Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 20:21 #857425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

Bodejodel;162685 schreef : ...wel woon-school verkeer? :+

dat is maar heel af en toe hoor :f zou me iets te veel benzine gaan kosten als ik dat elke dag zou doen, ik ga meestal met het ov (dat gaat bijna altijd wel goed) en op een lekkere warme zomerdag trek ik de brommer ook weer eens uit de schuur!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 21:34 #857430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Ik ben voor ongeveer 9 euro per maand verzekerd bij KNMV verzekeringen. Verzekering staat op mijn naam en is de enige auto. Mag alleen niet meer dan 10.000 km per jaar rijden. Verzekering heb ik al vanaf mn 20ste.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 00:20 #857476 door V300 register
Zit ook bij de KNMV voor 6 euro in de maand, heb daar ook mijn motor en BMW zonder rechtsbijstand want dat zit al bij mijn WA/woning e.d.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2011 14:22 #883921 door V300 register
Vandaag de polisvoorwaarden en m'n nieuwe groene kaart ontvangen, de voorwaarden zijn veranderd:( 'naast de oldtimer moet u ook een andere auto hebben voor dagelijks gebruik.'

dus, ik ga opzoek naar een andere goedkope verzekering, heeft iemand nog aanbevelingen/tips? verzekeringen die ook met 19-jarigen werken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2011 15:07 #883924 door V300 register
Zeker weten? Ik heb een verzekering van Diks waar dit niet bij hoeft.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 17:01 #883940 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

Joris;182747 schreef : Vandaag de polisvoorwaarden en m'n nieuwe groene kaart ontvangen, de voorwaarden zijn veranderd:( 'naast de oldtimer moet u ook een andere auto hebben voor dagelijks gebruik.'

dus, ik ga opzoek naar een andere goedkope verzekering, heeft iemand nog aanbevelingen/tips? verzekeringen die ook met 19-jarigen werken?

ja, de verzekeraars in hun sop laten gaarkoken en de auto gewoon op naam van iemand anders verzekeren, ze zoeken het maar uit

ik had er zo genoeg van steeds weer dat "u bent niet oud genoeg" te horen, en het feit dat ik geen dagelijkse auto nodig heb vanwege studenten-OV en daarom mijn auto alleen hobbymatig gebruik, hebben ze geen boodschap aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2011 17:27 #883942 door V300 register
2e gezinsauto op naam van je ouders werkt ook goed, dat is legaal ?n goedkoop.

De auto van mijn vader en moeder is eerste auto, mijn auto 2e auto. De schadevrije jaren (5of zo) en leeftijd van mijn vader (48) tellen voor beide auto's, en iedereen van het gezin mag er in reiden (dus ook ik als 18-jarige). De premie is voor WA met ruiten, diefstal, brand, etc. rond de ?25 per maand.

Het fijne van deze verzekering weet ik verder ook niet, dat regelt een tussenpersoon bij ons.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2011 19:05 #883954 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Zit met mijn andere project-auto bij OVHV. ze zijn zeer behulpzaam, en doen niet lastig. De reden voor mij om ergens anders te gaan dan de Europeesche, waar ik met de 340 zit, is dat deze in hun nieuwe voorwaarden wel een eerste auto eisen. Diks was voor mij geen optie, die accepteren volgens mij echt alles en iedereen en dat vertrouw ik niet zo.

- geen eerste auto nodig
- geen leeftijdsgedonder
- geen beperkingen wbt wie er in de auto mag rijden

www.ovhv.nl/pages/pagina.aspx?id=DC30773...FB-A2B8-68F4D514DBA1
www.ovhv.nl/pages/pagina.aspx?id=fec14a1...f9-a283-4a3cfe8109c5

de verzekering zelf is bij TVM, ze zijn een tussenbedrijf. Hoe ze zijn bij schade? geen idee, en ik hoop het nooit te ontdekken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2011 21:33 #883972 door V300 register
Diks accepteert zeker niet iedereen, want ze hebben mij er al eens uitgegooid, toen mijn ex 3 keer schade had gereden in mijn auto. Wat wel vaag is, is dat ik lees dat ze al in 2010 de regels hebben veranderd, dat een Volvo minimal 25 jaar oud moet zijn om in aanmerking te mogen komen voor een oldtimerverzekering. Mijn 360 is pas sinds januari 25 jaar oud, dus kennelijk had ik dat moeten weten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2011 21:19 #886226 door V300 register
Ik kan het je nog gekker vertellen met betrekking tot DIKS. Mijn 3drs GLT is
getaxeerd op 3750 Euro. Nou wil ik deze auto omzetten op mijn huidige,
simpele WA-verzekering van de 360GLT sedan op gas. Ik gaf te kennen dat ik
de nieuwe auto WA+casco wilde verzekeren tegen de getaxeerde waarde.
Dat moest eerst uitgezocht worden en na een half uurtje werd ik teruggebeld.
We kunnen Uw auto niet WA+casco verzekeren omdat de getaxeerde waarde
onder de 5000 Euro ligt. Dat is een nieuwe regel sinds 1 augustus.
Ik vroeg of volgens DIKS dan alle taxatierapporten onder de 5000 Euro de
vuilnisbak in kunnen. Even stil aan de andere kant, maar dat is nu de regel.
Dan ga ik maar eens verder shoppen.
Kennelijk kunnen verzekeringsmaatschappijen, zonder voorgaande kennis-
geving, gewoon de regels veranderen. DIKS heeft daar de laatste tijd een
handje van. Ik denk er sterk over alles weg te halen bij DIKS. Wie weet
wat ze straks weer verzinnen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC