Goed gereedschap

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 06:37 #941998 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap
Tip van de dag: een beetje kopervet aan de schroefdraad van de bougie en je draait ze er zo weer uit!

Natuurlijk dan ook niet lomp vast zetten, maar gowoon handvast + een halve slag met de bougiesleutel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 19:30 #942019 door V300 register
Bizar, 20.5 mm; hoe komen ze daar nu weer bij :s
Bedankt voor de tip, ik hou het in de gaten. Op de doppen niet meteen iets aan te merken? Ik heb nog wat materiaal van proxxon en tot hiertoe zeer content van, is ook helemaal niet duur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 20:18 #942024 door V300 register
Het is eigenlijk 13/16" ofwel een inchmaat die omgerekend uitkomt op 20,68mm

verschil met daadwerkelijk 21 lijkt klein maar je merkt het erg goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2014 21:14 #942029 door V300 register
Klopt ja. Voor de auto heb ik netjes een bougiedop, uit een goedkoop setje, maar past prima.
Bij de brommer werkt dat echter niet omdat er geen plaats is, en moet je met steeksleutel 21 aan de gang. Zo irritant, want om de 2 seconden schiet dat ding er af!

Zo'n ding werkt ook erg fijn vind ik zelf, en het kost maar een ?5.- Alleen moet ik er zelf nog steeds een gaan halen :D

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 23:28 #942030 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Goed gereedschap
Proxxon ben ik ook uitermate tevreden over. Wel heb ik net een stevigere ratel.
Neem altijd zeskant doppen. Wat betreft steeksleutels heb ikk nog niks fijners dan hazet gehad. Als je net wat meer wil spenderen is kraftwerk ook een erg goede voor je geld

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2014 06:51 #942031 door V300 register
Steeksleutels heb ik een setje van 20 euro of zo van Lidl. Qua kwaliteit ook echt een aanrader, zeker voor die prijs!
Verder doe ik alles met een redelijk goedkoop setje wat ik van mijn opa heb georven. Werkt in principe prima alleen spullen gaan vrij makkelijk kapot (handvatten van schroevendraaiers die afbreken), maar zijn dan eenvoudig te vervangen.
Als schroevendraaier heb ik ook zo'n bitschroevendraaier. Heerlijk ding want je hebt altijd de goede bij de hand. Bitjrs kun je namelijk in het handvat steken.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-08-2014 19:20 #949659 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Even een update, gisteren heb ik besloten een kabelschoen krimptool aan te willen gaan schaffen.

Dit voornamelijk omdat ik alles wat ik zelf kan ook zelf wil doen, daarbij geholpen door wat speurwerk op het www waarbij ik er achter kwam dat ik niet zo'n heel dikke kabel nodig heb voor de eerste klus hiermee; de voedingskabel van de startmotor vervangen.

Met de de 16mm? die hiervoor nodig is kwam ik al zoekend een krimp-perstang tegen die geschikt is voor deze klus en ook kleinere maten kan krimpen:

Ik deel dit voornemen en de betreffende tang omdat jullie misschien wel wat tips hebben, of misschien zie ik wat over het hoofd, dit is voor mij weer iets redelijk nieuws, uit een PDF document met een kabelschoenkrimp how-to bleek ook al wel dat er wat zaken zijn waar je goed op moet letten alvorens dit te gaan doen:

avdhoeff.home.xs4all.nl/zeilen_bestanden...accukabels-maken.pdf

Nu hoeft het voor mij ook weer niet aan van allerlei NEN o.i.d normen te voldoen maar een stuk beter dan het nu is moet met de juiste middelen en een kleine handleiding wel te doen zijn.

En ik deel dit natuurlijk ook met jullie mochten er nog meer V340/360 eigenaren zijn die dit willen doen.

Als ik alles juist heb uitgezocht en mijzelf er van heb verzekerd dat ik het goed aanpak zou ik er ook weer een how-to van kunnen maken natuurlijk.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-08-2014 09:30 #949917 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Goed gereedschap

AvdAkker;158071 schreef : voor een iets goedkoper maar wel kwaliteit setje kun je eens kijken naar het gamma van Kraftwerk.

Hoe goed is Kraftwerk? Ik heb eigenlijk nog helemaal niks van gereedschap, op een doos met schroevendraaiers en imbussetje na.

Op marktplaats kom ik dit zelfde set nieuw voor 190 euro tegen (kan op mijn werk niet op marktplaats ;) )
motorenzo.nl/product/5957/Gereedschapkof...AxHXDGuuVxoCc8_w_wcB

Met deze set heb ik in 1 keer de belangrijjkste spullen bij elkaar voor een nette prijs lijkt me.
Wel mis ik dan nog een aantal maten steek / ring sleutel volgens mij..

is dit aan te bevelen of hebben jullie nog andere goede tips?

Ik ben een echte 'amateur', voor het grove werk sleutel ik samen met mijn pa die zelf een breed scala aan hazet heeft :)

EDIT: deze site geeft een mooi overzicht van verschillende kraftwerk sets:
www.rustbuster.nl/Quickshop/?kraftwerk,19

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2014 09:53 #949918 door V300 register
Een vriend van me heeft dat set voor 240 euro gekocht, dus da's geen gekke prijs. Ik heb een Kraftwerk doppenset en steek/ring/ratelset. Gebruik het intensief en gaat prima. Bitjes bij doppenset zijn al wel roestig geworden en 1 bitje is afgebroken bij verwijderen waterpomp van een 1700.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2014 11:32 #949920 door V300 register
Ik heb het volgende bij HBM Machines weggehaald:
Een 1/4" & 1/2" doppenset in koffer:

Een slijpschijf op perslucht:

Een karamelschijf op perslucht:

Een 1/2" 40-210Nm momentsleutel (Model net iets anders dan deze):

Een setje 3 tons assteunen:

Een bithouder met kniegewricht:

Een dollebouten verwijderset:

Ben ik goed over te spreken... De ratels moeten gesmeerd, & 2 bitjes zijn gesneuveld, maar dat is het dan wel.

Daarnaast bij de Action, allen van Werckmann, een schroevendraaierset:

Waterpomptang:

Deze is alweer aan vervanging toe, omdat de rubberen coating eraf is geschraapt, bij het verwijderen van het nokkenastandwiel van m'n Polo :humor:
Een 3/8" dopsetje:

En die heb ik alleen gekocht omdat er blijkbaar ergens een 3/8" ratel nodig is op de Volvo :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC