Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wist niet dat de claxon van een 360 anders is, wat is hier anders aan dan?
Ik had voor de luchthoorn ook al zitten denken aan een knopje, op de plek waar de bergrem zit bij een vario of zo. Tenzij ik stoelverwarming maak, want dan komen die knopjes daar omdat de normale plek al is gereserveerd voor elektrische ramen :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;194937 schreef : Bedankt voor jullie mening!
Ik wist niet dat de claxon van een 360 anders is, wat is hier anders aan dan?
Ik had voor de luchthoorn ook al zitten denken aan een knopje, op de plek waar de bergrem zit bij een vario of zo. Tenzij ik stoelverwarming maak, want dan komen die knopjes daar omdat de normale plek al is gereserveerd voor elektrische ramen :wtf2:
El.ramen en stoelverwarming hebben een aparte plek op dat paneeltje achter je handrem.
Die plek voor de bergremknop heeft bij een >86 middenconsole 2 plekken voor een schakelaar (mistlicht voor en bergrem, als ik het goed heb) dus bij een 360 zonder mistlicht voor zul je daar 2 blindplaatjes hebben voor een schakelaar.
Als je dan nog tekort komt kun je het paneeltje met 2 metertjes bijnemen voor de versnellingspook, daar kunnen ook nog 2 schakelaars zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;194941 schreef : El.ramen en stoelverwarming hebben een aparte plek op dat paneeltje achter je handrem.
Die plek voor de bergremknop heeft bij een >86 middenconsole 2 plekken voor een schakelaar (mistlicht voor en bergrem, als ik het goed heb) dus bij een 360 zonder mistlicht voor zul je daar 2 blindplaatjes hebben voor een schakelaar.
Als je dan nog tekort komt kun je het paneeltje met 2 metertjes bijnemen voor de versnellingspook, daar kunnen ook nog 2 schakelaars zitten.
Klopt, dat paneeltje heb ik standaard ook, origineel met enkel bediening voor de elektrische ramen voor. Dit paneeltje heb ik echter vervangen door dat van een Volvo 240, zodat ik ook elektrische ramen achter (en eventueel elektrische spiegels) kan maken. Hier heb ik dus geen plaats meer.
Op de plek van de bergrem had ik standaard ook 2 blinde plaatjes. E?n hiervan is intussen vervangen door een schakelaar om de radio helemaal spanningsloos te zetten. (ik geloof dat ik op deze plaats ook ooit een bergrem en ruitensproeier heb gezien bij een 340 Special op de sloop)
Zo'n paneeltje voor extra metertjes zie ik overigens niet zo zitten, omdat ik me vooral wil richten op jaren 80 luxe i.p.v. sportiviteit

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;194938 schreef : Een 360 heeft een dubbele claxon, klinkt best mooi en als je hem eenmaal kent herken je hem uit duizenden meteen op straat!
Als ik er een tegenkom op de sloop ga ik die er uit halen, klinkt leuk!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Mijn 345 (2-liter) heeft ook al een dubbele claxon, maar die klinkt veel 'ouderwetser' dan die van latere 360's.
Je kunt ook een luxe uitgevoerde 440/460 zoeken (die vind je wat makkelijker dan een 360), die hebben ook een fraai klinkende dubbele claxon.
"Vroeger" hoorde je die claxons wel vaker; de auto's van nu hebben geen tweetonige meer helaas.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
en het kenteken op je auto is natuurlijk gejat

- V300 register
- Verbannen
-
Maar als het een standaard toeter is kunnen ze er toch niks tegen doen?