cvt voor raid
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;246331 schreef : Jee, dat lijkt me nogal een operatie! Wat is het verschil?
Valt mee, is gelukt zonder de kop eraf te trekken.
Het verschil is zeg maar van 70 naar >80 pk; een veel levendiger auto. Kortom of er een wakkere 1,7 aan de variomatic sjort.
De moeite waard?
Tja, subjectief, maar voor rijden van een raid beslist ja.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;246333 schreef : Doet dat wat in het hele toerengebied, of vooral bovenin?
Het grote plus is vooral een vetter midden.
Bovenin is er uiteraard die ruim 10 pk meer, doch daar rij je vrijwel niet met de variomatic. Zelfs niet met een ´caravan´-schakelaar en een vacuumpotje.
Onderin blijft de respons door de standaard carb bepaald. Die laat ik er bewust op zitten.
Idem het standaard 4-2-1 spruitstuk/uitlaat. Dat is heel prima.
Met Weber DCOE (en individuele uitlaatbochten) is er nog 10 pk meer uit te halen doch dat kost onderin net zoveel.
Ik zou nog liever een 1600 cc. lange slag kit monteren dan 2 DCOEs met bochten. Het gaat tenslotte niet om meer topvermogen.
Nogmaals; de set-up wordt vergelijkbaar met de ´78 R-Sport kit.
Elektrische ventilator, uitlaat, carb., vrijer filter, nokkenas en als extra bonus de Renix elektronische ontsteking.
Kortom; een 340 CVT R-Sport.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;246338 schreef : Dat klinkt heel leuk! Ik meen een keer gelezen te hebben over een prototype snelle CVT, met sper dif.
Ah, de DAF 55 Marathon :humor:
Nee, serieus, Volvo heeft 343s voor rallycross ingezet. Om homologatieredenen hadden die in het eerste jaar een B14 ( met turbo en opgeboord naar 1628 cc.) met variomatic en uiteraard met een sperdif.
Dit is trouwens de decal:
Dan nog even een grote reden voor DEZE alu velgen:
Deze zaten onder de 340 -1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Loopt behoorlijk minder netjes stationair.
Eens kijken of we er met de CO-meter wat meer van kunnen maken. Stond wat erg krap afgesteld vanwege de APK.
Eens kijken of ik morgen wat fotos kan maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bedankt voor het compliment :y:
De absorbtie'demper' zit er strak onder; scheelt ook weer een paar cms. bodemvrijheid.
De carterplaat nog wat opbuigen aan de voorzijde.
Dan motor afstellen op de CO-meter.
Gaat niet lukken vandaag en morgen ga ik er voor een paar dagen tussenuit.
Een boeking voor een vakantievilla aan de kust van een vriendin is op het laatste moment afgezegd en ze heeft me uitgenodigd om daar met haar gebruik van te maken.
Tja, dan moet de Volvo even wachten.
Gaat ondertussen geweldig met zelf ook gewicht reduceren. Ik bedoel; wat is de logica van de auto afslanken en zelf niet?!
Dagelljks 30 km. fietsen voor de zon achter de bergen vandaan komt, tussen de middag 20 baantjes trekken in het zwembad, na zonsondergang 7 km. stevig lopen. Conditie een wereld vooruit en het gewicht een wereld omlaag. MOET :w00t: zijn voor het rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Inderdaad, voor een goed resultaat moeten alle componenten in topconditie zijn - dan dus ook de chauffeur...
Zou je voor gewichtsbesparing niet beter af zijn met 13" velgen en banden met dikkere wangen? Even los van uiterlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
leonsteyns;246377 schreef : Goed bezig! :yesyes:
Inderdaad, voor een goed resultaat moeten alle componenten in topconditie zijn - dan dus ook de chauffeur...
25 kilo genoeg? Straks wat aan de te slanke kant volgens de dames, maar dat is gezonder dan aan de volslanke :y:
Zou je voor gewichtsbesparing niet beter af zijn met 13" velgen en banden met dikkere wangen?
Dit ZIJN 13" velgen met 80 sectie banden
Overigens een concessie gedaan mbt gewicht met de recovered banden. Dat is echter een weloverwogen keuze ivm minder lekrijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.