cvt voor raid

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2016 12:54 #965438 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic cvt voor raid

PetrusenBor;243191 schreef : Mwah. Imo zijn die wel veel stijver maar niet langer, eerder korter.

De GLT veren zijn afaik iets korter en inderdaad stijver dan de 340.
De gewone 360 veren hebben de normale lengte en zijn ook stijver dan die van de 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2016 13:09 #965439 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Ah, die hulpveren doen een oud lampje opgaan. Ik kan me herinneren dat die ook beschikbaar waren voor om de schokdemper.
Een set lichte hulpveren zou inderdaad een mooie oplossing zijn en beter dan langere veerschommels,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2016 15:36 #965440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Gevonden en onderweg :w00t:


www.hulpverenshop.nl/a-18689000/340-360-...-28-1976-1992/st66s/


Nu nog de voorzijde.
Eens kijken naar specs. van 360 veren.

p.s. inderdaad twee lengtes 360 veren. Dikte scheelt zo te zien maar 1 mm met de 340. Niet veel stugger maar komt met de lichtere motor wel hoger. Zou wederom dan een goed oplossing zijn.

Bedankt heren!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2016 17:36 #965444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Zie dat met die veren toch tegen lengteverschillen aanlopen.
Voor zover is kan vinden is de veer voor de 1.4 motor 30 mm. langer dan de langste voor de 2.0.

Kan er niet gewoon een afstandsplaat op de bovenste veerschotel/onder het montagerubber?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2016 18:48 #965447 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic cvt voor raid
ja dat kan, hou er wel rekening mee dat je wielophanging dan ook uit balans kan komen, bij dikke spacers kom je misschien op positief camber uit bij het uitveren en dat is nu niet echt iets wat je wilt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2016 19:34 #965449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Ok bedankt!

Worden geen extreme vulplaten. Tenslotte is elke cm. gelijk meer dan een cm. hoger.

Over het camber gesproken. Is het een idee om de 'negatieve' modificatie van de 360 cup uit te voeren en wat onderstuur te verminderen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2016 22:18 #965455 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Bod gedaan op


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2016 22:46 #965456 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic cvt voor raid
Wat is de et waarde hiervan ?
Volvo glt velgen hebben een waarde van 40

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2016 02:31 #965458 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid

Adaf55;243214 schreef : Wat is de et waarde hiervan ?
Volvo glt velgen hebben een waarde van 40


De standaard velgen 37.
Geen idee wat de reden is dat de GTL velg 3 mm meer insteek heeft. Spoorbreedte neemt 6 mm. af.

De ATS velgen hebben een ET van 30, dus 7 mm. naar buiten. Spoorbreedte neemt 14 mm. toe.

De velg is verder, net als de GTL velg, een halve inch breder. Dat maakt nog eens 6 mm. en een haardikte verder naar buiten. Geen invloed op spoorbreedte uiteraard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2016 10:11 #965461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt voor raid
Beetje ruig was het wel

Kan nog steeds niet geloven dat we dit 2100 km. met de DAF gedaan hebben.
Je ziet waarom we de 340 wat willen voorbereiden :D



https://scontent.fmad3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14925737_1784200221797819_4921885650329715905_n.jpg?oh=28523b2f545fae755f3791cbeea6bbb4&oe=588ED15E
https://scontent.fmad3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14925559_1784197741798067_240475184346497720_n.jpg?oh=697c3f55276ebeb5fee67980b36e9728&oe=58C47455
https://scontent.fmad3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14915557_1784199465131228_3396455960765785406_n.jpg?oh=7ce89e82e97843db38785cea5f96249e&oe=5886BE47
https://scontent.fmad3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14908254_1784197245131450_8553963261164059556_n.jpg?oh=49fb09dcf2ccc4c245faf92b6f3d722e&oe=589068F0


Ook eens kijken naar de plaat welke onder de motorruimte zit. Die doet niets als beschermer dus kan wat dat betreft weg en wellicht kan ik de montagepunten van een rubber met draad voorzien om daar een stevige carterbeschermer op te schroeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD