show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 1980 343 DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-01-2011 20:02 #859034
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Staan al online jonge :] In het caf?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-01-2011 20:03 #859035
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ok ok, ik moet wat woorden terug nemen.
net gelijk begonnen met het op tijd zetten van de verdeler en de contactpunten opnieuw afgesteld.
stationair loopt hij nu weer echt perfect, precies zoals ik het gewend ben maar zodra je wat gas geeft is het ??n groot backfire festijn.
heb door zelf aan het slangetje te zuigen even gekeken of de vacuumvervroeging werkt, mechanische gedeelte ziet er iig goed uit. volgende stap is de vlotterdeksel demonteren en de carb even doorblazen met perslucht, weet het ook ff niet meer
vanavond geen zin meer in iig!
net gelijk begonnen met het op tijd zetten van de verdeler en de contactpunten opnieuw afgesteld.
stationair loopt hij nu weer echt perfect, precies zoals ik het gewend ben maar zodra je wat gas geeft is het ??n groot backfire festijn.
heb door zelf aan het slangetje te zuigen even gekeken of de vacuumvervroeging werkt, mechanische gedeelte ziet er iig goed uit. volgende stap is de vlotterdeksel demonteren en de carb even doorblazen met perslucht, weet het ook ff niet meer
vanavond geen zin meer in iig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-01-2011 20:15 #859039
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-01-2011 20:20 #859044
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Tjonge... jij doet precies hetzelfde als ik bij m'n 345, maar dan n?t iets eerder :wtf2:
Mistlampen, spoiler, striping... pfff.
Nouja, succes ermee maar weer, dat "race it break it fix it" is op jou wel van toepassing dacht ik zo... wat is de normale interval voor bijstellen/vervangen van contactpunten?
Mistlampen, spoiler, striping... pfff.
Nouja, succes ermee maar weer, dat "race it break it fix it" is op jou wel van toepassing dacht ik zo... wat is de normale interval voor bijstellen/vervangen van contactpunten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-01-2011 20:02 #859112
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hok doet het weer, condensator was overleden.
bougies pik en pikzwart en een enorm zwakke vonk, na het statisch doormeten van de bobine op de gok maar een oude condensator geprobeerd en warempel, direct starten en lopen alsof er niets aan de hand is...
dit was zoals gezegd ?cht de druppel met die ouwerwetse meuk, a.s. vrijdag of dit weekend renix conversie.
bougies pik en pikzwart en een enorm zwakke vonk, na het statisch doormeten van de bobine op de gok maar een oude condensator geprobeerd en warempel, direct starten en lopen alsof er niets aan de hand is...
dit was zoals gezegd ?cht de druppel met die ouwerwetse meuk, a.s. vrijdag of dit weekend renix conversie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-01-2011 20:15 #859115
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Moet je er straks alleen weer aan wennen dat ie niet bij de eerste omwenteling van de startmotor al loopt (geloof iets met spanning die pas bij 'crancken' op de Renix komt te staan)
Of ga je de renix op een zeg maar niet originele manier aansluiten?
Of ga je de renix op een zeg maar niet originele manier aansluiten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-01-2011 20:21 #859116
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
dat is een klein detail wat me eerlijk gezegd heul geen donder boeit:D
het grote nadeel van een renix niet met de D+ voeding schakelen is dat bij het langdurig aan laten staan van het contact de unit uitfikt. het voordeel is weer het iets snellere starten.. ik denk dat ik op dit moment ervoor ga kiezen om hem met de bedrading die er nu ligt aan te sluiten, in de zomer; als ik de motorkabelbundel opnieuw ga maken en de B14.4E erin hang leg ik er denk ik wel andere bedrading voor in, of evt een relais-schakelingetje met een schakelaartje op het dashboard om de ontsteking uit te zetten als ik radio wil luisteren oid
het grote nadeel van een renix niet met de D+ voeding schakelen is dat bij het langdurig aan laten staan van het contact de unit uitfikt. het voordeel is weer het iets snellere starten.. ik denk dat ik op dit moment ervoor ga kiezen om hem met de bedrading die er nu ligt aan te sluiten, in de zomer; als ik de motorkabelbundel opnieuw ga maken en de B14.4E erin hang leg ik er denk ik wel andere bedrading voor in, of evt een relais-schakelingetje met een schakelaartje op het dashboard om de ontsteking uit te zetten als ik radio wil luisteren oid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-01-2011 11:35 #859161
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
renix schakelt af als ie geen pulsen krijgt toch?
niet langdurig aan laten staan op contact geldt alleen voor contactpunt auto's.
heb iig nog nooit gehoord of meegemaakt dat een renix om die reden kapot ging. wel iets met een spanningsregelaar
niet langdurig aan laten staan op contact geldt alleen voor contactpunt auto's.
heb iig nog nooit gehoord of meegemaakt dat een renix om die reden kapot ging. wel iets met een spanningsregelaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-01-2011 20:22 #859186
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
als hij uitschakelt op het moment dat de unit geen vliegwielpulsen meer krijgt, wat heeft het dan voor nut om de voeding van origine via de dynamo te schakelen?
heb pas een kapotte unit gehad in de blauwe 340 daardoor, heb de bekabeling inmiddels alweer verbouwd
heb pas een kapotte unit gehad in de blauwe 340 daardoor, heb de bekabeling inmiddels alweer verbouwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-01-2011 16:49 #859351
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hatsjeee!!
en daar doen we 't voor, een vliegwiel met gaatjes:D
viel me echt alles mee, was in nog geen 2,5 uur gepiept.
toen alles terug erop zat wou hij ineens niet meer starten:hmmz2: startmotortje van een 340 gepakt en tik+lopen. motoren zijn fysiek volgens mij hetzelfde, zit er nog ergens verschil in de offset ofzo?
anyway, grootste werk is dus al gedaan, nu de kleine ditjes & datjes om de renix werkend te krijgen, doe ik als het droog blijft morgen.
en daar doen we 't voor, een vliegwiel met gaatjes:D
viel me echt alles mee, was in nog geen 2,5 uur gepiept.
toen alles terug erop zat wou hij ineens niet meer starten:hmmz2: startmotortje van een 340 gepakt en tik+lopen. motoren zijn fysiek volgens mij hetzelfde, zit er nog ergens verschil in de offset ofzo?
anyway, grootste werk is dus al gedaan, nu de kleine ditjes & datjes om de renix werkend te krijgen, doe ik als het droog blijft morgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets