show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-01-2012 21:08 #895237
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Voor zulke dingen zal het inderdaad praktisch zijn, al komt dat niet zo heel vaak voor. Voor een navigatiesysteem is het ook handig denk ik omdat die draad dan niet bij de versnellingspook hangt.
Verder ziet het er ook best aardig uit, zeker omdat de aanstekers vervangen zijn door ongebruikte exemplaren uit een Volvo 400-serie.
Bovendien is alles weer naar oorspronkelijke staat terug te bouwen, zonder dat je naderhand ziet dat er iets gezeten heeft.
Verder ziet het er ook best aardig uit, zeker omdat de aanstekers vervangen zijn door ongebruikte exemplaren uit een Volvo 400-serie.
Bovendien is alles weer naar oorspronkelijke staat terug te bouwen, zonder dat je naderhand ziet dat er iets gezeten heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-01-2012 21:24 #895239
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik zit net dit topic eens terug te lezen, en toch even een dikke pluim voor iedereen die mij advies heeft gegeven of heeft geholpen! Zonder jullie hulp was het allemaal niet gelukt (en was het lang niet zo gezellig natuurlijk)
Sinds ik de Volvo heb, heb ik al ontzettend veel van jullie geleerd. Bedankt iedereen! :y::y::y:
Sinds ik de Volvo heb, heb ik al ontzettend veel van jullie geleerd. Bedankt iedereen! :y::y::y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2012 00:02 #898104
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-01-2012 00:46 #898105
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Nu nog cassettes vinden op zolder :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2012 01:00 #898107
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
...of gewoon alvast 5 extra cassette-adapters (zo'n cassetteding voor naar je mp3-speler) inslaan, als dat tenminste past met dat draadje eraan Die dingen gaan best snel kapot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2012 09:49 #898109
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Cassettes hebben we nog genoeg liggen geloof ik, dan nog even overtapen, en klaar is kees :+
Zo'n adapter ga ik ook nog een keer kopen, maar dan moet ik er nog een mp3-speler bij budgetteren :yesyes:
Zo'n adapter ga ik ook nog een keer kopen, maar dan moet ik er nog een mp3-speler bij budgetteren :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2012 11:02 #898592
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
De plannen voor de Millionaire zijn weer een keer gewijzigd, en positief!
Zoals jullie misschien gelezen hebben ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7530 ), heb ik een roestprobleempje aan de Millionaire. Nu wil ik dit graag aan gaan pakken, maar heb momenteel helaas niet de tijd en het geld om het echt tot in de perfectie te doen...
Nu zat ik er dus mee wat ik moest doen, verkopen of geld lenen :wtf2: Tot iemand een zeer goedkope stalling aanbood. Gezien de auto economisch maximaal ?1500 waard zal zijn, en ik hem sowieso niet kwijt wil is de keuze snel gemaakt. De stalling dus tot ik meer geld heb...
Wat gaat dit concreet betekenen voor de Volvo?
-Ik ga de roest voor nu behandelen met Hamerite.
-Over een tijdje wordt ze geschorst en gaat ze de stalling in voor een paar jaar. Natuurlijk wel met elke 2 ? 3 maanden even warm laten lopen en een keer op en neer rijden.
-Na een paar jaar heb ik waarschijnlijk wel een paar duizend euro op mijn bankrekening, en wordt ze van onder tot boven gelast en opgeknapt. Ik denk dat ik de Volvo dan meteen van onder tot boven strak maak en laat spuiten.
-Als dit alles gebeurd is, dan kan de auto weer gebruikt worden voor de zomerse ritjes. De rest van de tijd zal ze dan in die stalling blijven staan.
Wat ik in de tussentijd voor auto ga rijden weet ik nog niet, in elk geval iets goedkoops Al met al lijkt me dit de beste oplossing voor de Volvo...
Zoals jullie misschien gelezen hebben ( forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7530 ), heb ik een roestprobleempje aan de Millionaire. Nu wil ik dit graag aan gaan pakken, maar heb momenteel helaas niet de tijd en het geld om het echt tot in de perfectie te doen...
Nu zat ik er dus mee wat ik moest doen, verkopen of geld lenen :wtf2: Tot iemand een zeer goedkope stalling aanbood. Gezien de auto economisch maximaal ?1500 waard zal zijn, en ik hem sowieso niet kwijt wil is de keuze snel gemaakt. De stalling dus tot ik meer geld heb...
Wat gaat dit concreet betekenen voor de Volvo?
-Ik ga de roest voor nu behandelen met Hamerite.
-Over een tijdje wordt ze geschorst en gaat ze de stalling in voor een paar jaar. Natuurlijk wel met elke 2 ? 3 maanden even warm laten lopen en een keer op en neer rijden.
