten met vloeistoffen van tig jaar geleden. Als ze al niet verslechterd zijn gedurende de decennia dat ze liggen, zijn de producten van tegenwoordig vaak ook dusdanig beter van kwaliteit dat je het oude spul het best weg kunt gooien (of in de vitrine zetten natuurlijk :D)


Mijn opa heeft vroeger ook bijna alleen maar Volvo 300's gereden. Al zijn kenteken platen hangen ook nog in z'n garage. Hij begon met een witte kever van '68, daarna kocht hij een 340 DL 2.0 van '83 en na 2 jaar alweer een 360 GLT van '85, weer 2 jaar later een 360 GLT sedan.

Die fles koelvloeistof kan altijd nog hergebruiken voor recente koelvloeistof voor achterin de auto natuurlijk :D

Overgens ziet die olie er nog heel helder uit hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2015 18:45 #957696 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Staat je auto aan een weg (achter een pand dus geen drukke doorgaande weg) met aan het einde een bocht naar links, en staat je auto op dat moment helemaal aan het einde vlak voor de bocht, dan heb je weleens dat er een vrachtwagen met een gigantische oplegger die mocht moet nemen.
En zoals je wel weet zwenkt zo'n ding dan behoorlijk uit.
En zoals vandaag al moest blijken zat de bestuurder dus mooi tegen mijn ouwe trouwe Volvo'tje aan :sad:.

Ik ben zo gigantisch blij dat het bij het spatbord randje is gebleven en niet dat de hele zijkant was meegenomen. De spiegel klapte na enige moeite weer terug in z'n positie. Lang leve meebeweegbare spiegels van Volvo. Daar hebben ze wel echt over nagedacht.









Dus daar parkeer ik hem nooit meer. Wel jammer want het was een perfect plekje als het op zonnige dagen aankwam. Dan staat hij rond het middag uur volledig in de schaduw zodat ik nooit in een hete auto stap. Volgende keer maar wat verder naar achteren zetten dan.

Nog anderhalf jaar gebruik ik deze als dagelijkse, dan heb ik hopelijk m'n opleiding afgerond en ga ik kijken voor een dagelijkse 340 winner o.i.d. ben er nog niet helemaal uit. Maar ga zeker niets anders rijden dan natuurlijk de 300 serie ;) Deze is nu eenmaal gewoon te mooi om als dagelijks vervoer te dienen en dat vind ik ergens ook wel zonde. Zo blijkt maar weer.
Schadeformulier en alles is ingevuld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2015 21:46 #957702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ai, dat is vervelend. Inderdaad, gelukkig dat het bij zo'n relatief makkelijk te repareren plaats is gebleven, en dat de chauffeur van de vrachtwagen het gezien en gemeld heeft!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2015 10:19 #957709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Serieus klote zeg! Ik hoop dat het mooi hersteld kan worden.

Toch zou ik er lekker mee blijven rijden, want je geniet er toch ook van? Helemaal veilig is het nooit. Ik zoek ook altijd een veilig plekje op om lakschade door een openzwiepende deur te voorkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD