Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:42 #857203 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

punkazz;162483 schreef : @Karsten: pffff, dan had ik de aanschaf van een auto nog even uit moeten stellen met dat soort bedragen. Jij betaalt wel minder wegenbelasting neem ik aan? Dat is 71 euro per kwartaal hier (< 950kg).

Mmm, wegenbelasting is voor mijn auto en mijn vorige 1.4 automaat Volvo 340, 265? per jaar, dat komt dus iets lager uit dan bij jou, maar dat scheelt dus echt niet zo heel erg veel!

Wat betreft belastingvrij! Dat kennen ze in Belgi? helaas niet, dus daar houdt het dan ook heel snel op! De regels die ze dan willen opleggen als je hem inschrijft als oldtimer zijn echt werkelijk belachelijk, hier is zo'n voorbeeldje van zo'n leuke regeltjes...

"Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan ??n voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang. "

En dat 25 jaar zijn, dat is relattief, want als je een auto uit het buitenland (bijvoorbeeld Nederland) hebt ingevoerd, mag je er geloof ik 5 jaar bijtellen voordat hij dan oldtimer is! Regeltjes dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:43 #857204 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

v0lv0freak;162492 schreef : Verschilt per verzekering, wij mogen maar 5000 rijden per jaar. Maar daarvoor heb je ook voor 70 euro een heel jaar verzekering. Was 2 jaar terug nog 56 ofzoiets.

wat is het toch handig meerdere klokkensets te hebben :+

Ghehe wit maken heeft geen zin als ik quote ^^

Hmm, ik mag zeker meer rijden, en betaal 12 per maand (en dat is inclusief bijrijdersverzekering, en ik ben net 20!) yeehaa!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-12-2010 14:46 #857208 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

flyhart;162496 schreef : Ghehe wit maken heeft geen zin als ik quote ^^

Hmm, ik mag zeker meer rijden, en betaal 12 per maand (en dat is inclusief bijrijdersverzekering, en ik ben net 20!) yeehaa!

Dat is heel netjes dan! Want dit is op naam van mijn pa (zal de leeftijd maar niet vermelden, maar meer als het dubbele van jou leeftijd). En geldt pas vanaf de 2de auto! Eerste auto moet een 'normale' verzekering hebben.
Ben zelf ook 20, dus is wel intressant :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:49 #857211 door V300 register
Tsja, ik kreeg deze verzekering via Sgt. Peppers (mss bekend van het carbagerun draadje).. Goede business, en ideaal om schadevrije jaren op te bouwen natuurlijk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:51 #857213 door V300 register

flyhart;162482 schreef : Je meot ook een oldtimer nemen! oa daarom rij ik v300! Geen wegenbelasting, verzekering 12 eu per maand, achterwielaandrijving 2 liter bak:D woei (H)

Same here, de 360 voldoet aan alle eisen! Oldtimer, 5-bak, achterwiel aandrijving en dikke motor en dat voor 45 euro per kwartaal als 18-jarige.. bij de Europeesche trouwens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:55 #857214 door V300 register

Dendorssers;162495 schreef : Mmm, wegenbelasting is voor mijn auto en mijn vorige 1.4 automaat Volvo 340, 265? per jaar, dat komt dus iets lager uit dan bij jou, maar dat scheelt dus echt niet zo heel erg veel!

Wow, idd, dat is bijna hetzelfde.

Dendorssers;162495 schreef : "Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang."

Een nachtrit zit er dus niet in, wel bizar, vooral dat laatste dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:57 #857215 door V300 register

Joris;162505 schreef : Same here, de 360 voldoet aan alle eisen! Oldtimer, 5-bak, achterwiel aandrijving en dikke motor en dat voor 45 euro per kwartaal als 18-jarige.. bij de Europeesche trouwens

De auto staat waarschijnlijk op naam van je ouder(s) die al lekker veel schadevrije jaren hebben opgebouwd? Meestal moet je minimaal 24 jaar zijn o.i.d. en/of een 1e auto hebben.

edit: oh, wacht, per kwartaal....dan zou het wellicht kunnen.
edit2: nee, nog errug goedkoop...

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 15:04 #857216 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Ik betaal voor de 360GLT WA+ 32 euro per maand. Nu met 3 schade vrije jaren. Voor de GLE betaal ik 91 euro per jaar. En mag daar dan 10.000 km mee rijden.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 15:23 #857217 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Voor de GLS betaal ik 12 euro in de maand (onbeperkt) en voor de GL 32 euro/maand alleen daar heb ik nu inzittenden verzekering en weet ik het allemaal op zitten.
Zelf 22 jaar oud alleen ik bouw geen schade vrije jaren op bij dat bedrijf. Opzich niet erg, alleen overstappen zou dan wel wat moeilijker worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 16:36 #857218 door V300 register
Ik wilde zelf schadevrije jaren opbouwen, en heb daarom m'n auto's op mijn eigen naam gezet. Maar heb dat wel geweten toen ik de 360 kocht, dat kostte mij 660 euro het eerste jaar :crazy1: Maar goed, nu heb ik 5 schadevrije jaren, en ben dit jaar 24 geworden, dus vanaf februari (begin contract bij verzekering) is de premie behoorlijk aantrekkelijk :yeah:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC