Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 16:15 #626934 door V300 register
Hallo Volvo liefhebbers!!

Ik heb een vraag. Semi klassiek verzekeren en klassiek verzekering is erg voordelig! Maar wat zijn de voorwaarden als je je auto semi-klassiek wilt verzekeren. Een volvo 340 van 1989 wanneer is die semi klassiek te verzekeren en wat gaat dat ong. kosten op jaar basis. En een volvo 440 van 1991 zijn die ook al semi-klassiek te verzekeren?

Groetjes Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 16:43 #695610 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Hallo Frank,

Een auto kun je semi klassiek verzekeren als de auto 20 jaar is. Dus voor jou 340 en ook voor mijn 340 is dat pas volgend jaar. Het gaat je dan zo'n rond de 60 euro per jaar kosten met een beperkt aantal km's van 75000.

Groetjes No?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 16:48 #695611 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Als je goedkoop uit wilt zijn... de mijne is gewoon WA-verzekerd voor 90 euro per jaar, en dan zit er geen maximum aan het aantal kilometers.
Daar moet ik wel bij zeggen dat hij als tweede auto verzekerd is en ik profiteer van de schadevrije jaren van m'n ouders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 16:52 #695612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

noot20;44897 schreef : Hallo Frank,

Een auto kun je semi klassiek verzekeren als de auto 20 jaar is. Dus voor jou 340 en ook voor mijn 340 is dat pas volgend jaar. Het gaat je dan zo'n rond de 60 euro per jaar kosten met een beperkt aantal km's van 75000.

Groetjes No?

75000km............en dan noem jij beperkt ;)
Nee geintje, het zal wel 7500km moeten zijn, dat is bij mij namelijk ook.

Bij mij kost het 80 euro per jaar, ik ben nog geen 24.
M'n autootje tikt nu de leeftijd van 27 aan.
Oja, ik mag de auto niet voor dagelijks verkeer gebruiken. :)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 17:14 #695614 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
De mijne is van '91 en kost me 30 tientjes in de maand. En dan staat hij op m'n eigen naam (behoor tot de risicogroep, want ik ben 19) heb ik meteen profijt van m'n schade vrije jaar en heb ik WA met glas verzekering. Geen beperking met km's etc. En hij is verzekerd waar het hoort, Volvo Car Insurance :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 17:39 #695619 door V300 register
Niet echt een klassiekerverzekering lijkt me. 't kost je 360 euro per jaar. Daarvoor kan ik m'n 460 turbo, m'n 343, m'n motor en m'n boot een jaar voor verzekeren.
Maar ok, voor iemand die slechts 19 is en dus nog niet veel schadevrije jaren heeft opgebouwd is het zeker wel een mooie prijs.
En dan nog die naam van de verzekeringsmaatschappij :)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 20:48 #695651 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
Van mij noemen ze het ook geen semi-klassiekers verzekering. Dat kan niet in combinatie met mijn leeftijd en/of geen 2e auto. Plus ik bouw schade vrije jaren op! Anders ben ik straks 25 en heb ik nog geen schade vrij jaren. (tenminste als het goed gaat)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 21:43 #695663 door V300 register
Oke.. Nou, dat is behoorlijk nuttige informatie. Bij welke verzekeraars zitten jullie met die semi-klassieker verzekering?
En dan nog een algemene vraag, hebben jullie veel probleempjes met jullie volvo's of valt dat mee? Ik ben ook van plan mijn 340 als dagelijkse auto te gebruiken. Niet dat ik veel kilometers ga maken, maar het gaat er even om of hij een beetje betrouwbaar is?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 21:49 #695666 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering

FrankW;44957 schreef : Oke.. Nou, dat is behoorlijk nuttige informatie. Bij welke verzekeraars zitten jullie met die semi-klassieker verzekering?
En dan nog een algemene vraag, hebben jullie veel probleempjes met jullie volvo's of valt dat mee? Ik ben ook van plan mijn 340 als dagelijkse auto te gebruiken. Niet dat ik veel kilometers ga maken, maar het gaat er even om of hij een beetje betrouwbaar is?

'Tuurlijk! Als je 'm goed onderhoudt en de motor rustig laat opwarmen zodat je niet met koude motor gaat scheuren, kun je er heel lang mee doen.
Uiteraard heeft 'ie wel op tijd z'n beurten nodig. Wat de frequentie van het vervangen van onderdelen is, weet ik niet (zoveel ervaring heb ik niet:humor:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2008 21:52 #695668 door V300 register

FrankW;44957 schreef : En dan nog een algemene vraag, hebben jullie veel probleempjes met jullie volvo's of valt dat mee? Ik ben ook van plan mijn 340 als dagelijkse auto te gebruiken. Niet dat ik veel kilometers ga maken, maar het gaat er even om of hij een beetje betrouwbaar is?

Ik heb mijn 340 als dagelijkse auto, en ik heb eigenlijk nooit problemen. Ja, de vaste problemen die er al waren en die ik verzuim op te lossen :f Maar ik heb er slechts ??n keer pech mee gehad, en dat was te wijten aan de vorige eigenaar/vorige monteur.

Als je een auto koopt, moet je die eerst leren kennen. En hoe meer dingen je er zelf aan vervangt en hoe meer onderhoud je hebt gepleegd, hoe meer vertrouwen je erin krijgt. Toen ik voor het eerst de 340 naar huis reed, vond ik het maar knap eng, het was m'n eerste auto en ik had te weinig vertrouwen. Zelfde met de 360. Maar gaandeweg krijg je dat vertrouwen, ?n weet je wat je moet doen als je pech krijgt :)

Edit: oja, als je dus pech krijgt, dan moet je daarna opnieuw leren het ding te vertrouwen (is mijn ervaring). De eerste dagen na mijn pech reed ik toch een beetje met samengeknepen billen :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC