Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Het K-jet verhaal gaat dus definitief niet door.In plaats daarvan de injectie en de cilinderkop van de B200 die er dus nu in zit maar dan met grotere injectors en een gewijzigde ontsteking en een andere nokkenas met instelbaar tandwiel.Zoals het er nu uitziet ga ik de Renix voor de gek houden.Hoe....laat ik fff in het midden,eerst kijken of het werkt.......
De originele turbo maakt plaats voor een groter,watergekoeld exemplaar.
Andere waterpomp en alle pakkingen en keeringen worden vernieuwd.
Nix zo frustrerend als een plas olie of koelvloeistof onder de auto als beloning voor gedane arbeid.
Om het werk aan het blok wat makkelijker te maken heb ik een verrijdbare motorstandaard gekocht....ideaal!
Eerst maar eens alles dr af schroeven......
Bijna klaar......
Nou heb ik nix tegen een Redblock....integedeel,maar die kleur he
Sinds dit blok voor de 55 Racer
bouw ik in blauw!
Sorry voor de puristen,dit doet misschien even pijn............
Redblock in FORD blauw........
Nu ffff wachten op het oliecarter en de oliepomp en dan kunnen we weer verder.............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Injectoren van 'n 850T5
Zijn dr idd 5,1 in reserve kan geen kwaad
Oliecarter van n B200 en de bijpassende oliepomp
Zo is het verschil tussen de pompen goed te zien,de onderste is die voor het B200 carter.
Nieuwe waterpomp.
Drukgroep van een B204GT,een nieuwe koppelingsplaat,nieuw druklager eneen bijpassend vliegwiel dat nog naar de di?tiste moet!
Dit vliegwiel is ook noodzakelijk omdat ik straks een Renix ontsteking ga gebruiken.
2 intercoolers een van 'n 7 serie en 1 van 9 serie.
Zal wel die uit de 9 serie worden en omdat ik vandaag toch nix te doen had is die schoon gemaakt en opnieuw gespoten......
Aansluitingen voor de watergekoelde turbo,die overigens volgende week komt.
Verder nog het een en ander aan slangenwerk,klemmen en diverse nokkenastandwielen.
Vingers jeuken..........................morgen weer werken :hmmz2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dr is nog wel wat werk aan maar dat mag de pret niet drukken.
Meteen maar eens even provisorisch passen op het blok.
Past nagenoeg perfect!Alleen de oliepersleiding naar de turbo moet ik aanpassen,de retourleiding past perfect!
De bevestiging van de actuator van de wastegate moet ook nog aangepast worden.
De buisjes met die rode propjes dr in zijn van de waterkoeling!
De Interne omleiding(met die witte nippel) wordt verwijderd en afgedopt en ,uiteraard ,vervangen door een dumpvalve!
Nog even wat aan het passen geweest.De nieuwe waterpomp(B200) past dus niet mooi balen is dat maar goed,het kan niet altijd mee zitten!
dan maar een waterpomp voor n B21 gaan halen.Aangezien er toch geen viscoventilator op komt moet dat met de plaats wel goed komen denk ik!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat ook interessant is....de B204 drukgroep is 1,6 kilo lichter dan die van 'n B200.Had t eigenlijk eerder ondersom verwacht!
Nou ja,die 1,6 kilo hoef ik al niet meer van het vliegwiel af laten draaien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Past zo'n B204 drukgroep ook op een M90+B230ET?
Neem het aan van wel dan..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat hangt er normaal voor n bak achter zo'n B204?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Lekker bezig weer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;192541 schreef : Bart, dat is interessante info!!
Past zo'n B204 drukgroep ook op een M90+B230ET?
Neem het aan van wel dan..
Dat hangt af van het vliegwiel dat je gebruikt. Enkelmassa/dogdish dan past het wel. Dubbelmassa, dan niet.
Of je iets aan zo?n drukgroep hebt, hangt wel van je plannen met de 760 af.
Afhankelijk van het vliegwiel en de bak, kun je bij een 2/7/9 ook diesel-en 850 spul gebruiken om goedkoop een sterkere koppeling en drukgroep te realiseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De diverse afgebroken bouten en tapeindes zin uitgeboord en de boutgaten zijn weer netjes van schroefdraad voorzien.
Voor de tapeinden waar de downpipe aan komt heb ik 2 nieuwe moeten maken.De goede lengte was niet te krijgen hier in de buurt,gelukkig hadden ze wel veel langere.na een behandeling met de draadsnijder passen die nu ook!
De hitteschildjes zijn gespoten met hiitebestendige lak.De onderste heb ik n beetje aan moeten passen omdat ie anders tegen de actuator van de wastegate komt.
De afvoer van de waterkoeling is ook veranderd omdat ie anders door het onxderste hitteschild heen moet en dat lijkt me niet wenselijk!
Na denk en buigwerk past de oliedrukleiding ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.