turbo op een B18

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2015 19:02 #148889 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18

"Joost Buiting" schreef:

Weet iemand welke draad dit is het is in ieder geval andere draad dan van een 6-gaats krukas.

Heeft iemand toevallig zo'n bout voor mij?????????? :?: :?: :?: :?:




Niemand een idee???????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2015 20:11 #148896 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic turbo op een B18
Geen idee maar vermoedelijk dezelfde als bij een B21 - B23 - B230 ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2015 20:19 #148897 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic turbo op een B18
8-gats is volgens mij een metrische bout en 6-gats is UNC. Maar welke maat, spoed en sterkte weet ik helaas niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2015 11:45 #149313 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
even een update.

ik heb de zuigers, krukas en TT-3 nokkenas weer gemonteerd.
Drijfstangen, pistonpennen en zuigers uitgewogen zelf 1 pistonpen was 1,3gram zwaarder dan de rest deze
aan de binnenkant wat afgeschuurd om op het juiste gewicht te komen.
Alles is nu binnen 0,1gram gelijk in gewicht ook als de drijfstang, zuiger en pistonpen samengesteld zijn.






Stalen distrubutie tandwielen en natuurlijk een nieuwe waterpomp





Ik heb de cilinderkop weer opgebouwd 44mm inlaat kleppen en 37mm uitlaatkleppen natuurlijk geharde klepzittingen.
Ik heb dubbele klepveren gemonteerd ivm het zweven van de kleppen bij hogere toeren.



Ik heb ook de kanalen opgeboord waardoor de klepstoters lopen.
Dit heb ik gedaan om de mogelijkheid te hebben om aandere tuimelaars te monteren met een andere overbrengverhouding zodat de kleppen verder open gaan.Ik heb de gaten 17,5mm geboord.






Als kopbouten heb ik ergens imbusbouten gekocht met een treksterkte van 12.9 deze zijn sterker dan de originele bouten en een stuk goedkoper dan de tapeinden die hiervoor te koop zijn (ARP)
Wel heb ik ringen moeten maken van 5mm dik omdat de bouten anders net iets te lang zijn.
















Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2015 20:20 #149326 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic turbo op een B18
Joost, wil je dit " ergens" ook met ons delen ;) of is dit zo geheim dat je het niet kunt delen ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2015 21:20 - 08-03-2015 21:37 #149327 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18

"Reinoud ter Braake" schreef:
Joost, wil je dit " ergens" ook met ons delen ;) of is dit zo geheim dat je het niet kunt delen ;)


Volvo geheimen heb ik niet!

Kopbouten heb ik hier vandaan gehaald. 10-stuks 7/16 5inch lang

www.imperialnutsandbolts.com/fas ... ml?added=1
Laatst bewerkt 08-03-2015 21:37 door Joost Buiting (GAST).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2015 21:31 #149328 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic turbo op een B18
<Als kopbouten heb ik ergens imbusbouten gekocht met een treksterkte van 12.9 >

;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2015 20:36 #149357 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
nog FF een kleurtje gegeven.




Ik ga proberen om het blok deze week in mijn auto te hangen, word nog wel even een flinke klus, oude blok eruit
nieuwe blok verder opbouwen en monteren.
Ik krijg opeens haast want ik besefte opeens dat eind deze maand de nachtrit is en ik wil graag voor de eerste keer meedoen.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2015 22:01 #149394 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Zo vanavond het "oude" blok eruit getrokken wederom samen met de versnellingsbak.
Stomme vergissing gemaakt!
Ik had vergeten om de temperatuur voeler los te halen, helaas kapot.

Ik heb een paar dagen vrij dus kan lekker aan de gang al moet ik eigenlijk eerst een nieuw plafond onder de veranda maken, moet ik wel een beetje aan beginnen anders krijgen we ruzie! :cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2015 23:02 #149443 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Zo vandaag het blok verder opgebouwd en weer in de auto gehangen en alles aangesloten.
Een paar kleine dingetjes tegen gekomen.
Doordat ik andere nokvolgers en stoterstangen gebruik is de lengte toch iets anders.
Bij het stellen van de kleppen moest het stelboutje geheel in gedraaid worden het ging maar was niet echt lekker.







Ik heb (na overleg met Ben Flierman) van de steunen van de tuimelas bevestiging 3mm afgehaald (gefreesd)
stelboutjes zitten nu veel beter.




Wat ik ook tegen kwam was dat de kleine stalen pennetjes die aan de achterkant van het vliegwiel zitten aanliepen tegen het blok.
Ik heb op 3 punten iets van het blok af geslepen.




Morgen ochtend eerste keer starten ik ben benieuwd!







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD