FF voorstellen: 360GLE combo!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Vervangen, hoe dan ook.
Op zich, als je een dagje de tijd hebt, lukt dat wel (ervaring )
Spuit alleen wel vantevoren alles wat los moet goed in met kruipolie, bij mij zaten de asjes naar beide achterwielen muur- en muurvast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
volvofiel;111476 schreef : Als je het koppelstukje weer kunt laten werken door hem opnieuw aan te draaien, is dat slechts van korte duur.
dat hangt er maar net vanaf, als je eerst een hele tijd naar dat enge geluid gaat luisteren dan is het foute boel, als je het direct constateerd en hem gewoon aandraaid is er niets aan de hand.
- Mark Smeets
- Moderator
Bodejodel;111473 schreef : echt wel, want die van mij is wit! Op jouw blauwe komt zo'n rare achterspoiler...
Smaken verschillen, want ik vind wit totaaal geen (mooie) kleur :nono:
Ik denk dat deze discussie verder nutteloos is want iedereen vind zijn eigen auto het mooiste en past deze aan naar zijn eigen smaak
10 - 3 voor de wijze woorden :+
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Hahaha! :humor:v0lv0freak;111486 schreef : 10 - 3 voor de wijze woorden :+
- Mark Smeets
- Moderator
AvdAkker;111480 schreef : dat hangt er maar net vanaf, als je eerst een hele tijd naar dat enge geluid gaat luisteren dan is het foute boel, als je het direct constateerd en hem gewoon aandraaid is er niets aan de hand.
Hier nog even op terug komend
mam vertelde dat ze hier in Born al voelde dat er wat mis was. Ze liet de koppeling opkomen en het klonk net alsof ze zich verschakkelde. Ze zei nog tegen mijn zusje, ow beter koppelen, want met die geluiden is pap niet blij... :nono:
Blijkbaar heeft ze daarna toch nog 2 kilometer kunnen rijden totdat de auto het helemaal begaf. Daarna heb ik alleen nog 2 keer 1 seconde de koppeling half laten opkomen (zoals in mijn eerdere post beschreven) om te kijken wat de verschijnselen zijn, meer niet. Dus waarschijnlijk is het wel te maken
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik heb er nog een filmpje van:
http://s29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/?action=view¤t=DSCN2685.flv
Tussen 00:34 en 00:26 hoor je het geluid dat van de auto kwam zodra hij in de versnelling werd gezet (en de koppeling opkwam).
Tussen 00:19 en 00:13 weer.
Bij mij was verder geen gekraak/gerommel te horen. In eerste instantie dacht ik/men zelfs dat het aan de koppeling lag.
Zie ook forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4322&page=3
- Mark Smeets
- Moderator
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Maar waarom probeer je niet gewoon even de auto op te krikken, in de versnelling te zetten en dan aan ??n van de achterwielen te draaien?
- Mark Smeets
- Moderator
EDIT: U vraagt, wij draaien (letterlijk :+):
s478.photobucket.com/albums/rr148/v0lv0f...current=101_2931.flv
zo genoeg gekrikt voor vandaag, veel te warm
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Zoja, ben je een middagje zoet
Een brug is aanbevolen trouwens. Als je geluk hebt, hoeft de achteras er niet onderuit en past het diff precies tussen de as en de bodem door (mits de wagen niet verlaagd is).
Je moet de hele aandrijflijn namelijk een stukje naar achteren schuiven om hem van de as bij het koppelingshuis te krijgen. Maar dat zal je vader wel weten.
(ik ga er nu maar even vanuit dat het ook daadwerkelijk het koppelstuk is en niet het diff)