cvt voor raid
- V300 register
- Verbannen
De 340 is aangekocht met dit als DOEL*.
Het gaat een veel minder barre tocht worden voor ons met deze modernere auto met fatsoenlijk veerwegen
Deze draad vertelt je verder het hoe.
De crux van bescherming: Meer grondspeling een stevige plaat onder de motor.
Voor de rest: Minder onderstuur, meer pep en minder gewicht.
Het leven kan soms zo eenvoudig zijn :w00t:
* het hoofddoel is het vader & zoon gebeuren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het is toch een CVT?
Dat zou dan denk ik alleen vanwege de route van de uitlaatpijp zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
leonsteyns;243280 schreef : "The kit only fits manual transmission cars."
Het is toch een CVT?
Dat zou dan denk ik alleen vanwege de route van de uitlaatpijp zijn?
Was een voorzichtige slag om de arm met oog op meer vermogen op de riemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;243282 schreef : Gaaf dat je zo'n kit dus gewoon kunt kopen. 13pk extra lijkt niet veel, maar op een 340 met 70pk is het toch haast 20% extra vermogen.
KON.
Dat was tot '78
Anno nu is het al een hele opgave om die ene foto te vinden!
Het is wel mogelijk om de kit te repliceren.
De B14 4E heeft al een dubbele voorpijp en e-ventilator.
De Weber DIR is ook helemaal goed, idem de Rendix.
Rest de dempers vervangen en de nokkenas te vinden.
Dat laatste is geen raketwetenschap want Volvo maakte die niet zelf.
Ik denk dat 85 pk. realistisch is. Inderdaad een wereld van verschil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
het feit dat iemand de nokkenas heeft bewaard zegt natuurlijk wel wat
met een goed luchtfilter en een Simons uitlaat erbij, kun je misschien wel wat vermogenswinst halen? Maar of het nu echt zoveel scheelt... dan zou je ook de spruitstukken moeten aanpassen lijkt me.
En anders een 1.7 erin. Kun je met rokende riemen wegrijden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je kan dat eenvoudig controleren: De standaard kop heeft de nokken ei ie ei ie.
Ja het scheelt echt veel.
Met de Rendix zit er nog meer in dan de kit opgeeft want dat was met puntjes.
Met de standaard kleppentrein en klassieke tuning is 90-95 mogelijk.
Nee, de Weber DIR en het standaard spruitstuk zijn al heel netjes. Voor meer dan zeg 85 moet je wel meer veranderen doch dat heeft dan gelijk een keerzijde. Zelfs met met een enkele DCOE lever je al net zoveel in onderin als je wint bovenin.
Wel is een aanpassing aan de filtersnorkel verstandig. Het eerste stukc incl. temp klep vervangen door een pijp naar de opening in het frontscherm.
Die rokende 1.7 moet je dan ook tunen en dat is wel lastiger dan de 1.4 maar niet betrouwbaarder. De Cleon motor dat is echt een geweldig motorblok zolang je het maar niet teveel toeren wil laten maken. In de Renault 5 Turbo Maxi perste Renault er 360 pk uit.
Maar goed, die 85 zouden al heel wat zijn en niets aan de betrouwbaarheid af doen noch een probleem bij de periodieke keuring opleveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
PetrusenBor;243193 schreef : Wat die accu in de 340 B14 betreft; waarom zit daar zo'n idioot grote capaciteit in? Is 30ah of zo niet genoeg??
- lange levensduur van de standaard accu's
- altijd starten ook al is het koud
Niet vergeten dat Volvo een zweeds merk is. Ook de dafs hadden al een redelijk grote accucapaciteit t.o.v. het minimaal benodigde. Als je een auto wilt waar alles berekend is op net wel/net niet moet je een Renault kopen.
Ik heb wel Volvo 340's voorbij zien komen met een accu van meer dan 15 jaar oud erin. Dat haal niet niet als de capaciteit maar net voldoende is.
edit spuit 11; had de eerdere reacties op dit onderwerp nog niet gezien...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;243287 schreef : - lange levensduur van de standaard accu's
- altijd starten ook al is het koud
Niet vergeten dat Volvo een zweeds merk is. Ook de dafs hadden al een redelijk grote accucapaciteit t.o.v. het minimaal benodigde. Als je een auto wilt waar alles berekend is op net wel/net niet moet je een Renault kopen.
Ik heb wel Volvo 340's voorbij zien komen met een accu van meer dan 15 jaar oud erin. Dat haal niet niet als de capaciteit maar net voldoende is.
edit spuit 11; had de eerdere reacties op dit onderwerp nog niet gezien...
Heb daar inmiddels een antwoord meer op wat in lijn ligt van de ook al forse accus in de DAFs: De cvt kan je niet aanduwen/-trekken.
De B14 heeft inderdaad maar 34 Ah of zo nodig. De extra capaciteit in de cvt modellen voorzag in de niet aanwezige noodoplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.