Bart's 340 GLE Millionaire
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Het felicitatietopic?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;191579 schreef : Waar woon je ergens in Bladel? Ver van Hoogeloon? Vrees dat ik er vaker ga komen Kan ik je ook eens spotten!
Koekoeksbos, vlak bij Pius X (dat huis op de hoek met die grijze Volvo voor de deur :+)
Als je komt spotten dan mag je ook gerust even binnenkomen, de koffie krijg je er gratis bij
- Mark Smeets
- Moderator
Bodejodel;191596 schreef : Het felicitatietopic?
Haha dan konden we Anjo bijna wekelijks feliciteren :humor:
Nee lijkt me wel duidelijk zo, toch?
Lucluc;191602 schreef : Hebben ze in de Kempen ook de traditie met Ooievaars?
Oow werkt dat zo.. ik dacht dat ze daar hele mooie bloemetjes en bijtjes hadden..
General Custom;191607 schreef : Koekoeksbos, vlak bij Pius X (dat huis op de hoek met die grijze Volvo voor de deur :+)
Als je komt spotten dan mag je ook gerust even binnenkomen, de koffie krijg je er gratis bij
hmm zegt me niks... maandag geen blauwe 850 gezien toevallig?
EDIT: was wel in de buurt, want had me verreden, dus ben via Hapert naar de snelweg gereden, dat is niet zo ver van pius x zie ik!
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;191608 schreef : hmm zegt me niks... maandag geen blauwe 850 gezien toevallig?
EDIT: was wel in de buurt, want had me verreden, dus ben via Hapert naar de snelweg gereden, dat is niet zo ver van pius x zie ik!
Niet opgelet eerlijk gezegd. Als je met een 340 of 360 was geweest had ik het ongetwijfeld geweten
- V300 register
- Verbannen
Dingen toevoegen, maar ondertussen de auto in eren houden. Dat is wat ik steeds probeer te doen. Het liefste door zelf wat aan te hobbyen en prullen, en dan maar zien wat het wordt. Goed gelukt wordt in de auto zetten, en slecht gelukt wordt de grote doos der mislukking.
Wat ik deze keer heb gedaan, als eerste de radio natuurlijk:
Ik heb toen meteen maar de lampjes van de aansteker, klok, en asbak vervangen. En wat kwam daar een as achteruit, niet normaal! De lampjes van de klok en aansteker waren al lange tijd kapot, en nu was ik toch bezig en kon ik er goed bij. Vandaar. Nu rest alleen de knop van de verlichting nog...
De radio was, zoals jullie misschien al hadden gelezen, niet helemaal zonder gebreken. Hij ging niet af... Ik heb hiervoor een bergremschakelaar omgedraaid (ondersteboven gezet dus), en het plaatje vervangen door een plaatje van een antenne (vergeten foto te maken :no:) Nu werkt de radio dus perfect
Wat ik nog wel een keer moet doen om het helemaal af te maken is iets onder de radio maken, wat schuimrubber of zo. E?n van de klemmen aan de zijkanten ontbrak namelijk. De radio zit nu dus anders vast, met een DIN-frame er in geschoven om precies te zijn. Het probleem is nu dus dat de radio de neiging heeft ligt achterover te kantelen. Met iets er aan de achterkant onder zou dat opgelost moeten zijn...
Er zitten nu alleen nog nieuwe speakers in de deuren. Ik heb twee originele bij de radio gekregen, dus die komen er later nog in. Met die oude radio de standaard speakers opblazen zal toch niet zo makkelijk zijn denk ik :+
Van de radio en speakers die uit de auto komen, ga ik overigens een gewone cd-speler voor in huis maken als ik weer eens een dag vrij heb.
Toen de radio er toch in moest, heb ik meteen maar even de draden van de sigarettenaansteker afgetakt en naar achteren gebracht. Dit omdat ik er ooit ergens iets over heb gelezen in een accessoirefolder of zo. Dit is het resultaat:
De massadraden voor elektrische ramen achter liggen nu ook meteen klaar (voor die andere 3 knoppen van het schakelpaneeltje), want dat ging in ??n moeite door.
Het laatste wat ik heb gedaan (op het wassen van de auto na dan), is een GLE-badge in de grill gemaakt:
Ik vind dat het wel iets heeft. Het ziet er mooi en luxe uit, maar toch subtiel. Wat mij betreft ziet het er zelfs beter uit dan de standaard plaatjes die wel eens op een 360 zitten.
Je zou het kunnen vergelijken met het moedervlekje boven de lip van Marilyn Monroe :humor:
Technisch gezien is deze badge niet zo moeilijk. Het is een GLE logo van een Volvo 850, op een zwart plastic plaatje gelijmd. Ik heb het daarna gewoon met 2 stukjes van die mousse dubbelzijdige tape tegen de grill geplakt. Eenvoudig, maar leuk!
En zo komen we steeds een stukje dichter bij de meest luxe Volvo 340 van Nederland. Binnenkort ga ik in Belgi? nog zo'n cassettebandjeshouder voor het vak in de middenconsole halen, en natuurlijk dat beetje roest dat er zit een keer aanpakken. De elektrische ramen voor achter schuif ik nog een tijd vooruit, want dat kost redelijk wat geld en bovendien moeten er eerst nieuwe rubbers onder de ramen...
Nog een nieuw idee is overigens een claxon met passeerhoorn o.i.d. (of zo'n Dixie-tune a la Dukes of Hazzard natuurlijk :+), waartussen je dan kan kiezen via nog een andere schakelaar in de middenconsole. Op de plaats die nu nog leeg is naast de schakelaar van de radio.
Idee?n genoeg dus, en gelukkig met een 340 financieel ?n praktisch haalbaar :yeah:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen