Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Lees meer
04-12-2009 22:50 #808916 door 16673-dummy
Euh... daar blijft 't niet bij; het gaat nog omhoog he :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2009 22:55 #808918 door Mark Smeets
precies, in 2018 zou het gemiddelde 7,6 cent zijn dacht ik. Dus ik gok zo dat de V40 op 8,5 cent gaat uitkomen.
Grappig trouwens dat de V40 met 2.0 van opa maar op 2,5 cent het eerste jaar uitkomt, omdat die uit 2004 is en dus een nieuwere motor heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 01:00 #808925 door V300 register

v0lv0freak;127401 schreef : Maar je kunt ook zelf gegevens invullen. Ervanuit gaande dat een 360 200 gr/km uitstoot, tussen de 1051 en 1150 kilo weegt en op benzine rijdt, dan komtook die uit op 3,1 cent/km.


Fout: voor auto's die niet zijn gemeten volgens de NEDC-cyclus, ofwel waar geen CO2-emissie officieel bekend is, komt er een heffing aan de hand van een functie van het voertuiggewicht en de 'bouwjaarfactor'. En die wordt nog door Onze Minister bepaald...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 09:34 #808929 door V300 register
FFFFF over dat volgen tot olver de grens....

Met de kast die ik in de vrachtauto heb voor de automatische verrekening van de duitse tol ben ik nu al te volgen tot ver buiten Duitsland.Bijv tot aan de westkust van Frankrijk en richting oost tot bijna aan de russische grens aan toe.:confused:
Wel handig als er weer eens een gestolen voertuig die kant op vertrekt maar...................................................jammer dan :nono: want daar mogen de gegevens niet voor worden gebruikt.Vraagje van mijn kant....waarvoor dan wel?:wtf2:

Het hele ge-emmer over die km heffing is ontstaan,en zal ook blijven bestaan,doordat er teveel aannemelijkheden zoals "als "indien" of ?r dient nog nader onderzoek gedaan te worden",rondzweven.

Feiten waren er te weinig bekent en je kunt nu eenmaal geen indruk krijgen op basis van geruchten.

Feit is wel dat er een hoop ontwikkelingskosten bespaard hadden kunnen worden door simpelweg een bestaand EN goed werkend systeem hadden genomen.

Invoering gaat dus stapsgewijs.Eerst het vrachtverkeer.Hoorde ik daar iemand roepn dat we nergens in Europa hoeven te betalen :lol:?!?!?
Wij,de transport sector, betalen zo ongeveer in heel Europa dus waarom moet die dan in Nederland gratis rondrijden,die logica ontgaat me even.
O ja,het wordt dus goedkoper,of dat zou het moeten worden.Forget it :uh-uhh:!In de landen waar wij nu betalen worden de kosten doorberekend naar,uiteindelijk,de consument.In Duitsland heeft dat wel tot extra kosten voor de man of vrouw in de winkel geleidt.Het gaat niet om schokkende bedragen maar ga er maar van uit dat dat in Nederland ook gaat gebeuren.Daarover hoor je natuurlijk nix van de geachte planologen,simpel omdat ze er van uit gaan dat de sector dat wel kan trekken.Hallo wakker worden.....In een economisch klimaat zoals het huidige zal IEDERE kostenstijging,of die nu voor particulieren of voor het bedrijfsleven is,uiteindelijk doorwerken door de hele maatschappij.Wat ik hier mee bedoel?
Als bij invoer blijkt dat de kosten hoger zijn dan nu het geval is,dan gaan wij dat allemaal merken in onze boodschappenmand wsant de sector kan dat niet trekken,simpel.De meeste transportbedrijven weten nu al vaak niet hoe ze het hoofd boven water moeten houden(en ik weet helaas waar ik over praat,geloof me).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 13:46 #808948 door V300 register
Even een hele domme vraag, met mijn na?eve antwoorden erachter:

Wat is eigenlijk het fileprobleem?
- milieu (-> investeren in schone auto's en nog strengere regelgeving nieuwe auto's)
- kosten voor bedrijven (-> kost rekeningrijden straks niet nog meer dan nu in de file staan?!)
- irritatie forenzen (-> get used to it of asfalteren, als je schone auto's hebt boeit het niet meer)

oftewel, ik ben ook niet zo blij met de plannen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 14:01 #808950 door V300 register
Als je het fileprobleem wilt oplossen, dan moet je je simpelweg afvragen waarom mensen in de file gaan staan. Je kunt er met alle redelijkheid toch wel vanuit gaan dat ze dat niet voor hun lol doen, dus zijn er andere factoren in het spel. Ik denk dat je dichterbij een oplossing komt als je die factoren nu eens in kaart brengt. De kilometerheffing draait feitelijk maar ??n kraan deels dicht terwijl andere nog steeds wijd open blijven staan.

