show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 17:37 #629896
door V300 register
"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986 is gemaakt door V300 register
Nee niet van Suzuki Alto, maar Alto omdat ie nu al eigenzinnig en nukkig is Had hem ook de puber kunnen noemen.
Hoe dan ook, hij staat op de stoep: onze roodbruine 340 DL variomatic uit ?86. Foto's voeg ik zo even toe, die moet ik nog van mijn telefoon halen.
Positieve puntjes:
- variomatic
- weinig roest
- 105.500 km gereden
- hij rijdt en remt
Minder positieve puntjes:
- de vario schakelt allesbehalve zoals ie hoort te schakelen, hij schakelt nauwelijks op en ook nauwelijks terug.
- hij kruipt bij stationair toerental in D en R (je RUIKT de koppeling letterlijk)
- de koppelingsplaat zal dus wel niet veel meer voorstellen want de vorige eigenaar leek het normaal te vinden (hij had het daarnaast ook over een drietraps automaat)
- de vario maakt schurende geluiden
- stationair in N loopt ie binair: hoog-laag-hoog-laag-hoog-laag. Hoog = ca 1700rpm, laag = 1000rpm, steeds een halve seconde om en om. Nog nooit meegemaakt, geen idee wat dat is?
Snel een keer op consult bij een variospecialist dus...
Wat is er nog meer mis:
- erg lastig op dagen als vandaag: de kachel wordt niet warm. Echt helemaal niet, 0,0 warmte. Koelwatertemperatuur komt op ca 1/3e van de schaal, heb al een nieuwe thermostaat klaarliggen, maar ik heb een vermoeden dat er meer aan de hand is. De schuif in teh dashboard staat wel op warm, en met de hand de kachelkraan open en dicht doen lukt ook wel. Wat kan hier nog meer mis zijn?
- het raam bestuurdersportier blijft op een kier staan. Tandjes afgebroken van het raammechaniek, heb al een andere. Kwestie van een keer tijd voor nemen.
- richtingaanwijzer komt niet vanzelf terug en ruitenwisserpompje doet het niet: beugeltje aan de stuurkolom zal wel compleet naar de gallemiezen zijn.
- slot bestuurdersportier lust de sleutel niet, zal wel dichtgevroren zitten.
- de achterruitverwarming doet het niet
- er zit kortsluiting op zekering 3, naar verluidt de aansteker maar kan ook wat anders zijn
- en een enorme lijst cosmetische zaken
Vooral de kachel, het raam en de vario hebben nu mijn aandacht. De kachel voorop, want met koude lucht ontwasemt hij ook niet fatsoenlijk.
Behoorlijk wat te doen dus...
Hoe dan ook, hij staat op de stoep: onze roodbruine 340 DL variomatic uit ?86. Foto's voeg ik zo even toe, die moet ik nog van mijn telefoon halen.
Positieve puntjes:
- variomatic
- weinig roest
- 105.500 km gereden
- hij rijdt en remt
Minder positieve puntjes:
- de vario schakelt allesbehalve zoals ie hoort te schakelen, hij schakelt nauwelijks op en ook nauwelijks terug.
- hij kruipt bij stationair toerental in D en R (je RUIKT de koppeling letterlijk)
- de koppelingsplaat zal dus wel niet veel meer voorstellen want de vorige eigenaar leek het normaal te vinden (hij had het daarnaast ook over een drietraps automaat)
- de vario maakt schurende geluiden
- stationair in N loopt ie binair: hoog-laag-hoog-laag-hoog-laag. Hoog = ca 1700rpm, laag = 1000rpm, steeds een halve seconde om en om. Nog nooit meegemaakt, geen idee wat dat is?
Snel een keer op consult bij een variospecialist dus...
