cvt voor raid
- V300 register
- Verbannen
Een 340 cvt uit 1986.
40k kms op de teller en alle documentatie van eerste aflevering tot laatste servicebeurt is erbij.
De eerste eigenaar was een gepensioneerde Duitser en de tweede een gepensioneerde Sevillaan.
Beiden niet-rokers en 'tuttig': De auto zat vol met frutsels zoals anti-dode hoek spiegeltjes op de zijspiegels, enorme ditto op de binnenspiegel, open deur reflectoren, stootbescherming op de deurranden, overal stickers en zelfs een 10 jaar of zo oud dennegeur-boompje aan de spiegel.
We zijn met zijn tweeen 4 uur bezig geweest om alles incl. lijmresten weg te krijgen.
Ook zijn de stoeprand-magneten vervangen door de originele stalen velgen tot we niet uberbrede tachtiger jaren stijl 14'' hebben gevonden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De GL had dat namelijk als standaard, alle "kalere" uitvoeringen hadden deze die je er nu onder hebt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;243184 schreef : Echt een super strakke auto :wtf:, als je echt de originele wielen er onder wilt hebben moet je zwarte stalen velgen hebben van het oude type met de wieldoppen erop.
De GL had dat namelijk als standaard, alle "kalere" uitvoeringen hadden deze die je er nu onder hebt
Dit zijn de wielen waamee de auto is afgeleverd. Was voor de Duitse markt. Heeft ook een interieurkleur welke in NL niet in het programma zat.
Zelfs alle docu voor het 8 jaar garantie tegen doorroesten zit erbij incl. de stempels voor de eerste inspecties.
Er zitten inderdaad legio afgedopte gaatjes voor de roestpreventieve behandeling.
We willen er 14'' velgen onder. Het liefst de Volvo GTL velgen, maar anders iets als vijfspaaks ATS uit dezelfde periode. Die ATS velgen voor Opel zijn precies goed met iets minder ET doch 13''.
Dat heeft echter ook een voordeel.
14'' vraagt een lagere zijwand = stijver = nauwkeuriger besturing en dat is op asfalt fijn.
13'' heeft meer luchtkamer = soepeler en dat is op ruig fijn.
De schommels van de bladveren zijn makkelijk wat te verlengen. Heb nog geen helder ideen voor de voorpoten. Kan ik ergens bovenin de poot een afstandsring op de veer leggen voor meer veervoorspanning?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
PetrusenBor;243186 schreef : Heeft ook een interieurkleur welke in NL niet in het programma zat.
Daar zijn wij natuurlijk heel benieuwd naar :pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mooie wagen hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;243190 schreef : Volgens mij kan je gewoon nieuwe 360 veren nemen. Gegarandeerd dat je auto enkele centimeters hoger komt te staan.
Mwah. Imo zijn die wel veel stijver maar niet langer, eerder korter.
Achter helpen caravanveren. scheelt alweer 2 centimeter.
Ook wat stugger. Is een idee. Zijn die nog te verkrijgen?? Kan zo even snel niets vinden op het net.
De veerschommels wat langer maken is verder een simpele oplossing.
Mooie wagen hoor!
Bedankt.
Beetje zonde om er een raid-special van te maken, maar we gaan het 'sympathiek' doen; alleen makkelijk terug te draaien aanpassingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
PetrusenBor;243191 schreef : Mwah. Imo zijn die wel veel stijver maar niet langer, eerder korter.
lengte van de veer zegt niet alles. Lange slappe veren zakken standaard verder in. Reken maar dat je auto met nieuwe 360 veren hoger komt te staan aan de voorkant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;243192 schreef : lengte van de veer zegt niet alles. Lange slappe veren zakken standaard verder in. Reken maar dat je auto met nieuwe 360 veren hoger komt te staan aan de voorkant.
Ja en nee en meer van dat.
Het werkt nl ook samen met de schokdempers en kortere, stijvere veren onder een lichter model schroeven is een actie met een handvol nadelen.
Ik zet liever de slappere veer onder meer voorspanning.
Ook helpt het om het reservewiel te verwijderen. Idem een LithionIonen accu ipv loodzwaar.
Met name de accu scheelt merkbaar ook in stuurgedrag. Zomaar 15 kilo minder op de hoek VOOR de voorwielen!
Ik heb een Shido in de 55M en dat is echt een droom van een accu. Ontlaadt niet, heeft volledige startcapaciteit en laadt in een mum op.
Wat die accu in de 340 B14 betreft; waarom zit daar zo'n idioot grote capaciteit in? Is 30ah of zo niet genoeg??
Een 32Ah Lithium weegt 2 kilo en heeft een fors hogere cca.
Ok, is duurder maar gaat meer dan twee keer zo lang mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.