-Na een paar jaar heb ik waarschijnlijk wel een paar duizend euro op mijn bankrekening, en wordt ze van onder tot boven gelast en opgeknapt. Ik denk dat ik de Volvo dan meteen van onder tot boven strak maak en laat spuiten.
-Als dit alles gebeurd is, dan kan de auto weer gebruikt worden voor de zomerse ritjes. De rest van de tijd zal ze dan in die stalling blijven staan.
Wat ik in de tussentijd voor auto ga rijden weet ik nog niet, in elk geval iets goedkoops Al met al lijkt me dit de beste oplossing voor de Volvo...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
22-01-2012 11:28 #898593
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Als je hem voor een paar jaar de stalling in zet gaan we (kunnen jullie me aanvullen) nu een lijstje met tips maken:
1. Auto op oude, harde banden zetten of op bokjes.
2. Accu er uit
3. Luchtfilterslang (bij een 1700) loskoppelen van schutbord (anders lopen de muizen er in)
4. Motor vol olie gooien en niet meer starten.
5. Startmotor en dynamo droog bewaren (hangt van de vochtigheid van de schuur af of je hem laat zitten)
6. Raam op een kier en eventueel vochtvreter in auto.
7. Auto super gepoetst wegzetten. Dan gaat stof er zo vanaf met lucht, muizen glijden uit, en het geweldig om je auto weer terug te zien.
8. Binnenkant schoonmaken, zodat het niet aantrekkelijk is voor ongedierte
9. Eventueel wc.blokje in houder in motorruimte en/of passagiersruimte tegen marters en ander ongedierte
10. Een lichte, luchtdoorlatende laken over de auto leggen kan extra bescherming bieden mits ie droog blijft
11. deur- en kleprubbers insmeren tegen uitdroging en kleven aan de de deur/klep
12. Lijstje in de auto met "things to do", zodat je gelijk weet waarom je hem weggezet hebt.
Veel succes.
1. Auto op oude, harde banden zetten of op bokjes.
2. Accu er uit
3. Luchtfilterslang (bij een 1700) loskoppelen van schutbord (anders lopen de muizen er in)
4. Motor vol olie gooien en niet meer starten.
5. Startmotor en dynamo droog bewaren (hangt van de vochtigheid van de schuur af of je hem laat zitten)
6. Raam op een kier en eventueel vochtvreter in auto.
7. Auto super gepoetst wegzetten. Dan gaat stof er zo vanaf met lucht, muizen glijden uit, en het geweldig om je auto weer terug te zien.
8. Binnenkant schoonmaken, zodat het niet aantrekkelijk is voor ongedierte
9. Eventueel wc.blokje in houder in motorruimte en/of passagiersruimte tegen marters en ander ongedierte
10. Een lichte, luchtdoorlatende laken over de auto leggen kan extra bescherming bieden mits ie droog blijft
11. deur- en kleprubbers insmeren tegen uitdroging en kleven aan de de deur/klep
12. Lijstje in de auto met "things to do", zodat je gelijk weet waarom je hem weggezet hebt.
Veel succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2012 11:50 #898598
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
helemaal mee eens! met de volgende opmerkingen bij punt 5 en 6
punt 5 zou ik weglaten. als de stalling z? vochtig is dat het schade aan deze componenten oplevert is dat nadelig voor de hele auto.
punt 6 zou ik als ?f, ?f beschouwen. geen vochtvreter = raampje open. wel vochtvreter = raampje dicht.
punt 5 zou ik weglaten. als de stalling z? vochtig is dat het schade aan deze componenten oplevert is dat nadelig voor de hele auto.
punt 6 zou ik als ?f, ?f beschouwen. geen vochtvreter = raampje open. wel vochtvreter = raampje dicht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
22-01-2012 12:05 #898600
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
en zet hem niet strak tegen de buitenmuur
Overigens, het enige wat ik gedaan heb toen ik de 343 heb weggezet; accu eruit gehaald, raam op een kier, uit de versnelling, niet op de handrem. Maar dit is ook maar voor een paar maanden. Als je de auto 4x per jaar uit de stalling haalt en warm rijdt, zal er ook niet zoveel schade zijn.
Kijk ook goed of er geen mest(resten) op de vloer ligt, als het ooit een stal is geweest is die kans groot en als je je auto dan over twee jaar ophaalt... ligt alleen het dak er nog :+
Overigens, het enige wat ik gedaan heb toen ik de 343 heb weggezet; accu eruit gehaald, raam op een kier, uit de versnelling, niet op de handrem. Maar dit is ook maar voor een paar maanden. Als je de auto 4x per jaar uit de stalling haalt en warm rijdt, zal er ook niet zoveel schade zijn.
Kijk ook goed of er geen mest(resten) op de vloer ligt, als het ooit een stal is geweest is die kans groot en als je je auto dan over twee jaar ophaalt... ligt alleen het dak er nog :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets