show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Laurens' Volvo-projecten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 23:25 #763666 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laurens' Volvo-projecten
Dat klopt, de dynamo had de pijp aan maarten gegeven toen ik hem kocht. Heb toen een andere dynamo van j v/d b gekregen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2009 14:00 #769555 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Zo de 360 mocht met mij mee op vakantie naar oostenrijk. Zondagavond de auto al volgepakt met gereedschap, krik, olie, water, koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof, extra v-snaren, tandriem, filters, bougies, gewoon reservewiel. Maandagochtend eerst relax uitgeslapen tot 8 uur en daarna in de bagage ingepakt en gaan met de volvo 360. Lekker over de duitse autobanen cruisen(110 km/h). Wou namelijk mijn zuinigheidsrecord verbeteren met de 2liter. Hij staat nu op 1 op 14. Op een gegeven moment zag ik een mooi parkeerplaatsje om te gaan rusten, begon nl te duffen. Schiet er opeens een BMW 735 voor mij, schiet een bordje omhoog met "STOP POLIZEI". Ik dacht nou daar ben ik mooi klaar mee. Ik wou uit de auto stappen komt zijn chagrijnige agent naar mij toe en die zegt "SITZEN". Kentekenpapieren en rijbewijs al klaar gelegd en afgegeven. Begint die man nog iets te mompelen. En ik met mijn houtje-touwtje duits snap daar natuurlijk niets van. Tot hij Idee zegt. Mijn reactie "owh zegt dan dat je mijn paspoort nodig hebt". Alles moest open gemaakt worden en alles moest uit de auto. Dus daar lag al mijn bagage op de parkeerplaats. Zegt die agent dat ik dat ding er uit moet halen. Dus ik haal mijn reserve stuurhuis eruit(meegenomen ivm rare geluiden). Vraagt die agent "Was ist das?". Ik zeg "ein Stuergerat". Agent "Ist die kaput". Ik "Nein reserve". Mocht van hun mijn auto niet inpakken komen ze naar 10 minuten uit hun auto tevoorschijn en zeggen ze heel droog "Alles ist gut, viel Spass unt tschuss. En direct wegcrossen ipv alles wat ze uit mijn auto hebben gehaald netjes terug te leggen. Daarna ook besloten om door te rijden naar Oostenrijk. Auto had wel geforceerde luchtkoeling nodig, ramen open en kachel op warm.
Naar 3 dagen verblijf in Oostenrijk wou ik met de volvo een stukje rijden. Stap in de auto en wil hem starten. Niks meer. Accu doorgemeten 11 volt, jahoor kapot. De anwb steunpunt in oostenrijk opgebeld. Vertellen ze mij daar droog dat ik geen lid ben, mijn reactie ik heb de pasjes en papieren al 2 jaar. Er kwam wel een naar mij toe. Nieuwe accu erin gezet en hij deed het weer. Ondertussen had de anwb terug gebeld en hun verontschuldigd voor het niet hebben van de correcte gegevens van mij. Nog een half weekje en dan mag hij helemaal volgepakt(mijn bagage, onderdelen, vriendin haar bagage van 5 maanden, ik en die vriendin) weer terug naar NL.

Lang leve de witte volvo 360 aka Sientje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-04-2009 16:39 #769563 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laurens' Volvo-projecten
Nou, zo te lezen heb je wel het ??n en ander meegemaakt, erg jammer dat de politie je zo onbeschoft behandeld.

1:14.......hallo zeg, kom ik dan nog een keer met mijn 1400tje en een verbruik van 1:12, het plezier van een cvt is niet goedkoop hoewel ik van sommigen begrijp dat ze zuiniger rijden.

Ja op dat soort momenten weet je meteen weer waarom je lid was geworden van de ANWB, al lieten ze je wel even schrikken.


Gr; Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2009 20:36 #769724 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Laurens' Volvo-projecten
het gebruik vorig jaar met mijn rode glt was ook rond de 1 op 14/15..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 22:53 #779146 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Heb lang lopen dubben maar de kogel is nu definitief door de kerk. De 360 gaat als het even kan in juli eruit als daily driver. Maar hij blijft wel nog in mijn midden ivm teveel emotionele waarde en wil hem niet naar de sloop zien verdwijnen. Zijn grootste kuur begin ik zat te worden en dat is niet meer willen aanpakken als ik een overvolle agenda heb.
Hij blijft wel bij zijn volvo vrienden in het midden. Want als hij in mijn schuurtje (samen met de blauwe)staat krijgt hij wel zijn verdiende beurt, nieuwe middendemper, uitlaatpakking, uitlaatrubbers en zijn mooie velgen. Hij vind zichzelf nu net een poppenkast auto met twee verschillende soorten velgen.
De nieuwe daily driver worden natuurlijk al meer eisen aan gesteld.
- trekhaak
- airco
- stationwagen
- minimaal een 2.0liter blok
- koplampwissers
- vrouwvriendelijke auto
- stationwagen
- betaalbaar
- en natuurlijk de belangrijkste reden een VOLVO
en waar kom je dan op uit:
link.marktplaats.nl/252401197

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 23:31 #779157 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Laurens' Volvo-projecten
Mooie bak, alleen zou ik nooit voor een T5 gaan. Vind het heel mooi en super gaaf, maar heb te vaak mee gemaakt dat ze afgeragd zijn. Hoewel deze er nog vrij netjes uit ziet! Zelf vind ik de normale 5 cilinder 20 klepper het lekkerste rijden. De 10 klepper is ook goed maar toch wat minder fel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 09:20 #779168 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Laurens' Volvo-projecten
Let bij een T5 op: gasklepregeling en lambdasonde verhaal. Kijk goed of ze bij deze auto niet het e.e.a. hebben uitgeschakeld, door iets door te verbinden. Kijk ook goed of alle controle lampjes in het dashboard het daadwerkelijk doen.
Advies: maak een proefrit en rijd rechtstreeks naar een dealer; laat hem uitlezen en misschien mag ie wel ff op de brug. Dat is meestal goedkoper, sneller en effectiever als een ANWB-keuring.

Mooi auto. Heb je heerlijk de tijd om de 360 te restaureren en evt. te voorzien van een 2.3ltr i

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 16:32 #779202 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
Advies: koop geen 850 2-liter!!

Een 2.5-20V is misschien het best, een 10v is zoals gezegd wat dood onderin de toeren.

Maar een T-5 daarentegen heeft wel heeeeel veel power... 226 pk als ik me niet vergis.
Dat t.o.v. de 170 (??) pk van een 20V...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 21:35 #779251 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Wil ook de T5 voor de power.
En de punten wat erik aangeeft zal ik zeker opletten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 22:26 #779265 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
Je kunt de computer eenvoudig uitlezen!!

Print even het schema uit zoals je die op 't 850 forum kunt vinden, en tijdens de proefrit lees je even de computer uit. Werkt goed hoor!

"Onze" T-5 had ??n keer last van de lambdasonde, was toen we met transporter + 345 bijna thuis waren. Dikke zwarte rookwolken uit de uitlaat.
Motor afgezet, volgende dag foutcodes uitgelezen, opnieuw gestart en het was weg. Lag gewoon aan de computer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD