- Berichten: 111
1990 460 GLE
- Wouter Borsje
- Premium lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik vreesde er al voor...
Zal even overleggen met m'n vader, misschien dat we maar gewoon preventief die startmotor eraf halen. Een kennis heeft een bedrijf dat o.a. elektromotoren reviseert, die kan vast wel wat regelen.
Mijn moeder heeft het nu al een aantal keer gehad dat de auto niks meer deed en daar heeft ze onderhand behoorlijk genoeg van, wat ik overigens helemaal begrijp.
Mag ik vragen wat een hele nieuwe startmotor jou toen gekost heeft? Bij Van Vliet gekocht zeker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Kun je op dat moment in ieder geval weer verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Het stomme was dat mijn moeder er al een tijd over mopperde... soms pas bij de 3e keer dat hij statte. Of helemaal niet en dan kwam ik erbij en dan starten lopen. Had ook nog de automaat als verdachte, misschien de P-stand schakelaar maar ook die niet.
En toen had ik zelf een keer naar Leidschendam toe dat ik voor de sluisjes stil stond, sluis open. Motor uit, en toen de sluis weer vrij was wilde hij niet starten. Pas na 3x. Toen was ik het zelf ook zat en dus de motor vervangen. En sinds dien geen problemen meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
We zullen afwachten. Het begon allemaal met de beruchte massakabel; ik startte de auto, reed achteruit de oprit af en ineens viel alles uit. Niets werkte meer. Massakabel op de aansluiting met de versnellingsbak ingespoten met wd40 en toen ging het weer een poosje goed. Totdat... je raadt het al. Steeds bij warm, droog weer en bij warme motor. Dus echt een slecht contact ergens.
Toen is de massakabel door de garage losgehaald, schoongemaakt en weer teruggeplaatst. Tijdje goed gegaan.
Afgelopen zomer waren er andere kuren; de startmotor ging wel rond maar de motor sloeg niet aan (geen vonk). Dat lag aan het stekkerblokje achterop het contactslot. Vervangen, en het ging weer een poosje goed. Een paar weken terug, wederom met dat warme weer en warme motor, ging de startmotor weer niet rond. Massakabel geheel vernieuwd et voila, het werkte weer. Tot gisteren... wederom met warme motor en warm, droog weer.
Toen hebben we alle kabels dus helemaal losgehaald, grondig opgeschuurd, vaseline ertussen en weer aangesloten. Een extra kartelring tussen de aansluiting van de massakabel en versnellingsbak, op aanraden van de dealer die ook "miljoenen keren die fratsen in de werkplaats heeft gehad". Gaat nog goed tot nu toe.
Als er nou w??r problemen komen, gaat de startmotor er aan geloven. Ik ben benieuwd naar de prijs Kevin! Toch heb ik er ergens nog wel mijn vraagtekens bij, want als hij weer eens kuren had hoefde je maar iets aan de bedrading te frummelen en hij deed het weer.
Afgezien van die elektronicaproblemen is het echt een heerlijke auto hoor! Iedereen uit het gezin rijdt er met heel veel plezier in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
m.a.w. heel veel slechter bestond niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Kevin;217131 schreef : Ik zal even nakijken wat die me gekost heeft, ja ik heb gewoon een originele Volvo ruilmotor gekocht.
Het stomme was dat mijn moeder er al een tijd over mopperde... soms pas bij de 3e keer dat hij statte. Of helemaal niet en dan kwam ik erbij en dan starten lopen. Had ook nog de automaat als verdachte, misschien de P-stand schakelaar maar ook die niet.
En toen had ik zelf een keer naar Leidschendam toe dat ik voor de sluisjes stil stond, sluis open. Motor uit, en toen de sluis weer vrij was wilde hij niet starten. Pas na 3x. Toen was ik het zelf ook zat en dus de motor vervangen. En sinds dien geen problemen meer.
Je hebt waarschijnlijk toch gelijk Kevin.
Vanmiddag weer een telefoontje... hij deed weer eens niets :grr:
Even gewacht en toen startte hij weer gewoon.
Het is nu dus wel duidelijk; hier moet een nieuwe startmotor in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.