Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 09:38 #818587 door V300 register
Zet maar een streep door de kilometerheffing want de kans dat het gebeuren nu nog doorgaat is 20%.

Waarom? Er mag bij een demonsionair kabinet geen belangrijke besluiten genomen worden. Dus ook geen kilometerheffing. Dat wordt dus doorgeschoven naar het volgende kabinet. Als je ziet welke partijen tegen zijn, en welke partijen en volgens meneer de hond zetels gaan winnen, weet je de uitkomst van dit gebeuren als, het gaat niet meer door.

Tenzij, partijen die nu zeggen tegen te zijn in het volgende kabinet dat ineens niet meer zijn. Het is politiek dus het kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2010 10:28 #818590 door Anjo van den Akker
ik heb vandaag in de toevallige zeldzaamheid dat ik iets van het kabinet zie gezien dat ze ook op reeds genomen besluiten terug komen, hopelijk gebeurt er hetzelfde voor de oldtimerfreeze grens en niet alleen voor Uruzgan:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 10:30 #818591 door V300 register
Met het niet invoeren van de KM-heffing, hoop ik dat de bevriezing van de
datum voor het verkrijgen van de oldtimerstatus en belastingvrijstelling,
ook van tafel is. Dat betekent dat ik weer kan investeren in mijn 360 sedans,
waarvan 1 al voorzien is van een budget-vriendelijk brandstofsysteem en de
andere een harde koets heeft en een semi-GLT uitrusting, zodat ook deze
op termijn van zo?n milieuvriendelijk brandstofsysteem voorzien kan worden.
Bovendien zijn de geschatte invoeringskosten van rekeningrijden beter
besteed aan het verminderen van de staatsschuld. Dat is wel een duurzame
investering omdat de rentelasten daardoor elk jaar lager uitvallen.
Waar we vooral behoefte aan hebben in een nieuwe regering is een minister
van financien die de kas beheert als ware het zijn eigen rekening.
En de huidige regering laat een rekening met een flink negatief saldo achter.
Ik weet niet hoe jullie huishoudboekje eruit ziet, maar ik kan een Euro pas
uitgeven NADAT ik hem verdiend heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 10:44 #818594 door V300 register
Nu het kabinet gevallen is komt er sowieso niets van die KM heffing. De eerste 4 of 8 jaar niet in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 11:23 #818598 door V300 register
Fran?ois, ik heb datzelfde gevoel: heb je een goede 360 uit begin 1987 en dan twijfel je over investeren. Ik ben heel benieuwd naar die bevriezing van de leeftijdsgrens. Ik had begrepen dat dat al vast stond.

Overigens ben ik van mening dat het landsbelang nog nooit is gediend door dit kabinet. Een premier die op het hoogtepunt van de crisis gaat solliciteren naar een andere baan is geen knip voor de neus waard. Helaas zullen we nu een vlaaienkoning als premier krijgen: Verhagen of (nog) erger Eurlings.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 13:16 #818609 door V300 register
.1 Verhagen wordt geen Premier (CDA, die hebben goed gefaald)
2. Eurlings; dito.

We krijgen een Premier van VVD, D66 of PVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 14:48 #818645 door V300 register
Ik zou bovenstaande niet als een zekerheid roepen, Stefan.

Wat w?l zeker is, is dat om de oldtimervrijstelling vanaf 25 jaar oud terug te krijgen zoals die altijd was, er een nieuw besluit genomen moet worden wat afwijkt van het belastingplan wat in 2009 door de kamer besloten is.

Met andere woorden, als er geen meerderheid is in de kamer die het belangrijk genoeg vindt om (politiek/financieel gezien) nieuw belastinggeld uit te geven aan de vrijstelling van 25+ als oldtimers, blijft de huidige beslissing staan en wordt het bevroren.

Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als de FEHAC in de komende tijd gaat proberen om aandacht te krijgen voor deze zaak. In 2009 waren we in principe heel tevreden dat de bestaande vrijstellingen (dus de belastingvrij regeling t/m 1986) behouden blijft, ook als er ooit kilometerheffing zou komen.

Punt is wel dat er vanaf het tijdvak waar de vrijstelling nu op hangt aanzienlijk duurzamere auto's gemaakt zijn, met verzinkte koetsen en veel aluminium/kunststof delen. Het zou dus kunnen dat het 'gevaar' van dagelijks gebruik van oldtimers voor de vrijstellingsregeling te groot wordt om deze op 25 jaar te houden. Een alternatief zou kunnen zijn, leeftijdsgrens naar 30 jaar verleggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 16:51 #818661 door V300 register
Volgens mij is die leeftijdsgrens in Duitsland momenteel al 30 jaar.
Mijn voorstel: wel belastingvrijstelling vanaf 25 jaar, maar beperk het
aantal kilometers dat met een belastingvrije auto afgelegd mag worden.
Stel dat de limiet op 5000km per auto gelegd wordt, dan zal iemand die
denkt goedkoop te kunnen rijden 4 goede, belastingvrije auto?s aan moeten
schaffen, alle laten voorzien van een gasinstallatie en moeten onderhouden
om 20.000km per jaar af te leggen. Ik denk dat je op die manier onderscheid
kunt maken tussen de oldtimerliefhebbers en de profiteurs.
Als dagelijks vervoer zou ik dan misschien wel kiezen voor een jonge auto
met een G3 installatie. Bovendien is het dan te overwegen de oldtimers op
benzine te laten staan. Immers, een 360 kost op dit moment 432 Euro per
jaar aan wegenbelasting. Bij een literprijs van 1.44 Euro, kun je 300 liter
benzine per jaar verstoken. Bij een verbruik van 1:10 kun je dus 3000km
kostenneutraal rijden. Lijkt me voor hobbymatig gebruik ruim voldoende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2010 19:05 #818684 door V300 register
Zonder kilometerheffing blijf je dus flink betalen voor een hobby 360 uit 1987.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2010 21:43 #818706 door 16673-dummy
Laat die kilometerheffing nou maar fijn doorgaan, dan kun je er tenminste een 300 van n? 86 "voor de hobby" erbij houden.

Kilometers voor oldtimers gaan beperken; nee dankje. Ik was juist van plan nog een paar ton door te rijden met de 345.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets