"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Er zitten wat leuke opties op (airco, elektr. ramen + spiegels, etc.) en in twee jaar heeft hij bijna 50.000 km gereden zonder ook maar ??n probleem. In totaal zijn de handremkabels vervangen en ik geloof wat vloeistoffen.
Ik kan je voor probleemloze kilometers echt een saaie, grijze 850 2.5 aanraden! Die van mijn broer is ook nog eens altijd door de dealer onderhouden => complete historie bekend.
- V300 register
- Verbannen
-
Gewoon op zoek gaan naar een late 940 ('97/'98) met LPI/G3 inbouw. Met een nette inbouw, liefst wat van historie en geen caravantrekker. Zijn vrij onproblematische auto's.
Zoals Joost aangeeft is de 850 inderdaad ook een goede optie.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een 940 LPT met minder kilometers op benzine kopen en vervolgens een LPI installatie laten inbouwen door een goed bedrijf zoals Van Orsouw lijkt me een mooie optie. Dan heb je de onverwoestbare en heerlijk schakelende M90 versnellingsbak en echt een heerlijke motor die ver onder zijn eigenlijke kunnen functioneert dus niks te lijden heeft.
Ik heb er zelf een gehad en dat rijdt echt voortreffelijk. V?????l lekkerder dan een 300 (maar een 300 rijdt wel veel leuker).

Saab heeft toch vaak last van kwalitatief minder goede versnellingsbakken of is dat een spookverhaal...?
- V300 register
- Verbannen
-
(Overigens rij ik inmiddels met veel genoegen in een Saab 9000 2.0 LPT op G3, om nog even aan te sluiten op de vorige posts in dit topic

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
...en dan toch een Saab met een turbo kopen? :crazy2:Tj??rd;140209 schreef : Mijn voorkeurenlijstje:
1. Saab 9000 2.0i LPG
2. Saab 900 NG 2.0i LPG
3. Volvo 940 non-turbo LPG
4. Volvo 850 2.0 of 2.5 non-turbo LPG
- V300 register
- Verbannen
-

Maar ik snap dat ik hier voor gek word verklaard omdat er geen Volvo op staat hoor

- V300 register
- Verbannen
-
Foto?
- V300 register
- Verbannen
-