Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
...daarna wel even een laagje blanke lak er over, anders gaat het aluminium corroderen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
@Antiekeradio,nog gefeliciteerd met je verjaardag!, begreep ik nu goed dat je afgelopen zaterdag jarig was?
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Aluminium corrodeert (afhankelijk van het klimaat) binnen enkele uren nadat het blankgeschuurd / gepolijst is en vormt dan een wittig vlekkerig laagje.
Dit laagje zorgt er wel voor dat het aluminium niet meer verder roest, maar mooi is het niet.
Beetje strooizout er bij en ze worden zelfs zwart...
- Wouter Borsje
- Premium lid
Zwarte lichtmetalen velgen aaaaaaaaaaaaaaaarghhh, neeeeeee!!!!
Je zou er toch spontaan nachthengsten van krijgen ('s nachts badend in het zweet wakker worden en een " hengst" in je gezicht krijgen....... )
Gr; Wouter
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Maar deze velgen polijsten, hoe zou dat eruitzien t.o.v. gewoon opnieuw spuiten? Hoe glimmerig zouden ze worden?
- V300 register
- Verbannen
Doeke Dobma;69780 schreef : Whahahahah nachthengst.... daar stel ik me wat anders bij voor:f
Maar deze velgen polijsten, hoe zou dat eruitzien t.o.v. gewoon opnieuw spuiten? Hoe glimmerig zouden ze worden?
Een blanke laklaag over gepolijst aluminium is altijd wel minder mooi; wordt 'ie wat doffer van.
Misschien een compromis; je kunt ze ook chrome-look/gepolijst alu-look laten spuiten. Moet je niet zo'n spuitbus hebben (want dat is echt niks), maar naar een bedrijf ermee.
- V300 register
- Verbannen
maar gepolijst alu met laklaag ziet er bijna net zo spiegelend uit. kwestie van de goede blanke lak gebruiken (stervensduur vergeleken met de gewone "Motip kwaliteit" blanke lak)
goede blanke lak geeft een zeer dun, bikkelhard laagje, wat de glans nauwelijks afneemt.
die goedkopere blanke lak blijft veel dikker, zachter en inderdaad minder glanzend.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- Wouter Borsje
- Premium lid
Met polijsten bedoel ik eigenlijk een middel gebruiken om de oppervlakkige krasjes te verwijderen en daarna de velgen in de wax te zetten.
Het is dus niet de bedoeling om de verf/coat laag te verwijderen, ik wil de velgen zo origineel mogelijk laten, zelfs als ik ze misschien nog eens opnieuw (laat) spuit(en)
Dus eigenlijk voor nu alleen reinigen/ontvetten en dan "poetsen" om ze weer zo mooi mogelijk te krijgen.
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Velgenreiniger van Meguiars gebruiken en AL het vuil gaat er af zonder de lak er af te halen.