show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

"De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 13:39 #816614 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Zie topic. Laten we het hier over de mooie bordeaux van Tjeerd houden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2010 19:55 #816709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Dit weekend flink eind gereden, bij de laatste tankbeurt het volgende rekensommetje: 413 km op 32 liter = 1:12,9. Viel me niet tegen, voor een (min of meer) onafgestelde carburateur en vario!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2010 20:15 #816718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
*jaloers* Toch eens naar die carbvan Lijntje kijken, 1:10 ben ik nu al blij mee. (of de benzine leidingen die ergens al werden aangeraden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 15:56 #817595 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Vandaag het beugeltje voor ruitenwisser/richtingaanwijzer vervangen, alle vier de oogjes waren afgebroken. Zit nu weer netjes vast met een goeie van de sloop. Heb het nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat dit ook de oorzaak was van de defecte ruitensproeier. Dat was dan ook de reden dat ik dit onnozele klusje in de vrieskou heb op staan lossen, met al die troep op de weg is het niet handig om geen ruitensproeier te hebben :D

Edit: pompje doet het nu, dat is in ieder geval vooruitgang. reservoir is ook gevuld, en als je wil sproeien zie je dat er druk op de slang komt (met de motorkap omhoog). Maar er komt niks uit de sproeiers, ook niet uit de slang toen ik de rechterslang loskoppel van de sproeikop. Denk dat er wat ijs in de leiding zit, dat zou tijdens een rit met warme motor wel moeten ontdooien dus dan probeer ik het wel weer even.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 16:06 #817597 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
met zo veel sneeuw en andere ellende is het niet handig inderdaad als je geen ruitnwisser heb..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2010 22:26 #817684 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Het ruitensproeitankje zit tegen de koelvloeistof aan dus je ruitensproeivloeistof wordt ook warm. Idd bij een rit waarbij je motor goed warm wordt zal 't wel ontdooien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 15:30 #817777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Na wat prutsen en blazen luidt de slotconclusie dat het terugslagklepje in de slang net buiten het reservoir stuk is. Als je erop blaast (de goede kant op) geeft ie heel erg veel weerstand, pas bij heel hard blazen klikt ie open. Tijdje in een bakje warm water helpt ook niet, dus hij was ook niet bevroren. Ik helemaal naar Noord-Scharwoude voor zo'n lullig ding, "nee hij is vandaag even dicht, morgen is ie er weer". ARGH.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 17:20 #817788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
nou dat klepje werkt zo te horen juist wel goed...

die weerstand is er om te zorgen dat de straal aan/uit is. dus niet dat het pompje begint te draaien en het straaltje eerst de luchtbak, dan de paravan, dan de ruitenwisser, en vervolgens pas de voorruit raakt.

de druk wordt eerst opgevoerd, en als het genoeg is gaat ie open en spuit ie gelijk vol op je voorruit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 17:23 #817789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Hmm... zal het nog eens proberen met lang aanhouden dan, maar de tegendruk (drempeldruk?) leek me wel h??l erg hoog.

Ff checken nog ;)

Edit: ook bij lang aanhouden (20 seconden) komt er geen druppel door dat ding heen. Het pompje zelf functioneert uitstekend (krachtige straal), maar er komt gewoon niets door dat klepje heen. Als je na die 20 seconden de slang loshaalt (aan de sproeierzijde zegmaar) komt er ook niets uit lopen. Kan dus maar ??n ding zijn dus volgens mij :)

Oh ja: hij zit uiteraard wel goed om ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 10:10 #817918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic "De Alto¨ 340 DL Variomatic 1986
Ik heb destijds bij m'n witte dat terugslagklepje er tussen uit gehaald. Zelfde syndroom, en toen was 't opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD