show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 14:39 #826123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Dat is dus dat lpi-systeem, denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 14:46 #826126 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Vast!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 17:16 #826149 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Tjeerd, mijn broer heeft voor een heel nette prijs een grijze 850 2.5i sedan gekocht met 302.000 km op de klok. Dealeronderhouden.

Er zitten wat leuke opties op (airco, elektr. ramen + spiegels, etc.) en in twee jaar heeft hij bijna 50.000 km gereden zonder ook maar ??n probleem. In totaal zijn de handremkabels vervangen en ik geloof wat vloeistoffen.

Ik kan je voor probleemloze kilometers echt een saaie, grijze 850 2.5 aanraden! Die van mijn broer is ook nog eens altijd door de dealer onderhouden => complete historie bekend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 19:59 #826171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
740 op lpg is 99/100 x gewoon een ouderwetse verdamper inbouw. De 940 is pas voorzien van LPI/G3. Voor een 740 is er ook helemaal geen belastingvoordeel om met een G3 installatie rond te rijden.

Gewoon op zoek gaan naar een late 940 ('97/'98) met LPI/G3 inbouw. Met een nette inbouw, liefst wat van historie en geen caravantrekker. Zijn vrij onproblematische auto's.
Zoals Joost aangeeft is de 850 inderdaad ook een goede optie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 22:10 #826201 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Alle late 940's hebben turbo's en dat wil hij niet. Al geven die motoren natuurlijk amper problemen. Die zijn net zo kogelvrij als de turboloze motoren.

Een 940 LPT met minder kilometers op benzine kopen en vervolgens een LPI installatie laten inbouwen door een goed bedrijf zoals Van Orsouw lijkt me een mooie optie. Dan heb je de onverwoestbare en heerlijk schakelende M90 versnellingsbak en echt een heerlijke motor die ver onder zijn eigenlijke kunnen functioneert dus niks te lijden heeft.
Ik heb er zelf een gehad en dat rijdt echt voortreffelijk. V?????l lekkerder dan een 300 (maar een 300 rijdt wel veel leuker). :D

Saab heeft toch vaak last van kwalitatief minder goede versnellingsbakken of is dat een spookverhaal...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2010 22:27 #841866 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
APK van deze 340 is inmiddels verlopen, auto is ook uit de verzekering. Ben bang dat ie inderdaad (conform gesuggereerde plannen door de koper) gesloopt is of gaat worden om het blok te laten re?ncarneren in een 343 op LPG.

(Overigens rij ik inmiddels met veel genoegen in een Saab 9000 2.0 LPT op G3, om nog even aan te sluiten op de vorige posts in dit topic ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2010 00:52 #841897 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986

Tj??rd;140209 schreef : Mijn voorkeurenlijstje:
1. Saab 9000 2.0i LPG
2. Saab 900 NG 2.0i LPG
3. Volvo 940 non-turbo LPG
4. Volvo 850 2.0 of 2.5 non-turbo LPG

...en dan toch een Saab met een turbo kopen? :crazy2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2010 09:53 #841906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
yup, omdat de 2.0i toch wel wat licht gemotoriseerd is voor een auto van 1450kg en omdat de LPT-blokken goed bekend staan. Bevalt ook goed hoor, rijdt lekker soepel, helemaal in combinatie met de automaat :)

Maar ik snap dat ik hier voor gek word verklaard omdat er geen Volvo op staat hoor :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2010 10:47 #841911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Nee, hoor. Een vriend van me heeft jaren in een 9000 automaat gereden en ik vond het zelf absoluut geen straf om met hem mee te rijden. Fijne en ook mooie auto. Helaas ook ondergewaarderd.

Foto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2010 11:21 #841913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Dat is idd zeker geen straf, echt heel erg comfortabel, stil en soepel. Foto's heb ik in de offtopic-showroom neergezet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD