Klassieker verzekering / semi-klassiekerverzekering
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar of je een wagen als 1e auto, of als hobby auto wilt verzekeren, maakt al een enorm verschil. Veel maatschappijen hebben gunstige regelingen voor hobby auto's als aanvulling op een lopende polis voor de dagelijkse auto. Zeker als je een no-claim opgebouwd hebt kun je hier voor weinig geld mee klaar zijn.
GIO komt ook bij mij altijd naar voren als een goede optie, de Europeesche heeft ook een erg goede reputatie op dit gebied. Dit zijn dus beide 'sterke merken' maar het is niet gegarandeerd dat je daar de beste polis voor jou zult vinden.
Wat betreft de garage, geen idee!. beste is zowieso om op je gevoel af te gaan, zijn ze eerlijk, weten ze waar ze het over hebben, etc. In principe ben je met een 340 bij elke garage aan het verkeerde adres als er geen gerommel aan wilt, want voor de gemiddelde professional is een 340 niet een auto die de moeite waard is om piekfijn werk te leveren, dingen op te zoeken in documentatie of wat voor extra moeite dan ook.
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;152490 schreef : Heeft iemand goede ervaringen met andere klassiekerverzekeringen?
Ik heb goede ervaringen met Unigarant. De normale verzekering heb ik daar met maximale korting en de klassiekerverzekering is netjes WA en goe dbetaalbaar. (68,= p/jr geloof ik) Doet me er aan denken, Streepje heeft nog een inactieve polis, die mag pe 1-4 naar Lijntje na gemiep bij GIO.
Erik;152517 schreef : De Europeesche kwam voor oltimers het beste uit de bus, aldus onderzoek van de Fehac. Leden hebben deze info toch wel van het bestuur gekregen?
Daar heb ik ook m'n wagens een tijd verzekerd gehad. Geen problemen mee gehad.
Fran?ois;152518 schreef : Zat aan GIO te denken, slechts 59,50 per jaar voor een hobby-auto tot 3000km per jaar .
Daar heb ik mindere ervaringen mee. 'Indien een wagen geschorst wordt is het niet mogelijk de verzekering op te schorten' kreeg ik te horen na een schorsing. Ik heb dus 4 jaar premie van 135,= betaald voor ene geschorste wagen. Toen ik 'm om wilde zetten naar Lijntje kreeg ik heel vriendelijk te horen dat ik 'm wel had mogen opzeggen. (na 4 jaar premie betalen) Tevens vind ik ze prijzig, 90,= voor Lijntje nu. (5.000 km/jr)
Maar ala, ieder z'n eigen ervaringen. Ik heb nu een verse tussenpersoon en die mag met een voorstel komen voor het gehele rollende motor- en wagenpark. Zelf denk ik aan KNAC overstap, lidmaatschap geeft nog eens 20% extra korting op de verzekeringen en de pechhulp voorwaarden in het buitenland staan me aan. (en een autoblaadje ipv de Kampioen) Overigens, de verzekering die KNAC levert is van Unigarant en de pechhulp wordt door de ANWB uitgevoerd. (Met als verschil dat bij 25+ de wagen gegarandeerd vanuit het buitenland gerepatrieerd wordt)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb alleen maar goede ervaringen bij Volvo zelf.
- V300 register
- Verbannen
-
jolies;152505 schreef : Hallo,
...................
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met het autobedrijf uit Schijndel,Metter?!
Alvast bedankt voor de reactie,
Vriendelijke groet Johan.
Die heeft een paar 340's staan inderdaad, inclusief een '86 Vario...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Toen de 240 is geschorst, hebben we de verzekering zelfs met terugwerkende kracht (!!) van enkele maanden stop kunnen zetten, en dus gewoon het geld terug gekregen. Maar wij hebben dan ook een zeer goede tussen persoon. Toen ik vorig jaar voor die auto ben gaan kijken bij jou Francois, had ik hem het verhaal uitgelegd, en hij zei gewoon, ooh dan is het het handigste om hem op naam van je moeder te zetten, dan kan hij als klassieker (70 per jaar). En mocht je hem na 1 maand verkopen, dan betaal je gewoon 1/12 deel daarvan.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Allrisk klassiek verzekeren kan ook "goedkoop" bij Europeesche.