show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2015 20:47 #957286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Tijdje rustig geweest hier :D Ondertussen is er weer het een en ander aan de 360 gedaan.

Ik heb de achteras onder de auto uit gehad om wat laswerk te doen aan de kruksteun en toen gelijk de Mazda as gepast. Passing viel toch een beetje tegen helaas. Reservewielbak, tank en frame moeten flink aangepakt worden om het te laten passen met een fatsoenlijke rijhoogte. Nou is het metaal-stukje niet het grootste probleem. Maar vooral alles wat er verder nog bij komt kijken. En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of het wel het gewenste effect heeft. Voorlopig de as dus even op zolder gelegd, wellicht moet ik er in de toekomst nog mee aan de slag.

Probleempje met brandstof toevoer in scherpe bochten naar rechts is wel opgelost. Ik heb daarvoor een swirlpot gemaakt met wat oude stukken metaal.

Vandaag op de slalomdag in Lelystad getest en het werkt goed, geen enkele keer kreeg de motor geen brandstof.

Tijdens zo'n slalom merk je wel dat een standaard 2.3 eigenlijk genoeg vermogen heeft, en enkel de banden, ophanging en remmen het laten afweten maar toch kon ik het niet laten om een tijdje terug weer een motor aan te schaffen.

Ondertussen ook al begonnen met het inbouwen van wat onderdelen, steeds een stukje verder aanpassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2015 22:13 #958598 door V300 register
Vakantie 2015

De vakantie is alweer een aantal weken achter de rug. Nu moet ik het weer een jaar met de foto's doen :) De Volvo heeft het weer voortreffelijk gedaan, zonder problemen ruim 4300 kilometer in iets minder dan drie weken. Van te voren een fuseekogeltje en een remslang vervangen, en de einddemper verwisseld voor een originele.

De eerste camping was in Zwitserland, vlakbij Sion. Daarvoor hebben we de autotrein bij Kandersteg genomen, leuke ervaring en scheelt een stuk omrijden.

Als kleine jongen was ik eens in Saas-Fee geweest, dus wilde daar nog eens kijken. Erg mooi, wel erg duur, net als de rest van Zwitserland trouwens.

Het dure Zwitserland hebben we snel achtergelaten, via de Sint Bernardpas door naar Itali?.

Onderweg naar de kust gestopt in Turijn om de oude Fiat fabriek te bezoeken. Il Lingotto, met de beroemde testbaan op het dak.

'S avonds vertrok de boot naar Corsica vanuit Savona, dus daar nog even gezwommen en pizza's gegeten! Toen de auto op de boot gezet en met een biertje en goed boek op het dek gaan zitten.

Bij zonsopkomst in Bastia de boot afgereden in richting het noorden vertrokken, Cap Corse rijden.

Het Noordelijkste puntje van Corsica.

Cap Corse, richting Calvi.

Berggeiten bang gemaakt, die kom je naast varkentjes en koeien veel tegen.

Uitzicht vanaf het stadje Calvi.

Via de Calanches bij Piana verder richting Propriano. Erg ruig en mooi:)

In Propriano viel op dat de velg rechts achter wel heel vies was. Oorzaak, lekke wielremcilinder. Remmen ging nog goed, vloeistof bijgevuld en wat minder risico nemen.

Van Propriano was het maar een klein stukje naar Bonifacio, het meeste toeristische en ook wel mooiste stukje van Corsica.

Veel kleine en grote stranden in de omgeving, allemaal zijn ze net weer anders.

Het Zuidelijkste puntje van Corsica, erg mooi maar het waait er wel altijd.

De Volvo met op de verre achtergrond Sardini?.

Na het zuiden van Corsica moesten we weer richting het noorden naar de boot in I'll Rousse. Van Bonifacio zijn we via Corte en de Restonica vallei naar I'll Rousse gereden. Helaas niet zo'n mooi weer in de bergen.

De boot vertrok om half 7 's ochtends, dus we hebben in de auto geslapen. Was de eerste keer, maar ging eigenlijk prima. Stoel achterover, raampje open en het ligt heerlijk.

Vanaf Corsica met de boot naar Nice. Een camping in Sospel was de perfecte basis voor een dagje Monaco. Het circuit was druk dus een goede tijd zat er niet in :D

Ook de Col de Tende, op de grens met Itali? was makkelijk te bereiken. Helaas was de Franse (onverharde) kant afgesloten. Dus dan maar de geasfalteerde Italiaanse kant omhoog.

Nog verder naar het noorden via Col de la Bonette, de hoogste col van Frankrijk. Schitterende route, echt een aanrader.

De Cime de la Bonette is 2802 meter, het laatste stukje naar 2862 meter moet gelopen worden.

Op de Alpe d'huez mountainbikes gehuurd, downhill biken :)

Op de top waren we in de wolken, letterlijk. Misschien ook de reden dat het zo rustig was.

De Nederlandse bocht.

De laatste camping was bij Lac de Monteynard, La Mure. Mooie omgeving.

Een paar wagens gevonden die er al een tijdje stonden.

En toen weer naar huis, helaas. Nu weer nadenken over de volgende vakantie :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2015 21:51 #958615 door V300 register
ik zeg VOLVOICE!!!!!! mooi vakantieverhaal!!!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2015 22:14 #958616 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985
Inderdaad! Las net dat de deadline woensdag as is, als je voor die tijd een stukje klaar kunt hebben zou dat fantastisch zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2015 11:27 #958636 door V300 register

volvofiel;237850 schreef : Inderdaad! Las net dat de deadline woensdag as is, als je voor die tijd een stukje klaar kunt hebben zou dat fantastisch zijn!

Ik ga even wat op papier zetten! Als de redactie dat ok? vindt ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2015 16:50 #958643 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985
Namens mijn collega's van de redactie alvast bedankt :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-09-2015 16:45 #958653 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLS 1985
Super verhaal! Volvoice idd! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2015 18:48 #958848 door V300 register
Na 5 jaar schadevrij moest het toch een keer gebeuren. Bij het uitkomen van de Tarzanbocht een deukje opgelopen. In mijn poging om de nieuwe
Max Verstappen te worden tolde ik zo de baan af. Gelukkig de hele winter de tijd om na te denken wat ik ermee wil gaan doen.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2015 21:13 #958850 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 360 GLS 1985
Zonde, doodzonde.
En jij geen kreukels?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-10-2015 21:29 #958851 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLS 1985
Oei zonde. Ziet er wel ernstig uit, geen gemakkelijke klus!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC