Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-08-2013 10:07 #934600 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1990 460 GLE
De wegligging van een 850 is inderdaad super, zelfs van de standaard 2.0. Ik heb een keer in een 480 meegereden, en ik vond dat echt geen succes. Kwalitatief zelfs minder dan de 360. Wel rappe auto's. Mijn opa had ook een 440 en dat ging als een speer. Helaas ging die auto weg net voordat ik mijn rijbewijs had, dus ik heb er zelf nooit in kunnen rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2013 11:37 #934602 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Zijn er geen dopjes om de gaten van de raamslingers af te dichten? Dat is voor de V300 toch ook zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 11:47 #934603 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1990 460 GLE
Hmm, jammer. Ik ben namelijk ook zeer te spreken over de 850 in het algemeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 11:47 #934604 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1990 460 GLE
Ja, die doppen zijn er.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 11:48 #934605 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1990 460 GLE
Oeps, iets te snel gereageerd ; voor een 850 weet ik niet....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2013 11:52 #934606 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Ik heb trouwens een paar keer in een 480 gereden: ik heb kennelijk te grote voeten voor de pedalen (maat 42..). Interieur rammelt als een gek. Voor de rest leuke wagen. Echt snel vond ik hem niet, standaard 1700 uit 1986. Ik was blij toen ik weer in m'n 360 stapte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 13:11 #934607 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
geen injectie zeker?

Ik ben sowieso te groot voor de 460, stuur zit te laag (lastig met in- en uitstappen), dak is te laag, hendels zitten tegen m'n knie?n etc.
En inderdaad, het interieur rammelt als een gek.

Maar het rijdt toch erg goed hoor! Als ik er zelf nog eens eentje zou kopen, zou dat puur vanwege de motor zijn. Verder is het niet leuk genoeg, vind ik.

Enne... de 400-serie had -indien elektrische ramen werden gemonteerd- gewoon dichte deurpanelen, dus geen doppen o.i.d.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2013 13:34 #934608 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
480 is volgens mij altijd injectie. Diegene waarin ik heb gereden was een van de eerste van begin 1986.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2013 14:17 #934612 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
in ieder geval nog een stukje sneller dan een 360 :D

wat dat betreft mis ik de 850 turbo wel, dat was bij inhaalacties heerlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2013 16:30 #934615 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Het geluid van een 400-serie moet ook heerlijk zijn met die 1.7/1.8 Renault blokjes. Ten minste bij de 340 met (in basis) het zelfde blok wel :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD