show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2010 21:50 #813142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Thanks, carburateur een keer reviseren dus. Dat moet even wachten tot de Saab weer rijdt, tot die tijd zo kort mogelijk stilstaan in de D en R dus :)
(en tot die tijd ook zo weinig mogelijk verprutsen aan de carburateursettings)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2010 21:52 #813143 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
En als je stil moet zijn, knop bovenop de pook ingedrukt houden, dat zal je koppeling ten goede komen aangezien je hem dan dwingt te ontkoppelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2010 22:13 #813145 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
nja ik zou het wel even zsm aanpakken (iig die pakking vervangen) want brandstofverbruik en betrouwbaarheid is met dat defect niet bepaald om over naar huis te schrijven..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2010 23:17 #813153 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
tjeerd,nette 340 om te zien.,zeker qua kleur appart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2010 08:33 #813165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Haha, het virus is terug. Jij ook welkom terug!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 11:06 #813265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
GIsterenavond thermostaat vervangen, groot deel koelsysteem geflusht en gevuld met nieuwe vloeistof en de kachel-aansluitingen los gehad. Dat laatste stuk zat vol prut, wilde het doorspoelen met de tuinslang maar het (gedeelde) kraantje was natuurlijk afgesloten vanwege de vorst.. Wel voorzichtig in zitten poeren met een schroevendraaiertje maar het zit nog steeds dicht. Kortom: binnenkort nog een keer loshalen en goed doorspoelen.

Ook het raammechaniek links vervangen, er waren 3 tandjes foetsie. Nu sluit de ruit weer netjes. Scheelt al flink in de warmte en de hoeveelheid vocht in de auto :)

Tussen de bedrijven door ook snel de blaastest bij de EMVK gedaan: beide kanten hielden keurig de ingeblazen lucht vast. Membranen lijken dus in orde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 09:23 #815890 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Leeft die oude rode van jou eigenlijk nog?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2010 09:37 #815893 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Volgens Stefan wel, hij zei dat ie ??n dezer dagen weer voor de APK (vervalt 6 februari) moest. Geen idee hoe ie er nu voor staat eigenlijk, ik heb hem aan Stefan verkocht met de boodschap ?hij heeft wel de nodige aandacht nodig op korte termijn" maar ik heb geen idee wat daarvan terecht is gekomen.

Bij de 'nieuwe' rode heb ik net de EMVK getest en prima werkend bevonden. Aansluiting B heeft vaccum als de bergrem aanstaat, en Aansluiting A zuigt (wel wat zachter dan B) als de motor wat toeren maakt. Je hoort hem ook goed klikken. Dan kan ik aannemen dat het tachorelais ook goed is toch? Oorzaak van het niet goed opschakelen zou dan in de remschakelaar of de kickdownschakelaar moeten zitten als ik het goed begrijp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2010 11:48 #815899 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Die rode leeft nog zeerzeker. Nog geen een keer stil komen te staan. Voor de apk moet er iets met de stuurinrichting, carburateurrevisie etc. Kosten zijn zo'n ? 350,- dus dat valt mee. Dan krijgt hij gelijk zijn 2e beurtje... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 11:56 #815901 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986

Tj??rd;132133 schreef : Bij de 'nieuwe' rode heb ik net de EMVK getest en prima werkend bevonden. Aansluiting B heeft vaccum als de bergrem aanstaat, en Aansluiting A zuigt (wel wat zachter dan B) als de motor wat toeren maakt. Je hoort hem ook goed klikken. Dan kan ik aannemen dat het tachorelais ook goed is toch? Oorzaak van het niet goed opschakelen zou dan in de remschakelaar of de kickdownschakelaar moeten zitten als ik het goed begrijp.


op aansluiting A de hoeveelheid vacuum meten, ik heb zowieso een vacuummeter bij me de aankomende sleuteldag.
tachorelais lijkt in orde, maar sluit even een multimeter parralel op de B spoel aan op voltmeting, en controleer of je met contact aan bij het bedienen van de kickdown/remdrukschakelaar voltage ziet dat gelijk afvalt als je hem niet bediend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD