show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

FF voorstellen: 360GLE combo!

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-02-2009 11:39 #754407 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
yeehaa!



Nu nog voor de voorkant vinden ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 15:06 #754424 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Goed bezig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-02-2009 15:33 #755733 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

v0lv0freak;70928 schreef : De blauwe heeft een B200F en de grijze een B200E als ik het goed heb..
De B200F is schoner als ik het me goed herrinner?


FOUUUUUUUUUUUUUUUT! :+

Zojuist de motorcode opgezocht, en deze is:
1289098
als je dan kijjkt op de uitterst handig clubsite, zie je dat dat een B200EE is.

Verder net nog even ook in deze tabel gekeken: linkje

Waarom heeft een 85' 115 pk en een 87 112 pk?
De RDW site bevestigd dit, de blauwe (april 87) heeft er 82KW en de grijze (oktober 85) 85KW.

Beide blijken wel een B200E te hebben, voor de zekerheid kijk ik later nog bij de grijze (is nu weg)..
Wel is mijn uitlaatspruitstuk anders dan bij de grijze 360, waardoor mijn 'sounds' ook anders is.

Overigens Doeke, ik kan nu met zekerheid zeggen dat de mijne ook kleurcode 218-5 heeft :)

Verder is het jullie miss opgevallen dat alle foto's verdwenen zijn, dit omdat ik het hele album op partyflock had weggepleurd :crazy2:
Oude berichten kun je blijkbaar niet meer 'editten', maar ik het dutchie al gemaild, dus hopelijk staan de pics er binnenkort weer :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2009 15:57 #755735 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

v0lv0freak;89788 schreef : Waarom heeft een 85' 115 pk en een 87 112 pk?


Verschil tussen een B200E en een B200EA?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-02-2009 22:19 #755870 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

v0lv0freak;89788 schreef : Verder is het jullie miss opgevallen dat alle foto's verdwenen zijn, dit omdat ik het hele album op partyflock had weggepleurd :crazy2:
Oude berichten kun je blijkbaar niet meer 'editten', maar ik het dutchie al gemaild, dus hopelijk staan de pics er binnenkort weer :yesyes:


Inmiddels gefixed door Punkazz, waarvoor hartelijk dank :) :worship:

Lucluc;89790 schreef : Verschil tussen een B200E en een B200EA?


Volgens pap heb ik een terugkoppeling in de motor zitten, net als in onze 240, waarbij de verbrande uitlaatgassen nog eens mee terug gaan de motor in, waardoor deze uitlaatgassen nog eens worden verbrand, en hij dus uiteindelijk schoner is.. Dit zou je ook zo moeten kunnen afkoppelen. Dat komt dus bovenaan op het lijstje te staan ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 22:38 #755875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Bedoel je de uitlaatgasrecirculatie (EGR) of Pulsair (beide op de EA)? De vuistregel was volgens mij EGR wel afsluiten, Pulsair afblijven (zoek er maar eens op).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 22:57 #755881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Ach, beide afsluiten kan ook geen kwaad. Uiteindelijk is het allebei slecht. Pulseair is alleen wat meer werk om af te sluiten.

Als je EGR dicht wil hebben:

Bovenop het inlaatspruitstuk zit een dun gebogen pijpje dat naar beneden loopt (ongeveer 5/6mm). Die moet dicht (op het spruitstuk, aan de kant van het kleppendeksel. Hij zit met 2 m8 boutjes vast aan het spruitstuk)

Aan de kant van de kachel, onderaan het uitlaatspruitstuk gaat een pijp om de motor heen naar de inlaatkant. Deze moet ook dicht, je kan het beste de koppeling uit het spruitstuk halen en dichtlassen, dan kan je hem terugdraaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 11:05 #758789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FF voorstellen: 360GLE combo!

Jos360;89943 schreef : Ach, beide afsluiten kan ook geen kwaad.


Jawel, als je motor niet 100% loopt kom je met werkende pulsair nog glansrijk door de APK, zonder pulsair niet. verhouding 2,5+ procent zonder, minder dan 0,5 met. Vermogen of kwaliteit van stationair lopen wordt er niet door aangetast, het is puur een injectie van verse lucht in de uitlaatgassen.

Technisch zijn er dus geen bezwaren om pulsair in stand te laten, en het opvallend lagere CO percentage zal voor velen toch een belangrijk voordeel zijn.

EGR is een ander verhaal. Een dichte pakking tussen de flens op het inlaatspruitstuk is in principe voldoende, maar de manier zoals jij beschrijft ruimt wel lekker op in de motorruimte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-02-2009 11:16 #758796 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Dus als conclusie, EGR lekker afsluiten en pulsair laten zitten.

Heeft iemand overigens een duidelijjke foto van de pulsair? Volgens de motorcode heb ik een B200EE, terwijl Niels zei dat pulsair en EGR beide op een B200EA zitten.. Misschien heb ik dus geen pulsair...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 12:43 #758808 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic FF voorstellen: 360GLE combo!
Vanaf de bestuurdersstoel gezien komen er rechts aan de voorkant van je kop 2 ca. 2 cm dikke buisjes omhoog die over gaan in 1 buisje en vervolgens de grote buis in gaan die tussen luchtfilter en LMM zit. D?t is je Pulsair systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD