show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-04-2010 21:26 #825923 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Ik zie dat je Saab ook te koop is. Helemaal geen auto meer dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2010 08:53 #825959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Nou ik wil graag een wat nieuwere auto, waar ik wat minder werk aan heb. Iets moderners, betrouwbaarders, liefst ook met airco, waar mijn vrouw ook in kan/wil rijden. Ik ga op zoek naar een nette Saab 9000 of Volvo 940/850 op LPG.

Nu red ik het nog wel met al dat gesleutel maar straks heb ik andere prioriteiten (ook leuk :) ).

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 00:02 #826066 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
maar als er dan gesleuteld moet worden dan is het ook meteen goed raak qua kosten... Ik ken verhalen van 850's waarbij rekeningen van minder als enkele duizende euro's de eigenaar "meevielen"... Nu had deze auto vrij veel gereden, maar toch...

Zowel de Saab 9000 als de Volvo 850 vind ik wel prachtige wagens. Ik kijk nu (als ik het rolgordijn open zou doen) uit op een mooie 9000 2.0 Turbo en verderop in de straat woont een actieve 850 liefhebber, de T5's en R's rijden af en aan... (vooral veel witte ex KLPD T5's en Cream Yellow R's)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 00:37 #826071 door V300 register
dat is een rijke koper dan:) een nog redelijke 86-er slopen alleen voor de motor. Er zijn toch zat 91-ers die niet zeldzaam zijn?
Maar wat klets ik? Ik koester een mooie uit 1987. Betaal er graag een beetje belasting voor:yesyes:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 10:21 #826085 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Wat raar. Ik heb zat motoren staan. En dan een gehele belastingvrije auto in goede staat daar voor opofferen. Ik had hem zo willen ruilen voor een niet belastingvrij wordende auto. Die auto zal namelijk de leeftijd van 25 jaar met moeite gaan halen. Had ie er gelijk een klapdakje bij gehad. Hij had de motor etc. er ook bij mij op de brug uit kunnen halen. Maar goed ieder zijn keuze, maar voor mij is ie onlogisch.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 10:25 #826086 door V300 register
@Jeroen: tsja onderhoud heb je aan iedere auto, daar maak ik me ook geen zorgen om ;) En als je ziet wat ik de afgelopen 1,5 jaar aan mijn Saab heb gedaan, daar kun je echt zat een 850 T5 van op de weg houden, no worries. Je houdt geld over denk ik. Maar het draait helemaal niet alleen om het onderhoud, we willen ook gewoon een wat modernere auto met airco, abs, airbags, stuurbekrachtiging (voor mijn vrouw). Eentje waarbij we (hopelijk) 2x per jaar wat groter onderhoud hebben in plaats van iedere 14 dagen wat anders. Bij een oudere auto heb je toch vaker wat kleine dingetjes, helemaal niet erg (karakter heet dat ;) ) maar mijn prioriteiten liggen gewoon even anders nu.
Ik heb om die reden ook liever g??n turbo, liever een degelijk 2.0i blokje. Ik zoek gewoon een betrouwbare comfortabele kilometervreter op LPG met airco en plek voor de bugaboo & maxi-cosi ;)

@wim: nou ja, wie ben ik om haar tegen te houden :) Bovendien: het liep nou niet bepaald storm voor deze 'zeldzame redelijke 86-er' dus zo gewild is ie nou ook weer niet. En rijk hoef je er ook niet voor te zijn hoor, hij is voor een prikkie weg gegaan. Niet-zeldzame '91-ers zijn niet goedkoper.

@erik: Klopt, het is wat overkill, ben ik helemaal met je eens. Ik ken niet alle ins&outs, ze wilde er eerst nog even in blijven rijden geloof ik maar op termijn gaat de motor eruit. Ze heeft wel een advertentie staan voor het losse blok (zie advertentierubriek), misschien kun je haar nog op andere idee?n brengen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 11:06 #826092 door V300 register
Ik ken ook iemand met een 850, een hele speciale uitvoering, maar die onderhoudskosten liegen er niet om. Koppeling vervangen, daar kan je een prima Saab voor kopen. Onderschat die kosten niet!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 11:13 #826093 door V300 register
Mijn voorkeurenlijstje:
1. Saab 9000 2.0i LPG
2. Saab 900 NG 2.0i LPG
3. Volvo 940 non-turbo LPG
4. Volvo 850 2.0 of 2.5 non-turbo LPG

Ik weet dat dit in principe vrij sjieke auto's zijn met navenante onderhoudskosten en onderdelenprijzen. Maar zoals ik al zei: goedkoper uit zijn is helemaal niet mijn primaire doel. Als ik dat wil koop ik wel een fiets met kinderzitje. Betrouwbaarder, veiliger, makkelijker te besturen door mijn vrouw zijn w?l belangrijk. Zelf sleutelen zal ik z?ker wel blijven doen, maar hopelijk iets minder intensief dan het laatste jaar :)

Voor de leuk even een lijstje met onderhoud aan de Saab in 1,5 jaar tijd:
- nieuwe remschijven, remblokken en ??n remklauw voorwielen
- nieuwe remblokken achterwielen
- nieuwe hulpkoppelingscilinder
- nieuwe radiator
- nieuwe accu
- nieuwe voorbanden
- uitlijnen
- ruil-versnellingsbak
- alle keerringen en relevante lagers en O-ringen motorblok nieuw
- ruil-uitlaatspruitstuk + nieuwe pakkingen
- kleppen stellen
- de andere remklauw voorwielen (revisie)

En dit is alleen nog maar wat me nu te binnen schiet.
En dit is nog buiten het reguliere onderhoud (olie, filters, bougies, bougiekabels etc).

Op zich valt er weinig ellende meer te verwachten dus, daarom blijf ik voorlopig ook lekker in de Saab rijden tot ik er een koper voor vind. Ik heb geen haast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 14:06 #826112 door V300 register
In feite is die lijst natuurlijk allemaal regulier onderhoud.

Ik zou voor de 940 gaan. Lekker met red block. Alleen dat lpi-gebeuren zal ook wel weer de nodige problemen geven. Misschien dat je die ook nog met normale lpg kan krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 14:17 #826115 door V300 register
Ik zou nooit met een Volvo vanaf de 700-serie op LPG gaan rijden. Mijn pa reed altijd op LPG t/m de 700-serie, daarmee kreeg hij de eerste grote problemen. Toen nooit meer.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC