Goed gereedschap

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2013 09:56 #940704 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap

AvdAkker;224189 schreef : bij de echte digitale schuifmaten zit er nieteens een hold knopje op:D en een traditionele schuifmaat aflezen is een makkie man, gewoon een paar keer doen; altijd makkelijk als het batterijtje van je digitale op is:)

Volgens mij op die van mij wel, maar nu begin ik te twijfelen. 3 knopjes in elk geval, eentje voor aan/uit natuurlijk, een voor mm/inch, en de laatste was toch ''hold'' volgens mij... Vanmiddag eens kijken onder die 25cm stof :f
Die batterijtjes zijn inderdaad een groot nadeel van zulke dingen, multimeters hebben daar bij mij ook vaak last van:snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2013 11:04 #940707 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Goed gereedschap
een paar weken terug heb ik samen met m'n broer ook "even" inkopen gedaan, o.a. een motortakel en -bok gekocht maar ook een professionele momentsleutel.

Ik had geen zin om te betalen voor het merkje wat erop staat, dus van tevoren even e.e.a. uitgezocht. Professionele kwaliteit, goede garantievoorwaarden en bovenal een vriendelijke prijs. Daarom hebben we een momentsleutel van Seneca gekocht. Er is niet zo gek veel over te vinden, maar het beetje wat er te vinden is, is wel heel positief!

Gegarandeerd professionele kwaliteit en levenslange garantie. Wilde ik toch even met jullie delen :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-01-2014 17:14 #941533 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Zo, daar was ik weer met een nieuwe vraag.

Een griptang lijkt me ook best wel handig om als standaard in de gereedschapskist te hebben voor diverse toepassingen.

Nu ben ik al bekend met het feit dat Knipex een heel goed merk is op tangen gebied, ongezien daarvoor gaan dan maar?

Merken waar ik uit wil gaan kiezen:

- Knipex.
- Bahco.
- Stahlwille.
- Gedore.

Voor wat betreft de maat zat ik te denken aan L = 250mm, en een bek opening van max 35 mm.

Met welk merk griptang hebben jullie goede ervaringen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2014 12:02 #941587 door V300 register
griptangen moet je niet teveel naar merk kijken, als het voor laswerk is heb je er gewoon veel nodig;

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2014 12:07 #941588 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Goed gereedschap
en voor sleutelwerk heb je er eigenlijk nooit een nodig, een griptang is normaal gesproken een laatste redmiddel als het verkeerde gereedschap is gebruikt en het goede gereedschap daardoor niet meer te gebruiken is.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2014 12:20 #941589 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Goed gereedschap
ik heb een griptang van Beta, en die heeft me al eens het leven gered bij afgebroken waterpomp-boutjes. Superstrak op het laatje stompje geklemd en dan voorzichtig heen-en-weer draaien. Als het goed is heb je het niet nodig, maar als er dan een kop afbreekt of mishandeld is..

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-01-2014 13:16 #941592 door Wouter Borsje
Bedankt voor jullie adviezen, juist dat laatste wat Anjo en hierboven Floris aanhalen is het me vooral te doen, als een bout/moer zover heen is dat alleen de griptang nog grip op de situatie -
kan bieden. (zoals nu met een ontluchtingnippel op de remklauw het geval blijkt te zijn)

Ook lijkt het me soms handig als extra 'hand' bij bout+moer verbindingen, met in mijn achterhoofd bijvoorbeeld de achterbumper (de)montage.

En ja wie weet komt zo'n griptang ook wel van pas buiten de auto klussen om, ik had zomaar het idee dat het best wel eens handig stuk gereedschap kan zijn.

Vandaar dat het me wel een goed extra item lijkt in de gereedschapkist, en gelukkig zijn ze ook niet echt heel kostbaar (althans, ik had ze duurder verwacht in eerste instantie)

@Wouter, ok dan wordt het gewoon de Knipex, lassen kan ik helaas niet (ooit ??n keer gedaan bij iemand die het wel kan, vond het wel erg leuk)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-01-2014 17:04 #941605 door Wouter Borsje
Deze dus:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2014 00:02 #941716 door V300 register
ik hoop dat het merklabel de meerprijs waard is :)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2014 07:07 #941717 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Goed gereedschap
ik denk het wel; klemmen kunnen ze allemaal maar de betere zullen bij extreem spannen niet zijwaarts schuiven.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC