FF voorstellen: 360GLE combo!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
En auto, vooral 's winters in luchtige garage stallen (pekel etc.). Bij Jeroen kan die zo achter in de tuin heb ik gezien..................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Erik;110528 schreef : Advies aan beiden: z.s.m. laten taxeren. 30 aug.: Franco?s met vlaai.
En auto, vooral 's winters in luchtige garage stallen (pekel etc.). Bij Jeroen kan die zo achter in de tuin heb ik gezien..................
Erik, jij hebt de auto zaterdag gezien, inclusief de mindere punten (achterdeur, dorpel, schuifdak).
Wat voor taxatieprijs schat je ongeveer?
Binnenstallen wordt helaas niks, met deze auto (de grijze 360) wordt het meeste gereden, toch wel 15 duizend per jaar. Staat altijd buiten en rijdt elke winter door de pekel, helaas...
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
86-2182 :wave:
Wie goed kijkt ziet dat 1 koni veel schoner is dan de andere.........
..... jawel hoor, ik heb mijn schokdemper gecleanerd :f(ideetje voor Wouter?)
op de bovenste foto is eentje met commandant gedaan en de andere nog niet. Uiteindelijk is dit het resultaat nadat er ook nog turtle wax over ging in het avond zonnetje:
De verkoper bleek op slechts 35 km afstand te wonen (in Belgi?)! Hoe makkelijk wil je het hebben?
Hij heeft zelf een 360GLT (ja een echte) gekocht voor de rally cross. De auto was al omgebouwd etc maar had 2 jaar bij een vriend buiten op het gras gestaan. Hij had hem nu 2 weken en over 2 weken is hier is Maasmechellen een wedstrijd, ik denk dat ik wel even ga kijken
Hij had bij de auto 2 setjes koni's voor de voorzijde gekregen, het andere setje had hij er nu onder zitten. Ook zaten er echte R-sports achterdempers bij! Hij liet me de blauwe dempers zien, en ik keek eens goed... Hey een R-sports logo! :eek:
Hij had er al een open filter van K&N opzitten en zelf een opel achterdemper eronder gezet en de middendemper vervangen door een buis. Voren had de auto nu ook meer camber gekregen. Hij was nu nog bezig de remmen in orde te maken.
Voor volgend jaar wil hij een andere 2 liter aanpassen (had hij al liggen). Andere nokken assen etc.. Hij had ons forum al ontdekt maar geen antwoorden op zijn vragen gevonden. Ik heb hem ruvoparts aangeraden voor de nokkenassen en aangeraden een topic te maken met zijn vragen. Maar alleen door het lezen op dit forum kon ik toch al een aantal vragen van hem beantwoorden
Overigens had ik nog naar het GLT interieur gevraagd, maar de vorige eigenaar heeft dat naar alle waarschijnlijkheid toendertijd gewoon opgestookt...
- V300 register
- Verbannen
Hehe, sh*t, want had ze graag in jouw plaats overgenomen van hem! Maar ik gun je ze wel hoor! Als jij nu nog verder zoekt naar een setje voor mij, dan spreken we er niet meer over!
- Mark Smeets
- Moderator
Dendorssers;111016 schreef : Hey, blijf is op je eigen terrein Mark! Belgi? is van mij!
Wat doe jij dan op Marktplaats ? Das een Nederlandse site :+
Haha grapje. Beproefde methode he, werkt goed
- V300 register
- Verbannen
Achja, we zien wel wat er komt! Als ik een setje kan vinden, dan is het mooi, is dat niet zo, dan heb ik reden te meer om snel mijn document af te werken en aan Koni te geven en te kijken wat de alternatieven zijn!
- Mark Smeets
- Moderator
Mam belde me op, ja hij rijdt niet meer, ik sta hier net na de brug, de versnellingsbak kraakt en hij komt niet meer vooruit..
Dus ik maar mijn beste vriend gebeld, want toevallig had ik dat al met pap voor de zekerheid besproken (stel er zou wat zijn) dat mam absoluut niet mag slepen (tsja vrouwen en techniek :no_comment:). Hij in de 360 met mam en ik in de V40 slepen. Auto veilig thuis gekregen en daarna maar eens even gestart en gekeken / geluisterd wat er nu was.
Zodra je de koppeling laat opkomen komt er vanaf voren een krakend geluid. Oftewel, dat is never nooit de versnellingsbak, want die ligt achterin. Volgende test, auto in de vrij zetten en dan de koppeling laten opkomen. Ook dan een schrompend geluid. Zelf dacht ik dat de koppeling niet goed erin meer zat omdat het van voren kwam. Later nog met pap gebeld en uitgelegd, voorlopige diagnose: het koppelstuk van de torque-tube is waarschijnlijk gebroken, dat was volgens pap het enigste onderdeel dat dan een geluid van tandenknarsen kon geven.
Pap was net vandaag naar Engeland vertrokken weer voor 2 weken. Hij is nu van plan komend weekend terug te komen en eraan te beginnen. Als het goed is hebben we nog een hele aandrijflijn liggen en anders even naar de sloop hier in de buurt.
Het grappigste is nog wel dat we 5 auto's hebben, en nu nog maar 1 hebben die het doet :woops: 2 zijn er geschorst, de kubel staat in Roermond bij het werk en de 360 is kapot. Blijft de V40 over... Toch erg zoiets :humor:
- V300 register
- Verbannen
Wat is een schrompend geluid trouwens? Kraken, slepen, ruizen?
- Mark Smeets
- Moderator
Jos360;111452 schreef : Wat is een schrompend geluid trouwens? Kraken, slepen, ruizen?
Moeilijk uit te leggen. Als je in de auto zit lijkt het van voren te komen, maar het kan ook ongeveer ter hoogte van de bestuurder zijn zeg maar.
Het geluid was wel minder hard als de auto vrij (edit: in de neutraal dus) staat, maar is ook logisch omdat de torqtube dan 'vrij' kan draaien zonder dat er een auto in beweging moet komen.
Ik kan misschien morgen een filmpje maken van het geluid, maar of dat zo slim is.. denk het niet eigenlijk.