Wat is er nog meer mis:
- erg lastig op dagen als vandaag: de kachel wordt niet warm. Echt helemaal niet, 0,0 warmte. Koelwatertemperatuur komt op ca 1/3e van de schaal, heb al een nieuwe thermostaat klaarliggen, maar ik heb een vermoeden dat er meer aan de hand is. De schuif in teh dashboard staat wel op warm, en met de hand de kachelkraan open en dicht doen lukt ook wel. Wat kan hier nog meer mis zijn?
- het raam bestuurdersportier blijft op een kier staan. Tandjes afgebroken van het raammechaniek, heb al een andere. Kwestie van een keer tijd voor nemen.
- richtingaanwijzer komt niet vanzelf terug en ruitenwisserpompje doet het niet: beugeltje aan de stuurkolom zal wel compleet naar de gallemiezen zijn.
- slot bestuurdersportier lust de sleutel niet, zal wel dichtgevroren zitten.
- de achterruitverwarming doet het niet
- er zit kortsluiting op zekering 3, naar verluidt de aansteker maar kan ook wat anders zijn
- en een enorme lijst cosmetische zaken
Vooral de kachel, het raam en de vario hebben nu mijn aandacht. De kachel voorop, want met koude lucht ontwasemt hij ook niet fatsoenlijk.
Behoorlijk wat te doen dus...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 17:45 #813120
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 18:02 #813121
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Mooie kleur heeft 'ie!
Qua kachel is het misschien dan het kabeltje tussen schuivert en kraan? In ieder geval succs met opknappen, vooral in dit weer
Qua kachel is het misschien dan het kabeltje tussen schuivert en kraan? In ieder geval succs met opknappen, vooral in dit weer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-01-2010 18:51 #813122
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
kleurtje heb ik ook op de sedannert, wordt helaas snel dof...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 19:12 #813124
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Dat is deze ook inderdaad: dof. Ben ook geen poetser, richt me liever op de techniek. Ik ga voor rat-look bij deze nee als ie technisch op orde is komt de buitenkant wel een keer..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 20:17 #813125
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Lijkt erop dat het stationair toerental gewoon te hoog is en dat ie daardoor kruipt. Morgenavond na mijn werk even naar beneden schroeven, kijken hoe ie dan loopt. Dat hoog-laag-hoog-laag-hoog snap ik nog niet.
Er zit overigens geen toerenteller in, dus het zal op gehoor moeten
hoe zat het ook alweer met CO, helemaal dicht en dan 2,5 slag open ofzo?
Er zit overigens geen toerenteller in, dus het zal op gehoor moeten
hoe zat het ook alweer met CO, helemaal dicht en dan 2,5 slag open ofzo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 20:21 #813126
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Haa Tjeerd! Weer aan de 340 joh? Gefeliciteerd!
Jouw ex-340 gaat volgende week voor de APK! alweer 15.000km verder!
Jouw ex-340 gaat volgende week voor de APK! alweer 15.000km verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 20:31 #813128
door V300 register
Niet toevallig een gigantisch luchtlek bij een spruitstuk of de carburateur?
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Tj??rd;131764 schreef : Dat hoog-laag-hoog-laag-hoog snap ik nog niet.
Niet toevallig een gigantisch luchtlek bij een spruitstuk of de carburateur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2010 20:43 #813131
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Zou kunnen inderdaad, het verbaast me alleen zo erg dat het compleet regelmatig is. Lijkt wel digitaal..! Kan er een verband zijn met de knop op de variopook? Daar is ook iets mee lijkt het.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-01-2010 20:51 #813132
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
vlotterdekselpakking ligt eruit, hierdoor komen er door de brandstofpomp ongecontroleerd scheutjes benzine in de venturi's.
het kan nog veel erger, 500 tot 2500rpm en de hele tijd wisselend compleet automatisch heb ik ook al eens meegemaakt!
wel een apart kleurtje zeg:)
het kan nog veel erger, 500 tot 2500rpm en de hele tijd wisselend compleet automatisch heb ik ook al eens meegemaakt!
wel een apart kleurtje zeg:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets