Volvo 360 GLS 1985
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wat wordt je volgende auto / project?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk echter dat het waarschijnlijker is dat er op een gegeven moment een onderdelenhandelaar komt die de auto koopt om de losse onderdelen (en vooral opties) verder te verkopen. Als ik zo even vluchtig naar de advertentie kijk: verlaging, loadajusters, rode koni's, sneeuwkap, velgen, gespoten voorbumper en tankdop, mistlampen en natuurlijk niet te vergeten de motorische ombouw in ??n uitgewerkt pakket. Daarbij komen dan nog alle ''normale'' onderdelen die nog goed zijn. Ik denk dat deze 360 aan onderdelen al snel meer waard zal zijn dan als geheel.
Over een contract, of het juridisch kan geen idee. Dat maakt ook niet zoveel uit, want wie wil nou een auto kopen waar je niet eens mee mag doen wat je wilt? De auto wordt dan praktisch onbruikbaar. Stel je raakt een boom met 80km/h, dan denk ik dat je blij moet zijn dat een sloper hem op komt halen zonder dat je daar verantwoording voor af moet leggen of toestemming moet vragen aan iemand die ooit eigenaar was...
De gedachte is ook zeker goed, maar als het je om het behoud van de auto gaat denk ik dat het praktischer is om de nieuwe eigenaar een jaar lidmaatschap aan te bieden van de Volvo 300 Club op jou kosten. Met wat geluk maak je zo iemand enthousiast z?nder iets af te dwingen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
leonsteyns;239842 schreef : Zo'n contract is eigenlijk best wel een interessante gedachte... }
Juridisch is het wel degelijk mogelijk: in het Burgerlijk Wetboek (artikel 7:900 ev) is de vaststellingsovereenkomst daar zelfs specifiek voor bedoeld. Niet voor oude auto's, maar wel "ter be?indiging of ter voorkoming van een onzekerheid of een geschil omtrent hetgeen tussen hen rechtens geldt, zich jegens elkaar aan een vaststelling daarvan, bestemd om ook te gelden voor zover zij van de tevoren bestaande rechtstoestand mocht afwijken."
Bijzonder is dat artikel 7:902 bepaalt dat een vaststellingsovereenkomst geldig is zelfs als het in strijd blijkt te zijn met dwingend recht (!), zolang deze maar niet in strijd komt met de openbare orde of de goede zeden.
Het behoud van een voertuig (al dan niet van historisch belang) komt volgens mij niet in de buurt...
En zeg nou zelf: "impossible... is a challenge!"
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
leonsteyns;239858 schreef : Als de RDW informatie over de NT-50-LY juist, is dan heeft deze auto geen geldig kenteken:
www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx
- V300 register
- Verbannen
-
leonsteyns;239858 schreef : Als de RDW informatie over de NT-50-LY juist, is dan heeft deze auto geen geldig kenteken
Leon, kenteken is gewoon geldig hoor, alleen de apk is verlopen.