In de file staan is nu al duur, zeker als je ziet hoeveel tijd het mensen kost. Twee uur extra reistijd op een dag is op een volle werkweek gewoon tien uur pleitos. (Vrije) tijd is ook geld. En waarom wonen mensen blijkbaar zo ver weg van hun werk? Waarom staat het zelfs in de weekends op bepaalde plaatsen muurvast? Allemaal vragen waarvoor ook de km-heffing geen oplossing biedt, want die maakt het alleen duurder.

Ik denk dat als je nu eens heel systeemanalytisch te werk gaat en werkelijk alle processen in kaart brengt die te maken hebben met de vervoersprestatie van mensen, dat je dan met veel betere oplossingen komt. En het zal wel even schrikken zijn, want ik durf er wel een krat bier op te zetten dat het gros van de mensen in de file staat door overheidsbeslissingen uit het verleden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 14:49 #808953 door V300 register
Als ik eerlijk ben, dan ben ik een pessimist als het gaat om files. In NL met zoveel mensen op elkaar + oude infrastructuur en landschapinrichting lijkt het me praktisch onmogelijk om files uit te bannen. In Nederland woon je relatief gezien nooit heel ver weg van je werk. Door rekeningrijden zouden mensen de spits moeten gaan mijden, maar als je om 8 uur op je werk moet zijn, dan kun je toch niet anders dan in de spits rijden?? Ik snap dat niet en al helemaal niet als er gezegd wordt dat het [ergens anders] wel werkt. Hoe dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 14:57 #808954 door V300 register
Ja dan kijken ze zeker naar China waar simpelweg wordt gezegd dat even kentekens en oneven kentekens niet tegelijk de weg op mogen. Maar dat lijkt me daar ook makkelijker in te voeren, want als je niet luistert sturen ze je naar een ijskoude goelag waar je kolen met je blote handen uit de mijnen moet trekken terwijl je een muts draagt die is gemaakt van het hoofd van je vrouw. Even gechargeerd maar je begrijpt het idee.

Overigens is er nog nergens ter wereld een systeem als 'onze' kilometerheffing: wel lokale tol (Londen) of geautomatiseerde tol (e-pass als in Frankrijk en Itali?, de LKW-Maut etc).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2009 15:06 #808955 door V300 register
Het is voor mij ook een psychologische kwestie, maar dat had ik al eens gezegd: '1 op 1' betalen voor een stuk asfalt vind ik maar niks. Vrijheid, blijheid ben ik op dat punt, los van de privacykwesties, gewoon omdat ik dat gevoel zo graag heb als ik in de auto zit.

edit: dan heb ik dus liever de accijnzen die het 'directe' een beetje verdoezelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-01-2010 14:22 #812766 door V300 register
Zoals het er nu naar uitziet gaat de peiling van de ANWB gelden of het hele gebeuren al dan niet door gaat. www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs,/ledenpeiling.html

Aan de hand van huisnummer en postcode wordt gekeken of iemand lid is. Ook mensen die niet lid zijn mogen meedoen.

Als je wilt dat het niet doorgaat moet je wel de goede antwoorden geven. Zelfde geld als je wil dat het wel door gaat omdat je bijvoorbeeld weinig rijd.

Voor de volvo 340 kan het hele verhaal beter niet door gaan. De reden is duidelijk. Vanaf 87 is de wegenbelasting vrijstelling afgeschaft. Stel dat heel het gebeuren niet doorgaat zou dat inhouden dat elke oldtimer die bijna nooit wordt gebruikt een idioot hoog percentage aan wegenbelasting moet betalen. Het enige en logische gevollig kan dan alleen maar zijn dat het weer teruggedraaid wordt. Dat heeft er ook mee te maken omdat deze smoes is ingevoerd vanwege de km heffing. Van de andere kant het kwartje van kok zou ook een keer terug gegeven worden, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets