show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
19-09-2008 23:46 #728634
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vandaag nog een mooi boek opgehaald bij de boekhandel, het verhaal gaat als volgt: er was eens een man die vond dat mensen die zelf graag wilden sleutelen aan hun auto dit eigenlijk ook met hulp van wat tekst en foto's zouden moeten kunnen en dus verschillende auto's in en uit elkaar begon te schroeven om te laten zien hoe alles nu in elkaar zat..................
Eeeeeeehmmmm, juist....Haynes dus:
Enne ow ja, of hij nog lang en gelukkig leefde weet ik niet, wel dat er mensen zijn die dit boek lezen en er veel aan (kunnen)hebben.
Gr;Wouter.
Eeeeeeehmmmm, juist....Haynes dus:
Enne ow ja, of hij nog lang en gelukkig leefde weet ik niet, wel dat er mensen zijn die dit boek lezen en er veel aan (kunnen)hebben.
Gr;Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2008 00:00 #728636
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
in Nederland heette de voorgenoemde held overigens:
Piet Olyslager
Ik weet niet of deze man ook eerder was dan de Haynes publishing co. met vraagbaken, maar vwb de in nederland veel verkochte auto's was dit zeker een van de eerste. De archieven van zijn uitgeverij zijn volgens mij bij een of ander nationaal historisch archief terecht gekomen.
Piet Olyslager
Ik weet niet of deze man ook eerder was dan de Haynes publishing co. met vraagbaken, maar vwb de in nederland veel verkochte auto's was dit zeker een van de eerste. De archieven van zijn uitgeverij zijn volgens mij bij een of ander nationaal historisch archief terecht gekomen.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-09-2008 00:01 #728637
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ook een fatsoenlijk plaatje op de voorkant... die vraagbaak van olyslager is echt slecht ingekleurd....
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
20-09-2008 00:10 #728641
door Wouter Borsje
Ik zie overigens net dat dit boek over de 340/360 is geschreven door Colin Brown...thanks a lot dude :yeah:
Gr; Wouter.
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
24-09-2008 19:49 #729234
door Wouter Borsje
En jawel, sinds de sleuteldag ben ik weer een viertal sieraden rijker, dit maal in de vorm van het tweede type GLT velgen, met dank aan Harry van Lint.
Dat word dus weer een nieuw was/polijst en poets projectje.......yeeehaaa!
Het resultaat kunt u natuurlijk zoals te doen gebruikelijk weer aanschouwen zodra deze nijvere bezigheden tot een bevredigend resultaat hebben geleid.............................
En omdat ik het niet kan laten nog even een foto genomen tijdens de sleuteldag:
En tot zover ook mijn na?ve staat van welbevinden voor wat betreft de roest status; bij het inspecteren van de onderzijde/cvt werd duidelijk dat de rechterzijde van de achteras roest vertoont.........:hmmz2:.......:cry3:.....
Nou ja zo'n ramp is dat nu ook weer niet natuurlijk, ook een achteras kan "gewoon" vervangen worden, dus dat komt vast nog wel.
Ook blijkt de cvt niet droog meer door in ieder geval een zwetende keerring van de linker aandrijfas.
Ook hier geldt "nothing broken that can't be fixed" ,dat houd de hobby levend
en had bij een auto van ruim 20 jaar ook niet verwacht dat alles nog "perfect" zou zijn.
Ik ga me eerst eens lekker uitleven op de lm velgen, 6 oktober apk en dan word het wel een tijdje een stuk stiller tot de wintersport.
Verder wil ik bij deze iedereen bedanken die mij complimenten gaven over de 340 tijdens de sleuteldag, ik werd er gewoon verlegen van
Gr; Wouter
Dat word dus weer een nieuw was/polijst en poets projectje.......yeeehaaa!
Het resultaat kunt u natuurlijk zoals te doen gebruikelijk weer aanschouwen zodra deze nijvere bezigheden tot een bevredigend resultaat hebben geleid.............................
En omdat ik het niet kan laten nog even een foto genomen tijdens de sleuteldag:
En tot zover ook mijn na?ve staat van welbevinden voor wat betreft de roest status; bij het inspecteren van de onderzijde/cvt werd duidelijk dat de rechterzijde van de achteras roest vertoont.........:hmmz2:.......:cry3:.....
Nou ja zo'n ramp is dat nu ook weer niet natuurlijk, ook een achteras kan "gewoon" vervangen worden, dus dat komt vast nog wel.
Ook blijkt de cvt niet droog meer door in ieder geval een zwetende keerring van de linker aandrijfas.
Ook hier geldt "nothing broken that can't be fixed" ,dat houd de hobby levend
en had bij een auto van ruim 20 jaar ook niet verwacht dat alles nog "perfect" zou zijn.
Ik ga me eerst eens lekker uitleven op de lm velgen, 6 oktober apk en dan word het wel een tijdje een stuk stiller tot de wintersport.
Verder wil ik bij deze iedereen bedanken die mij complimenten gaven over de 340 tijdens de sleuteldag, ik werd er gewoon verlegen van
Gr; Wouter
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-09-2008 22:00 #729245
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die auto ziet er ?cht strak uit Wouter!:worship:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-09-2008 22:14 #729248
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ik heb hier van mijn 2 oude deurpanelen 2 grijze deurbakken over, zal ik die meenemen naar de vkb?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2008 22:24 #729249
door V300 register
Die haynes versies zijn errug handig om te hebben (ik heb er zelf 2!)
Maar nog lang niet zo handig als de werkplaatshandboeken die we op het ledenmenu hebben!
Om nog maar even reclame te maken voor deze geweldige bron van informatie.
Mooie foto van je auto trouwens, Wouter! Wat een plaatje zo!
Maar nog lang niet zo handig als de werkplaatshandboeken die we op het ledenmenu hebben!
Om nog maar even reclame te maken voor deze geweldige bron van informatie.
Mooie foto van je auto trouwens, Wouter! Wat een plaatje zo!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
24-09-2008 23:22 #729267
door Wouter Borsje
Dank u dank u, maar even serieus wat is het leuk om te horen en lezen al die complimenten, het stimuleert me alleen nog maar meer om de auto mooi te houden en liefst nog mooier te maken ( zo stond ik zelf bijna te kwijlen bij de 360 GLE van Doeke.........)
@Anjo, dank je voor je aanbod maar ga eerst proberen de portiervakken die ik nu heb liggen zwart te spuiten.
Ik neem nog wel wat voor jou mee (hopelijk ben je er ook zaterdag?) en dat is namelijk een krat van het enige echte bier uut 't oooooooooooost'n
Behalve dan natuurlijk als je dat echt niet lust (wat ik me zeeeeeeeeer moeilijk voor kan stellen overigens)
Gr; Wouter.
@Anjo, dank je voor je aanbod maar ga eerst proberen de portiervakken die ik nu heb liggen zwart te spuiten.
Ik neem nog wel wat voor jou mee (hopelijk ben je er ook zaterdag?) en dat is namelijk een krat van het enige echte bier uut 't oooooooooooost'n
Behalve dan natuurlijk als je dat echt niet lust (wat ik me zeeeeeeeeer moeilijk voor kan stellen overigens)
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2008 23:25 #729268
door V300 register
lijkt me wel een gaaf plan om die vlakke GLT velgen ook ?cht te polijsten
zodat ze dus echt gaan spiegelen
zodat ze dus echt gaan spiegelen
Moderators: Mark Smeets