Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
-
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
-
Ja dat kastje trekt zoveel stroom....
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
-
kunnen ze mijn slingering meten als ik naar huis fiets als ik uit de stad kom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
oldtimerregeling raken we kwijt, ook al duurt het nog 5 jaar voor de kilometerheffing daadwerkelijk in gaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Ik verwacht standpunten en een actieprogramma van het bestuur en de clubleden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik heb trouwens na 7 weken eindelijk een antwoord op mijn simpele testvraag gehad: in mijn auto hoeft geen kastje omdat 'ie niet meedoet met de heffing.
Als het al nodig is dat zo'n simpele vraag 6 keer wordt doorgestuurd, vraag ik me af of de overheid de administratieve kant van de heffing wel aan kan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
De standpunten en actieprogramma's waar je om vraagt zijn er dus al lang, maar wij zijn niet de club die de wereld gaan redden en om allerlei waanzinnige maatregelen te gaan eisen bij diverse instanties. Zulke standpunten vinden wij te makkelijk omdat je toch van tevoren weet dat ze nooit gehoor gaan vinden. Dat blijven herhalen wordt dus uiteindelijk niemand wijzer van.
Een weg waar we wel heil in zien heeft gevolg gehad dat V3C zich in 2008 aangesloten heeft bij de FEHAC. Het imago van de FEHAC is onder veel oldtimerbezitters niet zo heel flitsend, maar men vergeet vaak dat dit wel de organisatie geweest is die ervoor gezorgd heeft dat de oldtimerregeling er ooit uberhaupt gekomen is, en in 2008 niet per direct afgeschaft is door een quasi-toevallige regeling voor het belastingplan 2009.
Mede dankzij de inspanningen van FEHAC om de feiten en publieke opinie rondom de oldtimer regelingen te kanaliseren richting politiek, is de bevriezingsdatum nu eind 1986, in plaats van eind 1983 geworden.
m.a.w. mede dankzij FEHAC wordt straks meer dan de helft van het wagenpark van de V3C leden nog w?l belastingvrij.
Wat mij betreft hoeft het niet bij FEHAC lidmaatschap alleen te blijven, maar ik moet zeggen dat de echt goede ide?n voor wat we als club nou precies feitelijk voor invloed kunnen uitoefenen nog niet aan een begin van uitvoering toe zijn. Zoals altijd staat het bestuur open voor goede idee?n, met de kanttekening dat een idee waarbij de uitvoering vaag is, per definitie geen goed idee kan zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Ik begrijp dat het bestuur en de meerderheid van de club het wat directer naar buiten brengen van standpunten niet ziet zitten. Dit moet de FEHAC doen.
Ik weet wat de FEHAC bereik. In het OPEL-club magazine van de HOC, staat altijd een goed verslag.
Ik begrijp uit de laatste regel, dat het bestuur nu wel ontvankelijk is voor goede ide?en en daarop reageert. Eindelijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Maar goed stel dat het hele gebeuren niet doorgaat (50% kans op) wat dan?
Ik heb al zitten bedenken op dit moment zijn ze de BPM aan het afbouwen en de wegenbelasting elk jaar met 7% te verhogen. Zullen ze dit dan terug draaien of zullen ze het zo laten? ALs ze het zo laten betaald een 340 dadelijk tegen de 450 euro wegenbelasting in 2012.
Daarbij wordt het ook niet meteen ingevoerd maar gefaseerd. Met andere woorden stel dat het hele gebeuren wel doorgaat zou het goed kunnen dat je pasin 2015 een kastje in je wagen hebt zitten. Omdat ze niet iedereen van een kastje ter gelijk kunnen voorzien. Dat betaal je dus ook een mega wegenbelasting omdat de bpm afgebouwt is. Die is dan tegen de 500 euro.
Voor de duidelijkheid ook al komt de km heffing er niet, dan nog wordt de vrijstelling bevroren in 2012. Dan is het vervolgens de vraag of ze de bpm weer omhoog zullen gooien en de wegenbelasting zullen verminderen of dat ze dat juist niet gaan doen. Waarschijnlijk dat laaste en zal een 340 450 a 500 euro wegenbelasting moeten gaan betalen... Vrijstelling zou dan zeer gewenst zijn.
En over acties wat wil je daar mee bereiken? Och je komt wel in het journaal als je met 20 340,ers het binnenhof op rijd maar goed en dan? Of met twee 340,ers 70 gaan rijden langs elkaar op de snelweg haha. Nee, je moet zoiets samen aanpakken met diverse autovereningingen anders heeft het echt geen nut.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Ik denk dat ze van de BPM af willen om de parallel import de nek om te draaien. Het liefst wil men verdienen aan elke wagen die hier rijdt. Wat dat betreft hebben ze een uitdaging, want dan moet de accijns nog meer omhoog en dan krijgen ze nog meer grens tankers...
Kwa acties ga je niets uithalen, de wegen vast zetten... en het verschil met een normale werkdag is... absoluut niets.
Het lijkt er haast op dat de enige manier om onder dit gekonkel van de politiek uit te komen is het emigreren naar een ander land buiten Europa. De auto is en blijft melkkoe en daar gaan we echt niets aan veranderen.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik op een gegeven moment beter kan stoppen met werken en faillissement kan aanvragen dan m'n tijd nog in deze economie te steken. Met de km heffing wordt werken veel te duur.
Wat mij betreft mag het gehele systeem zo blijven, wegenbelasting omdat er wegen moeten zijn voor dat blik voor de deur, accijns voor de uitstoot van welke stof dan ook (Bomen hebben CO2 nodig om zuurstof te produceren ;D) en desnoods een spits heffing rond de grote steden als dat echt nodig is. Dan ook niet zeuren en iedereen (ook de vrachtwagens/bussen e.d.) die heffing laten dokken.
Met een beetje geluk... of beter gezegd, heel veel geluk, krijg je dan eindelijk een betere verdeling van mensen en werk over het gehele land ipv alles in die *&^*^%*(&^( randstad opsluiten en maar klagen. (en dan wordt de symptoom bestrijding die men toe wil passen eindelijk nuttig toegepast, want het OV is alleen binnen de grote steden een redelijk alternatief... dankzij alle opstoppingen)
Sorry, maar ik heb het even gehad met deze politieke partijen, maar ik zie geen enkel alternatief... anders dan de randstad afsteken en af te laten zinken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.