turbo op een B18
- Tom Steverink
- Platinum lid
We waren op hetzelfde ogenblik aan het typen, mijn berichtje staat boven het jouwe!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Er staat een betaalbare zo goed als nieuwe Simons voor een combi op marktplaats.
Zie link.marktplaats.nl/418408969
Daarnaast kun je volgens mij bij Ben Flierman ( www.tinustechniek.nl ) losse Simons delen kopen (kan niet op heel veel plaatsen).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Dat heb ik nooit geweten dat volvo zelf ook een carb. met turbo had, ik heb even gegoogeld maar nog niets gevonden.
Weet jij toevallig of het een blow-through systeem was of een suck-through?
Hoi Lars,
Bedankt voor de tip, maar het enigste wat ik nodig heb is de bocht die over de achteras loopt, de dempers heb ik liggen.
Als ik niets kan vinden dan maak ik het zelf van lasbochten (RVS).
Bij mij op het werk word momenteel heel veel gesloopt, weggegooid en vervangen (100miljoen euro in 3 jaar)
als ik de containers in de gaten hou dan vind ik de spullen wel die ik eventueel nodig heb, maar een orginele bocht is natuurlijk veel gemakkelijker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik had er ook nooit van gehoord, tot vandaag!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Ziet er verder erg goed uit!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Laatste tijd niet veel tijd gehad om aan het project te werken maar toch een kleinigheid gedaan.
Ik heb het afvoer pijpje gemaakt van de olie van de turbo, nadeel hiervan is dat ik aan de carterpan moet lassen
dus bij de ombouw zal het blokje er even uit moeten, of in iedergeval een stuk omhoog zodat de carterpan eraf kan. :x
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Even om mee te denken (en niet als kritiek!): verstoor je bij het rechtstreeks terugleiden naar het carter het stroomverloop niet teveel? Met andere woorden: is er nadat de olie langs het filter is gegaan niet nóg een plek die de volle flow olie moet hebben?
Ik heb het verloop niet één twee drie in beeld, maar ga eens even zoeken.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Tom Steverink" schreef:
Mooi gemaakt weer man!
Even om mee te denken (en niet als kritiek!): verstoor je bij het rechtstreeks terugleiden naar het carter het stroomverloop niet teveel? Met andere woorden: is er nadat de olie langs het filter is gegaan niet nóg een plek die de volle flow olie moet hebben?
Ik heb het verloop niet één twee drie in beeld, maar ga eens even zoeken.
Ik denk niet dat het de olieflow drastisch gaat beinvloeden, ik tap de olie af vanaf de oliedruk sensor, als je in het blok kijkt is dit maar een heel klein gaatje dus daar kan al niet teveel olie doorheen, dan komt de olie bij de turbo en daar smeert de
olie een klein glijlager, hiervan is de speling natuurlijk ook erg klein dus daar kan ook maar weinig olie doorheen,
tenslotte heeft de olie een vrije uitloop naar het carter, dit moet een vrij grote pijp zijn omdat de olie erg heet kan worden en kan gaan schuimen.
Orgineel zit het bij de 740/940 ook ongeveer zo, de afvoerpijp is zelfs nog iets groter!
Dus al bij al verwacht ik geen problemen met de oliedruk, maar leuk als er meegedacht wordt dat zet mij natuurlijk ook weer aan het denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.