show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2012 00:08 #901620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Om het turbo geweld strakjes ook allemaal n beetje netjes af te kunnen remmen ben ik de afgelopen dagen tussen de (ziekenhuis)bedrijven door aan de nieuwe voor remmen begonnen.
De Sunny GTI-R Remklauwen zijn gereviseerd en van een nieuw laklaagje voorzien.Gillend duur trouwens zo'n revisiesetje als je het vergelijkt met zo'n setje voor de standaard 360 klauwen!
Ook meteen maar nieuwe wiellagers en fuseekogels gemonteerd.

De adapter gemonteerd


'T hele zootje gemonteerd



Ziet er netjes uit met de OZjes(al zeg ik t zelf)



Voor de achteras heb ik inmiddels ook de revisiesetjes binnen dus daar ga ik binnenkort ook maar eens aan beginnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2012 07:54 #901623 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De definitieve keuze voor deze setup heeft eigenlijk te maken met de klauwen voor de achteras en de daarmee verbonden handremconstructie.



Ik had ook de beschikking over het hele rem gebeuren van de 244 turbo die ik gesloopt heb maar daarvan is de handrem construtie niet echt ideaal.
Ik heb ook nog zitten denken aan 'n hydraulische handrem maar dat lijkt me voor een auto die toch hoofdzakelijk in het normale verkeer wordt gebruikt niet echt praktisch.

Het enige nadeel wat de klauwen van de Nissan hebben is dat,doordat het handrem mechanisme zo ver naar buiten zit,deze ook gevoeliger is met betrekking tot vast gaan zitten.V??r dat ze gemonteerd worden reviseer ik ze net als de klauwen van de v??ras.Dan is het risico van vastzitten al n stuk kleiner.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2012 11:27 #901630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Goed bezig!

Hydrolisch lijkt me ook niet nodig, is wel leuk als je het veertje onder de snokstok losmaakt, dan lijkt het net een hydrolische rem;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2012 13:41 #901633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Was ook alleen een optie bij remklauwen zonder handremmechanisme!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2012 13:33 #901975 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Mijn verjaardagscadeautje

Heb vandaag mn verjaardagscadeautje op gehaald. :woei:





Heeft geen moeite met n Redblock....





Weer n stapje verder naar de start van de ombouw!:w00t::w00t::w00t:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2012 19:26 #902022 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat ziet er goed uit. En zon motortakel is een goede investering die zich binnen notime terug verdient.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2012 20:40 #902025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ben dr ook wel blij mee.

Ik was al langer voor zo'n takel aan het kijken.Meestal waren ze te duur of niet stabiel genoeg. Deze was ook niet bepaald goedkoop maar wel lekker stevig en stabiel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2012 23:18 #902279 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Start van de turboombouw

Ben vandaag begonnen aan de ombouw naar B21ET.

Om maar eens te kijken in hoeverre alles ook wel past heb ik het uitlaatspruitstuk van de B21ET op de huidige motor gemonteerd.



De T3 turbo past heel netjes op de B21.....maar niet in de auto!:no:

Omdat deze toch wel n stukje groter is dan dan de originele turbo is de motor steun een "sta-in-de-weg" geworden.
Ik was eigenlijk eerst van plan om andere motorsteunen te maken maar met wat passen en meten heb ik n andere oplossing gevonden.
Morgen maar eens even gaan praten bij de hofleverancier.Ik wil daar 2 flenzen laten snijden en daar een kort bochtje tussen zetten.Hierdoor kantelt de turbo als het ware naar boven. Dat heeft 3 voordelen .....
1-Doordat de turbo hoger komt te zitten heeft ie meer ruimte om zich heen en dat komt de warmte afvoer ten goede.
2-Door dit kantelen komt de bediening aan de zijkant en niet meer aan de onderkant waardoor dus meer inbouwruimte onstaat.
3-Ik hoef geen andere motorsteunen te maken.

TO BE CONTINUED!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2012 23:34 #902280 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ja, die motorsteun is behoorlijk irritant!

je bedoelt zo iets (op 1:30, 2:16) wat zit er op dit filmpje eigenlijk tussen?

[youtube]j7AolR1yYmQ[/youtube]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2012 23:39 #902281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Jep,iets soortgelijks!

Enige nadeel zou kunnen zijn dat de originele olieleidingen dan niet meer passen maar das is ook op te lossen met flexibele leidingen,die ik trouwens heb liggen dus dat scheelt weer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD