Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!

1990 460 GLE

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2015 09:34 #959653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Goed dat je in de achterhoek woont Joost, en niet in hartje Amsterdam! :humor:
Inderdaad een gek systeem...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2015 17:58 #959752 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
Nou, ik heb toen een ritje van zo'n 30 km gemaakt, toen diende het volgende euvel zich aan: de uitlaat is kaputt.

Heb even vanuit de smeerput gekeken, de pijp van de katalysator naar de middendemper is op de aansluiting rondom doorgeroest. Dus daar waar de pijp op de pot van de middendemper zit gelast.

Het is een origineel Volvo uitlaat, maar die naden zijn toch de eerste plekken die doorroesten.
Eens zien dat ik die uitlaat er morgen onder vandaan mep, de lasnaad opnieuw las, en er weer onder hang. Verder is 'ie nog goed namelijk.

Gelukkig heb ik deze week vakantie. Maar dit jaar heb ik toch behoorlijk wat reparaties gehad!
Vorig jaar rond deze tijd heb ik rondom de gehele remmerij en vier banden vervangen, dit voorjaar de koppeling, laatst de startmotor, nu de uitlaat. Over een half jaar is de distributieriem weer aan de beurt maar ik heb zo'n vermoeden dat v??r die tijd de dynamo ook nog wel de geest geeft :D

En dat voor een auto waar ik sinds januari 2015 nog geen 1.000 km mee heb gereden... :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2015 19:13 #959753 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Als je een 300-serie gewend bent blijft zo'n 400-serie een zorgenkindje... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2015 19:48 #959755 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
ja, ergens wel.
Hoewel het grootste gedeelte natuurlijk gewoon onderhoud is en zich ruim van tevoren aandient :)
Desalniettemin zullen de kosten per kilometer in 2014, 2015 en waarschijnlijk ook 2016 nogal hoog zijn...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2015 19:57 #959756 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Dat is het ja... bepaalde dingen moeten na een aantal jaar toch vervangen worden, hoe veel of weinig je ook rijdt. Voor de rest heb je ander onderhoud aan zo'n wagen die veel stil staat natuurlijk, maar onderhoud heb je natuurlijk altijd als je een auto veilig en straatwaardig wilt houden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2015 20:53 #959757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Street-lethal toch? :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2018 21:28 #975271 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1990 460 GLE
De uitlaat heb ik dik 2 jaar geleden al gelast, vorig jaar is de distributie vernieuwd en twee weken terug is 'ie weer glansrijk en foutloos door de apk gerold.
Al met al tussen de 2 apk's door maar liefst 480 km met de auto gereden... Hij staat verder mooi droog in de schuur, aan de druppellader.

Inmiddels alweer 7 jaar in de familie. Roll on, 460!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2018 21:33 #975272 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1990 460 GLE
Proficiat met de nieuwe apk Joost!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD